Gå til innhold

Barnehagen har kuttet frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da barnet vårt skulle begynne i barnehage valgte vi bevisst en barnehage hvor frokost var inkludert (naturlig nok høyere kostpenger enn de andre barnehagene). I flere måneder har barnehagen kuttet frokost (påstår det er på grunn av corona?), men ikke prisen. Er jeg smålig som reagerer på det? 🤔

Anonymkode: 5e8af...908

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da barnet vårt skulle begynne i barnehage valgte vi bevisst en barnehage hvor frokost var inkludert (naturlig nok høyere kostpenger enn de andre barnehagene). I flere måneder har barnehagen kuttet frokost (påstår det er på grunn av corona?), men ikke prisen. Er jeg smålig som reagerer på det? 🤔

Jeg synes ikke det er smålig. Veldig tett at de skal servere andre måltider, men ikke frokost, pga korona. Blir ekstra stress også hvis man må spise hjemme først og ikke alltid rekker, eller kan de spise medbrakt frokost? 

Anonymkode: fd6fe...b39

• Liker 9
Skrevet

Her kuttet de alle måltider pga corona, men vi fikk prisreduksjon umiddelbart.. 

Anonymkode: 963a3...0ad

• Liker 26
Skrevet

Har ikke kuttet noen måltid her, tross for korona, fortsatt 3 måltider hver dag, inkludert varmmat. Det de har endret på er at ungene ikke får smøre på maten selv. 

Hvis de kutter frokosten så må de hvertfall kutte kostpengene? Du betaler jo for ett måltid mindre, det blir jo ikke rett

Anonymkode: 52c4a...b55

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er smålig. Veldig tett at de skal servere andre måltider, men ikke frokost, pga korona. Blir ekstra stress også hvis man må spise hjemme først og ikke alltid rekker, eller kan de spise medbrakt frokost? 

Anonymkode: fd6fe...b39

Dere burde få fradrag i betalingen. At de ikke serverer frokost pga korona er nok en god beslutning. Nå som vi er på gult nivå, skal ikke barn og voksne være sammen med andre enn dem de er i kohort (avdeling) med. Til vanlig pleier man å spise frokost på tvers av grupper og er sammen frem til mellomvakt kommer på jobb. I disse dager er man alene og da blir det vanskelig å ta i mot unger, lage mat, rydde, sitte ved bordet, ordne opp i konflikter, sette i gang lek osv helt alene. 

Anonymkode: b2a61...da2

• Liker 2
Skrevet

Her serveres det ikke mat i det hele tatt, men vi får fratrekk for kostpenger.  Det er ikke smålig å ville ha fratrekk for mat barna ikke får. 

Anonymkode: 6554c...f57

• Liker 4
Skrevet

Her er det frokost, lunsj og fruktmåltid hver dag. Barna har med matpakker til alle måltider,alle måltider og annen aktivitet foregår ute. Ute fra morgen(levering) til henting. 

Mye mer tid til barna nå som vi ikke bruker så mye tid til matlagning, på dekking og opprydding. 

Anonymkode: cc9f1...e42

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye betaler du i kostpenger da?

Anonymkode: f1a4d...d34

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det frokost, lunsj og fruktmåltid hver dag. Barna har med matpakker til alle måltider,alle måltider og annen aktivitet foregår ute. Ute fra morgen(levering) til henting. 

Mye mer tid til barna nå som vi ikke bruker så mye tid til matlagning, på dekking og opprydding. 

Anonymkode: cc9f1...e42

Ok, men betaler foreldrene kostpenger for måltider de selv må lage/ha med?

Skrevet

Dere skal ikke betale kostpenger hvis dere ikke får mat. Det hadde jeg tatt opp med dem. 

Anonymkode: f5d39...58f

• Liker 1
Skrevet

Det et ganske vanlig rundt i barnehager nå

Anonymkode: 0adc9...839

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det et ganske vanlig rundt i barnehager nå

Anonymkode: 0adc9...839

Javel, men betaler foreldrene fortsatt like mye i kostpenger? 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men betaler foreldrene fortsatt like mye i kostpenger? 

Vi betaler ikke kostpenger i barnehagen hvor barnet ikke får mat, og mindre kostpenger i barnehagen hvor de nå får to måltider mindre enn tidligere. 

Anonymkode: e2bff...7e5

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje fordi det blir vanskelig å ordne frokost når man er alene på tidligvakt, i motsetning til tidligere når flere avdelinger spiste frokost sammen kanskje? Men da burde dere jo få reduksjon i kostpenger ja! 

Anonymkode: 3ed49...8da

• Liker 2
Skrevet

De har ikke lov til å gå i overskudd på kostpenger, så her hadde jeg bedt om grunnen til ar de ikke har kuttet kostpenger samt om regnskapet for dette. 

Anonymkode: 4c143...9d7

• Liker 3
Skrevet

Du må da klare å lage frokost til barnet ditt selv.

Anonymkode: 6e8b1...9e3

• Liker 2
Skrevet

Send en e-post til styrer og spør om en redegjørelse for hvorfor kostpengene ligger på samme nivå selv om barna nå får et måltid mindre.

Anonymkode: 11f3e...480

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må da klare å lage frokost til barnet ditt selv.

Anonymkode: 6e8b1...9e3

Det er jeg helt sikker på at TS greier. Barnehagen må klare å la være å kreve kostpenger for et måltid de ikke serverer, er du ikke enig? For det er det denne tråden handler om, ikke hvorvidt TS greier å lage frokost til barnet sitt. Hvis du har lyst å ta den diskusjonen foreslår jeg at du lager en egen tråd om det.

Skrevet

Hvorfor er det forskjellige regler mtp mat i bhg? Her har de kuttet ut alle måltider pga korona og vi betaler heller ikke for det. Men vet at bhg 200 m unna serverer mat. Forstår ikke hvorfor de praktiserer dette så forskjellig. 

Anonymkode: 3d3b5...d5c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er pga corona ja, men det at de ikke kutter prisen syns jeg og er dårlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...