Gå til innhold

Plutselig bekymret for baby i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden i går kveld hadde jeg konstante kynnere, menssmerter i natt og vond korsrygg. Fikk også plutselig mye utflod som jeg ikke har hatt hele svangerskapet, men alt dette gikk over i formiddag. 

Føler at bevegelsene til baby har vært unormale siden sent i går, og merket i natt at babyen har snudd seg da sparkene plutselig er på en annen plass. Bruker å kjenne hikke helt ned i rompa men har ikke kjent noe hikke i dag, bruker å få en hånd i lysken men det har også vært fraværende. Jeg kjenner bevegelser så jeg vet det er liv, men greier ikke legge fra meg den bekymrede følelsen jeg går med. 

Jeg vet ikke om det hele oppleves rart fordi babyen er snudd og alle bevegelsene er uvante, eller om det faktisk er noe. Jeg tenker også om babyen ikke ligger i hodeleie lengre så er det jo noe som burde oppdages mtp at fødselen kan skje når som helst. 

Tenker uansett å ringe den kommunale jordmoren i morgen for å høre hva de tenker med leie. 

Er det normalt å plutselig bli bekymret for alt nå mot slutten? Er det grunn til bekymring mtp bevegelser og endret leie? 

Anonymkode: 4c948...f35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er bekymret så ringer du føden. Du venter ikke til i morgen når du er så sent i svangerskapet. Etter uke 24 skal du ringe føden. Basert på hva du forteller dem, så får du vite om de mener du trenger å komme på kontroll eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Altså... Det er jo ikke sikkert det er noe galt, men vi kan ikke utelukke noe heller. 

Men dersom du ikke ønsker å vente til i morgen, og tror du er hysterisk eller masete... Det er jobben din å følge med på baby, og endret bevegelsesmønster viser at du merker at noe er annerledes.. Ringer du, kommer helsepersonellet bare til å tenke at du har fulgt anbefalingene. 

Jeg sto opp 3 timer før jeg vanligvis sto opp en dag... Lå på sofaen og var dødsbekymret. Drakk iskald vann, tok meg en is osv... Når jeg tenkte at nå skal jeg følge med i en halvtime til før jeg ringer, gikk det opp for meg at babyen ikke nødvendigvis våknet tidligere selv om jeg gjorde det :)

• Liker 2
Skrevet

Babyen din trenger ikke å ha snudd leie, men det kan ha vridd seg.. 

Hvor langt er du på veg? 

Skrevet

Når "fødselen kan skje når som helst" og du er bekymret, så ringer du føden og spørr. Bedre å ringe nå enn midt på natta! Bedre å ringe nå enn å være bekymra i hele natt! 

Anonymkode: d230f...84a

Skrevet

Det beste du kan gjøre når du er bekymret er å ringe fødeavdelingen. Ikke vær redd for å «være til bry». 

Skrevet

Forstår ikke helt hva du er bekymret over jeg. Tror nok du kan slappe av. Du kjenner jo baby ..?

Anonymkode: 4a9c9...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...