AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Vi har fått plass i «vår» barnehage fra desember av. Men vi trenger en plass før det, har fått tilbud av en annen barnehage med oppstart nå. Er det veldig dumt å starte opp i en bhg og så bytte etter jul? Vil det være veldig negativt for barnet? Jeg har mulighet til å ta ulønnet perm frem til oppstart i desember, men det vil være svært ugunstig for både meg og arbeidsgiver. Men barnets beste kommer selvsagt først Barnet er 11 mnd nå. Råd? Anonymkode: 2af53...21e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Vi hadde barn i en familie barnehage fra januar til juli og byttet da vi fikk plass i kommunal barnehage fra august. Det var utelukkende positivt både for oss og barnet, siden det var liten og rolig barnehage og en fin oppstart til barnehagelivet. Om det hadde vært nødvendig for at vi skulle få ting til å gå opp, så hadde vi nok også startet for en kortere periode, i en større barnehage. Men jo kortere perioden blir, jo mindre gunstig er det med "to oppstarter". Det er jo nå bare snakk om 3 mnd i den første barnehagen? Da ville det for meg kun vært aktuelt hvis barnehagen var liten, med flinke voksne. Det blir jo veldig kort mellom skifte av viktige omsorgspersoner. Er dagmamma et alternativ? Anonymkode: 5a82f...a23
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde barn i en familie barnehage fra januar til juli og byttet da vi fikk plass i kommunal barnehage fra august. Det var utelukkende positivt både for oss og barnet, siden det var liten og rolig barnehage og en fin oppstart til barnehagelivet. Om det hadde vært nødvendig for at vi skulle få ting til å gå opp, så hadde vi nok også startet for en kortere periode, i en større barnehage. Men jo kortere perioden blir, jo mindre gunstig er det med "to oppstarter". Det er jo nå bare snakk om 3 mnd i den første barnehagen? Da ville det for meg kun vært aktuelt hvis barnehagen var liten, med flinke voksne. Det blir jo veldig kort mellom skifte av viktige omsorgspersoner. Er dagmamma et alternativ? Anonymkode: 5a82f...a23 Ja jeg skjønner. Dagmamma er dessverre ikke et alternativ da det ikke finnes her vi bor.. Anonymkode: 2af53...21e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå