Chara Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 (endret) Hei damer, Mistet nettopp tvillinger i en SA. Blør enda, men alt er i hvert fall ute. Det meste kom ut av seg selv, men fikk cytotec til å få ut forstersekken som fortsatt var igjen. Dere som har vært gjennom dette tidligere, ventet dere en syklus før dere prøvde igjen eller satte dere bare i gang igjen med en gang blødningen var over? Endret 10. september 2020 av Chara
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Vi prøvde igjen med en gang. Husker ene sykepleieren sa at om kroppen ikke var klar for en ny graviditet med en gang så kom jeg ikke til å bli gravid med en gang heller. De hadde gått bort fra å anbefale å vente en syklus på mitt sykehus. God klem til deg, det er tøft å miste ❤️ Anonymkode: 656a4...5cb 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Hadde utskrapning pga MA i juni. Fikk eggløsning 3 uker etter inngrepet. Vi begynte prøvingen da. Fikk beskjed av både gynekologen privat, gynekologen på sykehuset, og kirurgen, at det var bare å starte prøvingen, så sant vi følte vi var klare for det. Anonymkode: ce07f...fdb 1
Amatariel Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Ventet ikke. Hadde jeg ventet hadde jeg ikke hatt de barna jeg har i dag... har opplevd to SA'er, og etter begge ble jeg gravid på første EL etter abortene. Måtte jobbe litt for å finne EL da syklusen ble litt forskøvet. Spesialistgynekolog fortalte meg at det ikke er noe fysisk årsak til å vente med prøvingen. Eneste årsakene til at flere anbefaler det er 1) at det er lettere for legene å fastsette termin hvis de har en siste mens å gå ut fra 2) at de tenker det kan være greit psykisk for kvinnen å komme seg litt etter aborten. Ingen av disse var gode nok grunner for meg! Jeg var desperat etter å bli gravid raskest mulig igjen, og det eneste som hjalp på psyken var å bli det... Jeg er nå i første pp etter MA jeg hadde i august nå. Har gjort ALT for å klare å finne eggløsning og gjøre det som må til. Venting er helt uaktuelt. Veldig trist å høre at du har mistet to spirer Masse lykke til videre! Satser på at kroppen din er klar for å bli gravid på nytt igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Ventet ikke, men ble ikke gravid på første syklus etter MA. Håper det klaffer neste gang🙏 Anonymkode: 81f1f...980
Chara Skrevet 12. september 2020 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2020 På 10.9.2020 den 19.29, Amatariel skrev: Ventet ikke. Hadde jeg ventet hadde jeg ikke hatt de barna jeg har i dag... har opplevd to SA'er, og etter begge ble jeg gravid på første EL etter abortene. Måtte jobbe litt for å finne EL da syklusen ble litt forskøvet. Spesialistgynekolog fortalte meg at det ikke er noe fysisk årsak til å vente med prøvingen. Eneste årsakene til at flere anbefaler det er 1) at det er lettere for legene å fastsette termin hvis de har en siste mens å gå ut fra 2) at de tenker det kan være greit psykisk for kvinnen å komme seg litt etter aborten. Ingen av disse var gode nok grunner for meg! Jeg var desperat etter å bli gravid raskest mulig igjen, og det eneste som hjalp på psyken var å bli det... Jeg er nå i første pp etter MA jeg hadde i august nå. Har gjort ALT for å klare å finne eggløsning og gjøre det som må til. Venting er helt uaktuelt. Veldig trist å høre at du har mistet to spirer Masse lykke til videre! Satser på at kroppen din er klar for å bli gravid på nytt igjen. Takk for svar. Du sier du jobbet litt for å finne EL. Men viser ikke el tester positivt nå uansett pga hcg i blodet? Jeg bruker vanligvis clearblue advanced digital, den lilla med blinkende/fast smiliey. Der kommer jo fast smilet når den registrer LH økning. Den bør jeg vel kunne bruke nå selv med hcg i kroppen? Regner ikke med fast smilet dukker opp før LH øker uansett?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #7 Skrevet 12. september 2020 Ble gravid med en gang etter. Anonymkode: ceb00...c12
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #8 Skrevet 12. september 2020 Vi ventet én syklus. Gynekologen på sykehuset sa at det rent fysisk ikke var noe i veien med å prøve igjen med en gang, men at det kunne være fint å ta en pause og bearbeide tapet. Og at det er lettere å fastsette graviditetslengde når du har en mensdato å gå ut ifra. Jeg mistet i SA uke 12 etter å ha sett er bankende hjerte på ultralyd i uke 8, det var et sjokk og jeg trengte den måneden på å sørge uten å samtidig stresse med når jeg kanskje hadde eggløsning. Hadde vært veldig dårlig i svangerskapet i tillegg så det var godt med en liten pause fra kvalme og utmattelse. Ble gravid syklusen etter, og denne gangen gikk det bra 🥰 Anonymkode: b9cd9...ffa
