Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da? Baby nesten 5 mnd sover 3 ganger om dagen. Sliter ofte med å kommer forbi de magiske 30 min og da blir duppen kort. La oss si siste duppen er fra 14 - 14.30,  hva gjør man da? Prøver å få til en siste dupp? Holder våken til natta? Ofte så går det ikke å få til en 4. dupp, og våkentid fra 14.30 til kvelden blir for lang.....Huff. 

Anonymkode: 7671e...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er min situasjon idag. 40min til leggetid og baby er helt spinnvill, og gråter/ler om hverandre. Syns det er vanskelig å velge hva som er best, for hvis jeg skal få til en fjerde hvil så må jeg ofte jobbe hardt og lenge, og det er ikke kos for noen... 

Anonymkode: ff9cd...9e1

Skrevet

Min på 5,5 mnd sover som regel 4 gang om dagen, i og med at han også driver med sånne powernaps. Siste dubb er som regel i 16/16:30-tida, av og til 17, kommer an på når dagen starta osv. Etter den kan det gå maks 1,5 time før det er natta, hvis ikke blir han veldig overtrøtt og vanskelig å legge. Gleder meg stooort til den dagen vi bare har ei lang soveøkt å forholde oss til😫🙏

Anonymkode: 8fe44...a1f

Skrevet

Har prøver vi å ha siste dupp slik at baby sover til nærmest mulig kl 16, da vi begynner med kveldsstellet ca 1815 og er da i seng til ca 1845 😊  men er ikke alltid den siste duppen er så lang eller at vi får den til i det hele tatt, og da er det en laaang ettermiddag 😅 for ikke kul om baby vil sove før 😶  Baby er litt over 5mnd 

Anonymkode: ea027...f92

Skrevet

Ville prøvd å få til en liten powernap sånn at baby ikke blir overtrøtt til leggetid. Hvis han/hun feks sovner lettere i vogn eller bil så ville jeg kjørt en liten tur bare for å få den siste lille blunden inn, 10 minutter holder. Hvis det er klin umulig å få til så ville jeg lagt tidligere, kanskje opp til en time tidligere. 

Anonymkode: c3110...a1e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da? Baby nesten 5 mnd sover 3 ganger om dagen. Sliter ofte med å kommer forbi de magiske 30 min og da blir duppen kort. La oss si siste duppen er fra 14 - 14.30,  hva gjør man da? Prøver å få til en siste dupp? Holder våken til natta? Ofte så går det ikke å få til en 4. dupp, og våkentid fra 14.30 til kvelden blir for lang.....Huff. 

Anonymkode: 7671e...094

På den tiden var vi nødt til å ha en 4. dupp om hun våknet så tidlig. Hadde ikke fast leggetid, men hun var alltid trøtt en gang mellom 18:30 og 19:30 da. Om siste duppen var vanskelig å få til funket alltid bæreselen!

Nå (7 mnd) klarer hun akkurat å være våken fra 14-14:30 til leggetid rundt 18. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...