Gå til innhold

Skolen ba meg hente barnet. Er det ikke rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ! 

Fikk en telefon fra skolen i dag om at jeg måtte hente barnet mitt. Han hadde visst vært ute av kontroll . Han hadde forstyrra timen, kastet tingene til de andre på taket, gått rundt i klasserommet og kastet ball ,hylt og skreket stygge ting. Han hadde også kastet steiner som hadde truffet noen elever i hodet. Skolen sa at mange hadde prøvd å roe han ned , men at han kun hadde lagd de samme lydene/ sagt de samme ordene om igjen og om igjen. De sa nå at neste skritt var å bruke makt for å fjerne han helt fra medelevene,  eller at jeg kom for å hente han. 

Er ikke det rart? Burde ikke de være kompetente til å takle han? Og avverge slike situasjoner. 

Han er under utredning til info. Han er 11år.

Anonymkode: 793a2...c1d

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De sa nå at neste skritt var å bruke makt for å fjerne han helt fra medelevene,  eller at jeg kom for å hente han. 

Er ikke det rart? Burde ikke de være kompetente til å takle han?

Nei, det er ikke rart. Hvis det er helt umulig å takle ham, hva skal de da gjøre utenom å bruke makt?

Hva mener du de burde gjort for å roe ham ned? 

Skrevet

Tingen er at vi har lite muligheter for å bruke fysisk makt med elever. Når det da ikke nytter med tilsnakk og de konsekvenser vi har anledning til å gi, synes jeg det er fornuftig å be om henting. Han risikerer å skade medelever, i tillegg til gjenstander.

Anonymkode: 69f88...296

• Liker 47
Skrevet

Hva skulle de gjort mener du? Idag har ikke lærer lov å føre eleven ut av klasserommet en gang. Eneste lærer har lov å bruke er ord.

Ikke får de opplæring i å takle slikt heller. Man er tross alt lærer, ikke ansatt i helsevesenet.

Anonymkode: 78980...7db

• Liker 40
Skrevet

Han ødelegger for læreren og de andre elevene. Synes det er rett og rimelig at han blir sendt hjem. 

Anonymkode: de63c...57e

• Liker 34
Skrevet

Hva i alle dager mener du de skulle gjort? Ungen din var ute av kontroll og måtte fjernes fra situasjonen. De har jo ikke lov til å holde ungen med makt akkurat. 

Anonymkode: 3f2ea...50d

• Liker 20
Skrevet

Nei det er ikke rart. Jobben din som forelder er å ta deg av ungen din, det er ikke skolen sitt ansvar for enhver pris (på bekostning av unger som oppfører seg) å håndtere ditt barn. Om han er utagerende, ikke kan oppføre seg og ikke kan være rundt andre barn uten å være voldelig så er det du som skal ta deg av ham. Utredning eller ei, det er DITT barn, du har ansvaret for hvor du putter ungen din og hvordan han oppfører seg når han er der. Synes utrolig synd på lærere som må håndtere vold og dårlig oppførsel fordi foreldre tror det er skolen sin jobb å oppdra og ta imot alt fra ungene deres, men nåde om de får snakke hardt til ungen eller be foreldre ta ansvar. Kanskje ikke rart ungen sliter, hvis holdningen din er at mellom 09 og 15 så er ikke ungen ditt problem.

Anonymkode: a48a2...5f0

• Liker 29
Skrevet

Det er vel ikke alltid at man kan avverge slike situasjoner og hadde jeg hatt et barn som utagerte på en slik måte hadde jeg satt stor pris på å fått en telefon for barnet kan jo umulig har det greit i en slik setting.

• Liker 17
Skrevet

Han gikk jo så langt som å potensielt være farlig for medelevene, da han kastet stein i hodet på andre. Tror nok de voksne gjorde hva de kunne før de ringte deg.

Jeg skjønner ikke helt innstillingen din her? Du burde være glad for at de ringte deg syns jeg. 

• Liker 13
Skrevet

Hvordan foreslår du at skolen håndterer barnet ditt når det kaster steiner i hodet på andre barn, går rundt og skriker stygge ting og ikke hører på beskjeder fra de mange voksne som forsøkte å roe han ned? Makt? 