Amatariel Skrevet 12. september 2020 #9 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Chara skrev: Takk for svar. Du sier du jobbet litt for å finne EL. Men viser ikke el tester positivt nå uansett pga hcg i blodet? Jeg bruker vanligvis clearblue advanced digital, den lilla med blinkende/fast smiliey. Der kommer jo fast smilet når den registrer LH økning. Den bør jeg vel kunne bruke nå selv med hcg i kroppen? Regner ikke med fast smilet dukker opp før LH øker uansett? Jo, derfor litt ekstra jobb. Først måtte jeg teste etter hcg, og finne tidspunktet der den var helt negativ. Nå i august gikk det heldigvis raskt, to uker etter MA'en var g-testen helt blank. Les gjerne litt i dagboken min om du vil sjekke forløpet jeg hadde/har nå denne første syklusen jeg er interessert etter abort. Så gikk jeg rett over på EL-tester. Men det er jo et vindu her der jeg kunne fått EL mens hcg var i kroppen. I tilfelle det skulle skje hadde jeg og mannen sex annenhver dag, for å ikke misse den iallefall. Nå ble ikke det akkurat en reslistet her da jeg fikk EL på CD29. Men da jeg opplevde tidlige SA'er fikk jeg EL på et mer normalt tidspunkt, men da gikk også hcg mye raskere ut av kroppen også. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Jeg har fått forskjellig svar fra gynekologene jeg går til. Ene sa jeg kunne prøve umiddelbart og det ikke var noen økt risiko for å miste igjen, mens hun andre sa at jeg burde ha en mens først fordi hun mente mikroskopiske rester kunne føre til ny sa. Jeg har tidligere blitt gravid på første eggløsning etter jeg mistet, men da mistet jeg igjen. Jeg er ikke overbevist om at det var grunnen så jeg vurderer å prøve på nytt denne gangen også på første eggløsning. Det føles så meningsløst å kaste bort en eggløsning... Anonymkode: 00925...108
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 Vi prøvde igjen første syklus etter MA, traff bra med tanke på positiv eggløsningstest, men ble dessverre ikke gravid. Anonymkode: 81f1f...980
spinnwild Skrevet 27. september 2020 #12 Skrevet 27. september 2020 Ventet kun av psykiske årsaker. Fysisk er det ingen grunn til å vente.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #13 Skrevet 27. september 2020 Jeg ventet ikke og fikk klarsignal fra lege om at jeg ikke ville bli gravid om kroppen ennå ikke var klar for ny graviditet. Det var riktignok ikke noe problem i å prøve. Ble gravid på andre syklus etter SA. Anonymkode: 2453e...ab0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #14 Skrevet 27. september 2020 Vi skulle egentlig vente en syklus, fordi vi hadde hatt to SA på rad, men så glemte vi oss én gang og traff da eggløsning tilfeldig og da satt den. Så hvis dere føler dere klar er det bare å prøve 😊 Anonymkode: 118e8...da8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #15 Skrevet 28. september 2020 Jeg mistet i SA i uke 6 og synes jo det var trist, men det gikk helt fint. Vi prøvde igjen med en gang og jeg ble gravid. Jeg fikk noen blødninger og smerte rundt uke 7 som gjorde meg veldig nervøs og jeg fikk tidlig UL hvor ikke alt så helt normalt ut. Da trodde jeg at jeg mistet igjen og gikk totalt helt i kjelleren. Jeg innser i ettertid at kroppen var klar for ny graviditet men jeg var mentalt ikke det, reaksjonen min for å miste to ganger på rad var vesentlig sterkere enn jeg noen gang kunne forutsett. Vi snakker gråtkvalt på sofaen og sykemeldt i en uke. Dersom det skjer igjen kommer jeg til å vente en syklus før vi prøver igjen. Kan for øvrig nevne at jeg ikke mistet gang nr 2 likevel, det var bare vanskelig å se at alt var fint på tidlig UL når jeg var i uke 7. Fikk ny UL uken etterpå (etter en lang uke), og alt så helt normalt ut da. Han nærmer seg nå 2 år. Anonymkode: 778ac...8af
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Jeg ventet en syklus, men det var også mest av psysiske årsaker. Fikk beskjed av legen at det fysisk sett ikke var noe i veien med å prøve igjen med en gang, om vi følte oss klare for det. Jeg er glad vi ventet, dog - mistet relativt sent (SA uke 12), og hadde vært ganske dårlig hele veien. Det var godt å ta litt tid til både å bearbeide sorgen, uten å samtidig stresse med når jeg fikk tilbake eggløsning. Og ta den fattige trøsten det var å ha tilbake energi og matlyst en liten stund. Det hjalp at vi hadde blitt raskt gravide, så jeg følte ikke at vi hadde så dårlig tid - og jeg ble gravid på første forsøk igjen når vi begynte å prøve igjen måneden etter. Den gangen gikk det bra 😊 Anonymkode: b9cd9...ffa
Havfrue8 Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 Jeg er også ferdig med en kur cytotek etter å ha funnet en tom fostersekk på UL uke 7. I fjor mistet jeg i en SA og måtte ha utskrapning da cytotek ikke fungerte. Utskrapningen ødela et halvt år med sykluser, så jeg er bare glad for å få sluppet dette. Av den grunn kommer jeg til å prøve så fort som mulig. Har prøvd såpass lenge at jeg ikke ser grunn til å vente ingen
supernaturalfan Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 På 10.9.2020 den 17.58, Chara skrev: Hei damer, Mistet nettopp tvillinger i en SA. Blør enda, men alt er i hvert fall ute. Det meste kom ut av seg selv, men fikk cytotec til å få ut forstersekken som fortsatt var igjen. Dere som har vært gjennom dette tidligere, ventet dere en syklus før dere prøvde igjen eller satte dere bare i gang igjen med en gang blødningen var over? Så leit at du mistet ❤️ Mistet i juli, prøvde på igjen med en gang. Ingen hell så langt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå