AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Min sønn på 18 år har hatt en saksbehandler i barnevernet. Han har nå måttet slutte, etter at jeg klaget han inn til Fylkesmannen fordi han fortalte usannheter (direkte løgn) om meg som mor. Jeg har fått beklagelser fra barnevernet, det har slik jeg forstår, vært en ordentlig opprydding. Saksbehandler har altså sluttet i denne jobben. Nå har min sønn blitt oppringt av saksbehandler fra sitt private nummer. Han er invitert med fyren på hyttetur!?? På bakgrunn av det som har skjedd, liker jeg på ingen måte dette! Har denne saksbehandleren lov til dette? Anonymkode: d53e1...19a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min sønn på 18 år har hatt en saksbehandler i barnevernet. Han har nå måttet slutte, etter at jeg klaget han inn til Fylkesmannen fordi han fortalte usannheter (direkte løgn) om meg som mor. Jeg har fått beklagelser fra barnevernet, det har slik jeg forstår, vært en ordentlig opprydding. Saksbehandler har altså sluttet i denne jobben. Nå har min sønn blitt oppringt av saksbehandler fra sitt private nummer. Han er invitert med fyren på hyttetur!?? På bakgrunn av det som har skjedd, liker jeg på ingen måte dette! Har denne saksbehandleren lov til dette? Anonymkode: d53e1...19a Kontakt en advokat. Anonymkode: e948d...833 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Så klart har lov til dette siden sønnen din er 18. Men om det er etisk og moralsk riktig er noe annet. Høres bare veldig feil ut og noe du burde forhindre. Anonymkode: a6698...f3f 21
Humle Brumle Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så klart har lov til dette siden sønnen din er 18. Men om det er etisk og moralsk riktig er noe annet. Høres bare veldig feil ut og noe du burde forhindre. Anonymkode: a6698...f3f Tror ikke dette er lov. Nesten helt sikker på at det er en eller annen lov mot det her. Folk i omsorgsyrker skal ikke drive å kontakte tidligere brukere. Det er å viske bort den profesjonelle avstanden man skal ha selv om de ikke jobber lenger. Har ingenting å si om sønnen er myndig eller ikke . 35
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Jeg ville kontaktet den tidligere arbeidsplassen hans. De vet lover rundt dette. Mulig politiet er riktig instans Anonymkode: e5e4e...ecf 26
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Etisk er det ikke riktig, men forbudt er det ikke. Mannen har slutta i jobben og sønnen din er myndig. Når det er sagt er det jævlig snål oppførsel. Men det er ikke ulovlig å være snål, og litt creepy Anonymkode: 0f4f1...c2a 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Det er neppe ulovlig. Men det er unektelig creepy på en «pervo som vil sjenke 18-åring og voldta han»-type måte. Vil tro du har tatt en samtale med din sønn om utnyttelse av makt og forsiktighet for mange, mange år siden. Nå er tiden for å repetere den samtalen. Begynn med det veldig universelle rådet om å ikke la seg invitere til skogs av ukjente voksne for å bli voldtatt og/eller drept. Anonymkode: 55c58...f04 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Tror du ikke det er sønnen din som har fortalt tingene ("løgnene") om deg til denne saksbehandleren? Er vel en grunn til at du har hatt mye med de å gjøre? Men etisk er det ikke, men ikke ulovlig. Sønnen din er en voksen mann og kan henge med hvem han vil - det har ikke du noe med å gjøre. Klipp navlestrengen Anonymkode: 0b72e...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Noe sier meg at sønnen din har hatt en seksuell relasjon til dette menneske før han fylte 18 år. Jeg tror du bør undersøke dette nærmere for det er mye mulig at saksbehandleren gjør noe ulovlig nå OG har gjort noe ulovlig en lang stund før sønnen din ble 18 år. Anonymkode: e948d...833 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke det er sønnen din som har fortalt tingene ("løgnene") om deg til denne saksbehandleren? Er vel en grunn til at du har hatt mye med de å gjøre? Men etisk er det ikke, men ikke ulovlig. Sønnen din er en voksen mann og kan henge med hvem han vil - det har ikke du noe med å gjøre. Klipp navlestrengen