Jeg håper du forstår at dette er en svært alvorlig oppførsel, helt uavhengig hva de finner ut i utredningen. Hvis han gjør dette om fire år, kan han bli anmeldt og straffet... Så alvorlig er det. Stein i hodet på andre!?

• Liker 10
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det rart? Burde ikke de være kompetente til å takle han? Og avverge slike situasjoner. 

Han er under utredning til info. Han er 11år.

Nei, det synes jeg ikke er rart.

Lærerne har fagkompetanse til å undervise. De skal egentlig ikke bruke tiden sin på å roe utagerende elever. Det stjeler undervisningen alle de andre barna skulle hatt.

Det er behov for mer sosionomer i skolen.

Inntil da så er det faktisk foreldrene som må ta seg av barn som ikke klarer å være i undervisningssituasjonen! Hvorfor mener du dette er skolens jobb?

Skolen er ikke oppbevaring, oppdrager eller barnevakt. De skal lære bort fag.

Vi har noen slike barn i våre barns klassenr også som plutselig klikker, og utredes. Stor utfordring for å få gjennomført undervisning.

Anonymkode: 0140d...f49

• Liker 17
Skrevet

Slike unger burde gå på spesialskole der de har kompetanse til å ta seg av de. Er så lei av at de alltid skal gå ut over andre elever at «alle skal inkluderes». Tror det hadde vært bedre for alle om det fortsatt hadde vært egne skoler for de med problematisk oppførsel. 

Anonymkode: 6a254...722

• Liker 32
Skrevet
2 minutter siden, gullhjerte skrev:

Hvordan foreslår du at skolen håndterer barnet ditt når det kaster steiner i hodet på andre barn, går rundt og skriker stygge ting og ikke hører på beskjeder fra de mange voksne som forsøkte å roe han ned? Makt? 

Jeg håper du forstår at dette er en svært alvorlig oppførsel, helt uavhengig hva de finner ut i utredningen. Hvis han gjør dette om fire år, kan han bli anmeldt og straffet... Så alvorlig er det. Stein i hodet på andre!?

Han viser ikke like alvorlig oppførsel hjemme,  men der blir han sett og har en- en hele tiden og vi har tid til han. Skolen sier at det var utfordrende helt fra han kom inn døra,  og at de fort merker om dagen blir god /dårlig. De sier at med en gang de setter krav / Han ikke får gjøre som han vil , skjer dette.

De har fått ny lærer,  som setter mye mer krav enn den de hadde tidligere. Sønnen min kunne få lov til å se på data, tegne og gjøre litt mer som han ville tidligere,  og da var det mindre episoder. Av den nye læreren får han derimot ikke lov å sitte på dataen og gjøre hva han vil , og læreren forventer at han gjør litt arbeid og så kan han få være på dataen. Jeg setter litt spørsmålstegn til dette og mener det kunne blitt gjort annerledes.

Sist uke hadde han også slått til en medelev helt uprovosert, sønnen min hadde da sagt at det var en demon inni han som gjorde det. 

Jeg synes bare dette viser feil fremtoning. 

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han viser ikke like alvorlig oppførsel hjemme,  men der blir han sett og har en- en hele tiden og vi har tid til han. Skolen sier at det var utfordrende helt fra han kom inn døra,  og at de fort merker om dagen blir god /dårlig. De sier at med en gang de setter krav / Han ikke får gjøre som han vil , skjer dette.

De har fått ny lærer,  som setter mye mer krav enn den de hadde tidligere. Sønnen min kunne få lov til å se på data, tegne og gjøre litt mer som han ville tidligere,  og da var det mindre episoder. Av den nye læreren får han derimot ikke lov å sitte på dataen og gjøre hva han vil , og læreren forventer at han gjør litt arbeid og så kan han få være på dataen. Jeg setter litt spørsmålstegn til dette og mener det kunne blitt gjort annerledes.

Sist uke hadde han også slått til en medelev helt uprovosert, sønnen min hadde da sagt at det var en demon inni han som gjorde det. 

Jeg synes bare dette viser feil fremtoning. 

Ts

Barnet ditt burde gå på spesial skole, ikke skole for andre barn. 

Barnet ditt er til fare for de andre barna, og ødelegger deres undervisning. 

Du burde ta ansvar og ikke la ditt barn ødelegge for andre barn, og gi han den undervisningen han trenger. 

Anonymkode: e4a71...9c3

• Liker 46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...