Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 5,5 mnd som har vært tidlig ute motorisk, rullet fra rygg til mage ved 3mnd, og begynte å åle seg fremover ved 5mnd, så han er sterk.

Han har nå begynt å legge seg på magen mens han sover, med hodet vendt til ene siden. Er det da man skal  la de ligge sånn, eller bør jeg snu han? Har ennå ikke sett han snu seg tilbake mens han sover, og er litt bekymret, i tilfelle han legger seg for tett inntil sprinkelbeskyttelsen.. han våkner vel hvis han blir stuck..?

Anonymkode: 6e83c...971

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør han. En kan ikke være våken og drive å snu dem hele tiden og de bare snur seg tilbake. Det spurte jeg helsesøster om og. Bare ikke ha bamser/ puter der så. En så stor unge som har fått styrke i nakken og kroppen vil ikke bli kvalt om nesa kommer inntil sprinkelbeskytter, tenker jeg da. Men.. er jo ikke ekspert,så hør med helsestasjonen

Anonymkode: 0bdc1...f82

• Liker 2
Skrevet

Fjern sprinkelbeskytteren, er uansett ikke anbefalt 😊

Anonymkode: 45bb9...39f

• Liker 9
Skrevet

Det går helt fint når de er sterke nok til å snu hodet selv. Sprinkelbeskytter er som sagt ikke anbefalt, men forstår at neon har det. Lett å sette fast ben og armer.. 

Anonymkode: e4f8c...e9e

• Liker 1
Skrevet

Min gjør det samme og sover plutselig SÅ mye bedre! Men hun våkner og sier greit ifra hvis hun ikke er komfortabel. Legger henne alltid ned på ryggen men hvis hun sovner i den posisjonen så vet jeg nesten garantert at hun våkner lettere. Så lenge du ser han har god hodekontroll og er sterk nok til å snu hodet selv så bare la han ligge. 

Anonymkode: 138a9...0be

Skrevet

Min gjorde også det, jeg snudde han så fort jeg så det fra til han var året. Sikkert hysterisk for mange men jeg fikk ikke ro i meg hvis han lå på magen. Men fjern alt som kan være i veien for frie luftveier. Ingen bamser, puter, sprinkelbeskytter osv og sørg for at rommet ikke har for høy temperatur så barnet ikke blir overopphetet

Anonymkode: 6b64e...1ce

• Liker 1
Skrevet

Jeg snudde hvis det skjedde før jeg la meg, jeg hadde ikke alarm på om natten for å sjekke. 

Anonymkode: dba92...6b3

Skrevet

Min begynte også ved 5 mnd. Kunne snu han hele dagen lang, men han bare la seg på magen igjen. På helsekontroll sa de at det ikke er farlig om han gjør det selv. Da er han sterk nok i kroppen til å gjøre det og det er trygt. Så da sluttet jeg å snu han. Han er nå 1 år og sover fortsatt på magen. 

Jeg har en sånn flettet beskytter. Denne er ikke farlig. Men om du har en sprinkelsengbeskytter med tråder er det skummelt. Jeg måtte ha noe der da han beveger seg så mye at han har slått hodet flere ganger og armer og ben flyr i alle retninger 😅 

Anonymkode: 419a4...c26

• Liker 1
Skrevet

Ville forhørt med HS, men vær så snill, fjern sprinkelbeskytteren. Den beskytter sprinklene, ikke barnet ditt. Jeg ville heller at ungen min fikk noen blåmerker på armen av sprinkelene enn å ligge livløs å ikke til å redde.

Anonymkode: 9f64a...1a8

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min begynte også ved 5 mnd. Kunne snu han hele dagen lang, men han bare la seg på magen igjen. På helsekontroll sa de at det ikke er farlig om han gjør det selv. Da er han sterk nok i kroppen til å gjøre det og det er trygt. Så da sluttet jeg å snu han. Han er nå 1 år og sover fortsatt på magen. 

Jeg har en sånn flettet beskytter. Denne er ikke farlig. Men om du har en sprinkelsengbeskytter med tråder er det skummelt. Jeg måtte ha noe der da han beveger seg så mye at han har slått hodet flere ganger og armer og ben flyr i alle retninger 😅 

Anonymkode: 419a4...c26

Det har ikke noe å si hvordan sprinkelsengbeskytter det er. Det handler om at babyen kan bli liggende helt oppi beskytteren og ikke få puste/kun puste inn «brukt» luft, som kan være farlig. Bedre med et lite blåmerke enn en død baby. 

Anonymkode: 45bb9...39f

• Liker 4
Skrevet

Okei, jeg har skjønt at sprinkelbeskytteren skal vekk, den fjernes før kvelden.

Jeg lar han sove på magen, han sover så utrolig mye bedre og roligere har jeg lagt merke til, og i natt sa han ifra når han trengte hjelp til å snu seg igjen. 

Takk for alle svar! :)

TS

Anonymkode: 6e83c...971

Skrevet

Min har også begynt å snu seg på natten innimellom, og nå har jeg kjøpt aerosleep overmadrass og laken, for jeg er veldig redd han skal bli liggende med nesa ned i madrassen. 

Skrevet
21 minutter siden, Thyra skrev:

Min har også begynt å snu seg på natten innimellom, og nå har jeg kjøpt aerosleep overmadrass og laken, for jeg er veldig redd han skal bli liggende med nesa ned i madrassen. 

Hva er det og hvilken funksjon? 

Skrevet
På 11.9.2020 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Nei, bare la vær å bruke det. Det hjelper ikke om den er pustende, de kan også sette seg fast i dem/komme innunder og kveles på den måten. Bare... la det vær. De overlever å dunke seg litt uten sprinkelbeskytter, men kvelt er kvelt. 

Anonymkode: 73322...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...