Anonymkode: 0b72e...3bf Nei, det er omvendt i denne situasjonen her. Forstår ikke hensikten bak dette, han vant jo ikke noe på det. Det har kommet frem at disse også har hatt ukentlige samtaler på opp mot to timer. Dette har jeg også stilt spørsmålstegn ved. Han er ingen utdannet psykolog, hadde heller sett at en terapeut tar seg av slike samtaler. Anonymkode: d53e1...19a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Kommer til å fortelle det til barnevernet, men som flere nevner her, er det vel ingen direkte regler mot dette. Han har sluttet, og min sønn er 18 år. Magrfølelsen min er absolutt ikke god! TS Anonymkode: d53e1...19a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Hva sier sønnen din da? Anonymkode: 008a2...58f 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så klart har lov til dette siden sønnen din er 18. Men om det er etisk og moralsk riktig er noe annet. Høres bare veldig feil ut og noe du burde forhindre. Anonymkode: a6698...f3f Dette er ikke lov selv om han er 18 år. Jeg jobber i barnevernet fra 18-23 år og vi kan ikke kontakte tidligere klienter privat eller når vi ser dem tilfeldigvis ute. Hvis de vil prate med oss, må de selv ta kontakt hvis klienten ser meg ute. Har heller ikke lov å gjøre noe i privat regi, som hytteturer osv. Når klientforholdet er avsluttet er kontakten avsluttet. Anonymkode: 8b1f0...be7 25
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Kjemperart, og veldig creepy. Men det er jo ikke noe nytt, er jo snakk om barnevernet! Freaks. Anonymkode: eacc6...187 1
n_97 Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 Har vært flere saker i helsetilsynet hvor mennesker i omsorgsyrker har blitt venn med nåværende eller tidligere brukere og det har blitt slått veldig hardt ned på. De har ofte forsvart seg med at det var bruker som tok initiativ på kontakten og det har stemt noen ganger også, men myndighetene er veldig tydelige på at det er den ansattes ansvar å sette grenser. Kontakt relevant instans så fort som mulig. Mest sannsynlig er dette ulovlig. 7
Alice123 Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe sier meg at sønnen din har hatt en seksuell relasjon til dette menneske før han fylte 18 år. Jeg tror du bør undersøke dette nærmere for det er mye mulig at saksbehandleren gjør noe ulovlig nå OG har gjort noe ulovlig en lang stund før sønnen din ble 18 år. Anonymkode: e948d...833 Jeg tror ikke nødvendigvis de har hatt en seksuell relasjon, men ettersom tidligere saksbehander inviterer til hyttetur er det nærliggende å tenkte at de har hatt en upassende relasjon. Og din sønn er den svake/uskyldige part i den relasjonen. 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 Her er det noe som virkelig skurrer.Denne personen må være intressert i gutten din..Meld videre til barnevernet.Dette er ikke greit!!!Hva sier gutten din? Anonymkode: 41862...c07 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 Hvor gammel er mannen? ta kontakt med barnevernet der han jobbet og fortell dette. unormalt at en voksen mann inviterer med seg en 18 åring på hyttetur.. enda mer unormalt når han har vært saksbehandler for hans sak i barnevernet. det er både uetisk, creepy.. kanskje han synes synd på gutten og vil gi han ei fin hyttehelg? men det er ikke normalt Anonymkode: 4991a...ea9
Silva Pluvialis Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 (endret) Har han vært spesielt knyttet til saksbehandleren? Noen ganger kan man få et ekstremt nært forhold til de som jobbet i BV. Om de ikke har det så er jo situasjonen noe spesiell. Vanligvis skal man ikke opprettholde kontakt med tidligere pasienter/klienter, og man skal i alle fall IKKE innlede noe seksuelt om det er tilfellet med sønnen din. Da bør du melde ifra til politi. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke det er sønnen din som har fortalt tingene ("løgnene") om deg til denne saksbehandleren? Er vel en grunn til at du har hatt mye med de å gjøre? Anonymkode: 0b72e...3bf Kvifor trur du at ts har hatt mykje med barnevernet å gjere? Anonymkode: 74f67...a84 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå