AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Nå er jeg mektig lei av dette hysteriet og en regjering som hauser situasjonen opp heller enn å roe den ned. Det er ren katastrofe for næringslivet, arbeidsplasser, barn og unges læring og idretten. Det hyles om krise når sannheten er at det er 11 (!) innlagte på sykehus, og de eneste som går bort er de som allerede er i den siste fasen av livet der det må forventes at de bare har måneder igjen å leve. Jeg klarer ikke å se på dette lenger. Det er på tide at vi demonstrerer slik de gjør i feks Tyskland. Noen som er med? Nærmeste storby er Oslo for min del. Anonymkode: 9f5cf...640 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Det gjorde de i middelalderen også, men det hjalp ikke mot svartedauden. Anonymkode: 2cf2c...f1e 29
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjorde de i middelalderen også, men det hjalp ikke mot svartedauden. Anonymkode: 2cf2c...f1e Du tror at ca 4 milliarder mennesker kommer til å dø av korona..? Hadde viruset vært tilsvarende dødelig som svartedauden var den gang, så skulle jeg sperret meg inne selv altså.. Anonymkode: 9f5cf...640 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Nei, jeg blir ikke med på noen demonstrasjon. Jeg trekker meg tilbake i en begynnende og frivillig karantene igjen og går ikke ut mere enn jeg må. Alle de tingene jeg vet at jeg må gjøre og alle de tingene jeg IKKE må gjøre, de skal jeg etterfølge. Jeg kan fortsette å jobbe hjemmefra og benytter meg av den muligheten ut året som en start. Anonymkode: 42886...ba2 23
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Ja!!!!!! Nå er jeg LEI Anonymkode: eb19f...f82 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror at ca 4 milliarder mennesker kommer til å dø av korona..? Hadde viruset vært tilsvarende dødelig som svartedauden var den gang, så skulle jeg sperret meg inne selv altså.. Anonymkode: 9f5cf...640 Nåja, svartedauden dødsresultatertok det mange år å oppnå. Corona har kun jobbet med saken i 9 måneder på verdensbasis og med adskillig mer motstand enn det svartedauden måtte kjempe mot. Anonymkode: b8e5d...29c 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Jeg hadde ikke turt å skjemme meg ut på den måten. Vil liksom ikke bli husket som et fjols.. Anonymkode: cb410...57d 36
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Kjør på! I et demokrati har vi ytringsfrihet og demonstrasjonsrett. Lag en artig plakat om Bill Gates og annen QAnon sjargong, og du er fit for fight. Anonymkode: 85628...063 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Nei, det blir jeg ikke. Det er et dødelig virus som i tillegg til å drepe mange eldre som har god helse og muligens kunne hatt mange fine år igjen, også rammer yngre personer med underliggende sykdommer. I tillegg vil det med mange smittede bli problemer på sykehus osv. Utrolig mange kreftpasienenter som nå er for sent i gang med behandling. Selv har jeg fått utsatt en nødvendig operasjon to ganger. Ikke noe dødelig, men noe som forringer livskvaliteten betraktelig. Anonymkode: 664e2...f4f 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Ehhm... nå har det dødd minst 7000 helsepersonell rundt i verden som har jobbet med å hjelpe covid-syke mennesker. Disse 7000 var ikke gamle og syke selv, siden de var på jobb. Ha litt respekt. Anonymkode: 2ae58...f4e 23
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg mektig lei av dette hysteriet og en regjering som hauser situasjonen opp heller enn å roe den ned. Det er ren katastrofe for næringslivet, arbeidsplasser, barn og unges læring og idretten. Det hyles om krise når sannheten er at det er 11 (!) innlagte på sykehus, og de eneste som går bort er de som allerede er i den siste fasen av livet der det må forventes at de bare har måneder igjen å leve. Jeg klarer ikke å se på dette lenger. Det er på tide at vi demonstrerer slik de gjør i feks Tyskland. Noen som er med? Nærmeste storby er Oslo for min del. Anonymkode: 9f5cf...640 mnd igjen å leve? Hvor har du det fra? Enig i at ting hauses opp noe så veldig, Dagbladet kunne spart seg for panikkoverskriften idag. Store bokstaver, Norge skjelver eller noe lignende. Så var det ikke stor forskjell fra tiltakene vi hadde i vår.. Men mange har besteforeldre og kjente med sykdommer som astma, lungefybri, og risikosykdommer. Dette er en slags dugnad vi alle må være med på for å beskytte en liten andel. Og den er jeg med på, fordi det krever lite av oss. Anonymkode: 0eeee...0c3 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehhm... nå har det dødd minst 7000 helsepersonell rundt i verden som har jobbet med å hjelpe covid-syke mennesker. Disse 7000 var ikke gamle og syke selv, siden de var på jobb. Ha litt respekt. Anonymkode: 2ae58...f4e Nettopp! 7000 døde helsearbeidere. I tillegg mange døde buss sjåfører og andre i utsatte yrker. De var ikke gamle. Men folk får jo ingenting inn i huet sitt... « det er bare 80 åringer som dør» . Nei det stemmer ikke. Anonymkode: baefd...8ad 16
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Bare gå i tog. Du vil se veldig dum og bortskjemt ut. Men det er ingen lover mot det. Anonymkode: 7c053...217 20
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare gå i tog. Du vil se veldig dum og bortskjemt ut. Men det er ingen lover mot det. Anonymkode: 7c053...217 Nettopp. Blir veldig champagne-aktivisme. Anonymkode: 85628...063 6
Tough cookie Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 🤦♂️ Idiot! Dette er jo ikke noe som myndighetene finner på, det er et virus som smitter utrolig lett og som setter samfunnet ut av spill! Det er jo det som er grunnen til alle disse tiltakene. Du høres ut som en liten unge i trassalderen. 14
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Bare gå i tog. Du vil se veldig dum og bortskjemt ut. Men det er ingen lover mot det. Anonymkode: 7c053...217 Tviler på om han hadde fått særlig mange med seg. Folk er tøffe i trynet på some, men ville neppe turt å vise seg offentlig med de egoistiske meningene sine. Anonymkode: a0838...6a7 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 Hadde blitt med hvis faktisk mange hadde blitt med men om man er 10 stk blir det bare helt teit haha Anonymkode: 55db6...a4c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 Nei. Det fins to typer mennesker som ønsker lettelser i tiltakene: Rasjonelle mennesker som mener at tiltakene er, eller er i ferd med å bli, mer skadelige enn koronaviruset selv, og konspirasjonsteoretikere med et svært anstrengt forhold til fakta. Jeg vet ikke hvilken gruppe som er størst, men sistnevnte er definitivt mest høylytt og gjør mest ut av seg, og vil garantert dominere en demonstrasjon og gjøre alle deltakere, uansett motivasjon, til latter. Saken er også langt mer nyansert enn paroler som koker ned til "Korona er en bløff", "Bill Gates er ond" vil få fram. Anonymkode: 41521...209 9
Anbefalte innlegg