Gå til innhold

Steketid kyllingfilet i ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge steker dere kyllingfilet i ovnen? Hvilken temperatur bruker dere?

Anonymkode: 6ac6a...d3c

Skrevet

Steker den stort sett kjapt i stekepanne. Bruker vel å ha den i ovnen ca en halvtime etterpå. Vil heller ha tørr kylling enn rå. Men det kommer jo an på størrelsen også. 200 grader.

Anonymkode: f815a...3c8

• Liker 1
Skrevet

Smører den godt med olje, og har den i ovnen 30-35 min ish

Anonymkode: 32147...9a6

Skrevet

200 grader i 30-45 min avhengig av tykkelse. 

Anonymkode: 891b7...1af

Skrevet

Tips for å få gjennomstekt, men ikke tørr kylling: bruk stekepose :) 

Jeg bruker, som de andre her, 200 grader i sånn ca 30-40 min. 

Skrevet
On 9/10/2020 at 6:02 PM, Ullvott said:

Tips for å få gjennomstekt, men ikke tørr kylling: bruk stekepose :) 

Jeg bruker, som de andre her, 200 grader i sånn ca 30-40 min. 

høres lenge ut, er dette vanlige kyllingfileter på 250-350 gram? har du målt kjernetemp. på dem?

Anonymkode: 7a738...b6e

Skrevet

Jeg steker først i panne i godt med smør så det får stekeskorpe, også inn i ovnen på ca 160 grader i 15 min. lar dem hvile under aluminiumsfolie i 10 minutter etter de er tatt ut av ovnen. Dette er store fileter på ca 250 gram om ikke mer.

Er overhodet ikke nødvendig å steke kylling i over en halv time på 200 grader. 

Anonymkode: 1149b...9ab

• Liker 2
Skrevet

Jeg bare legger den på bakepapir, gidder ikke å steke flatene først, og lar den stå 15 min. ved 200 grader. Skjærer gjennom for å sjekke at den er gjennomstekt selvfølgelig. Blir saftig og fint.

• Liker 2
Skrevet

Står midt i ovnen i ca 40-45 minutter på 200 grader. Ingen forsteking i panne etc og står de noe særlig kortere enn 40 min'ish så er de synlig ikke gjennomstekte hvis man tar et testsnitt. Bruker stort sett First Price sine frosne men tiner de på forhånd. Mine blir veldig saftige og fine på denne måten, overhodet ikke tørre.

Merkelig at det er så forskjell på folks erfaringer 🤔

Skrevet
3 timer siden, visp skrev:

Jeg bare legger den på bakepapir, gidder ikke å steke flatene først, og lar den stå 15 min. ved 200 grader. Skjærer gjennom for å sjekke at den er gjennomstekt selvfølgelig. Blir saftig og fint.

Blir de gjennomstekt på så kort tid? Jeg har sjekket med steketermometer et par ganger etter 20+ min og da har temperaturen vært alt for lav..

Anonymkode: 6ac6a...d3c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...