AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Hva gjør/sier dere når venner tar med seg hunden sin når de vil besøke deg? Anonymkode: e10ce...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Hva med "nei"? Anonymkode: 4d08f...3a5 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med "nei"? Anonymkode: 4d08f...3a5 "Nei" til hva? Sier du at vennen kan komme inn, men hunden må være ute? Sier du at besøket må gå, men kan komme igjen uten hunden? Eller sier du bare "nei"? Anonymkode: e10ce...4fc
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Kommer an på situasjonen. Jeg sier selvsagt at jeg er allergisk, og gir på forhånd forslag til hvordan vi kan treffes uten at jeg får allergiske reaksjoner. Jeg har riktignok mild allergi, så jeg kan gå tur med en hund uten å få reaksjon. Så vi går av og til turer sammen. Gjerne til steder der vi kan sitte ved bord og nyte hjemmebakst og te/kaffe slik vi ville gjort hjemme. Hunden liker ikke å stå i bånd ute på verandaen, så andre ganger har hunden vært hjemme. Anonymkode: a6477...103 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Nei" til hva? Sier du at vennen kan komme inn, men hunden må være ute? Sier du at besøket må gå, men kan komme igjen uten hunden? Eller sier du bare "nei"? Anonymkode: e10ce...4fc Foreslå å gå ut eller si at som du/dere vet er jeg allergisk, så hunden kan ikke komme inn. Om de vil sitte fra seg hunden ute får de jo velge selv. Anonymkode: 396ef...74d 3
GammelKaktus Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Ingen av mine venner hadde noengang tenkt at de skulle ta med hunden sin til meg. Jeg er faktisk allergisk, sier seg selv at jeg ikke vil ha dyr inn i huset mitt. De sier at de tar flere år å få ut allergenene etterpå og så skal jeg etter besøket da vaske huset fra topp til tå gjentatte ganger... Nei, vet du hva... Ikke er jeg så begeistret for hund heller, bortsett fra en da som er usedvanlig sjarmerende. Er og ute å går tur med hund og av og til eieren, men da er vi ute. Klapper jeg hunden må jeg vaske hendene etterpå osv, blir bare styr. Har jeg vært på besøk inne hos noen med dyr, da spesielt hund må jeg dusje og vaske alt jeg hadde på meg etterpå, for jeg kjenner det godt hvis ikke. Blir egentlig bare verre med årene...Og nei, det finnes ingen hunder som er såkalt "allergisikre". 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Sier at hunden får vente ute. Anonymkode: a5b1a...c51 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Da får hunden stå ute. (ingen av mine venner ville tatt med en hund hjem til meg) Anonymkode: 23558...6fd 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Jeg er ikke allergisk mot hund, men jeg syns de er dritekle og vil aldri ha en i mitt hus. Jeg sier enkelt og greit: «Hunden er ikke velkommen hos meg.» Da får det valget; bikkja er ute i bånd, bikkjs blir igjen i bilen eller bikkja blir igjen hjemme. Anonymkode: 234a7...e40 4
GammelKaktus Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke allergisk mot hund, men jeg syns de er dritekle og vil aldri ha en i mitt hus. Jeg sier enkelt og greit: «Hunden er ikke velkommen hos meg.» Da får det valget; bikkja er ute i bånd, bikkjs blir igjen i bilen eller bikkja blir igjen hjemme. Anonymkode: 234a7...e40 Det synes jeg er helt ok, folk må respektere at ikke alle ELSKER hunder eller andre dyr. Ikke noe galt i det. De aller fleste som jeg kjenner som ikke har dyr selv vil jo ikke ha de inn i hus for det blir mye styr etterpå, med pels og diverse som ligger igjen. Normale oppegående mennesker drar ikke med seg dyret sitt på besøk før det er avklart på forhånd. 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Jeg er allergisk mot alle pelsdyr og veldig mot støv (derav støv i pels) Jeg har selv hund med hår, og ikke pels, så reagerer ikke på henne. Jeg tar allergitabletter (som egentlig ikke funker noe særlig), jeg bryr meg ikke og elsker dyr, kan bli skikkelig dårlig. Jeg lot hunden til eksen ligge i senga, hadde aldri sagt noe på det, er jo jeg som er problemet 😅 Gud så dårlig jeg var 😂 jeg må støvsuge hver 2 dag uansett, så om en hund eller katt ruller rundt her så går det så fint så. Jeg er også heldig som er den eneste allergiske i familien, og vennegjengen. Kan ikke beskyttes mot alt i verden, liv uten dyr er et liv jeg ikke vil leve heller. Jeg hadde tatt inn alle dyr i verden om jeg kunne, kvel meg gjerne 😂 jeg har type allergi hvor jeg klør til jeg blør, ekstrem tung pust, I ille tilfeller hvor jeg har gått lenge utsatt så får jeg store blemmer på huden. Blitt bedre med årene, sikkert fordi jeg aldri har type beskyttet meg og blir litt mer immun med alderen. Mange som er så hysteriske og takler ikke litt ubehag engang. Måtte selv bruke mye astma inhalator som barn for jeg kunne jo faen meg aldri dy meg 😂 jeg hadde det grusomt, men var alltid verdt det. Anonymkode: f8ee0...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er allergisk mot alle pelsdyr og veldig mot støv (derav støv i pels) Jeg har selv hund med hår, og ikke pels, så reagerer ikke på henne. Jeg tar allergitabletter (som egentlig ikke funker noe særlig), jeg bryr meg ikke og elsker dyr, kan bli skikkelig dårlig. Jeg lot hunden til eksen ligge i senga, hadde aldri sagt noe på det, er jo jeg som er problemet 😅 Gud så dårlig jeg var 😂 jeg må støvsuge hver 2 dag uansett, så om en hund eller katt ruller rundt her så går det så fint så. Jeg er også heldig som er den eneste allergiske i familien, og vennegjengen. Kan ikke beskyttes mot alt i verden, liv uten dyr er et liv jeg ikke vil leve heller. Jeg hadde tatt inn alle dyr i verden om jeg kunne, kvel meg gjerne 😂 jeg har type allergi hvor jeg klør til jeg blør, ekstrem tung pust, I ille tilfeller hvor jeg har gått lenge utsatt så får jeg store blemmer på huden. Blitt bedre med årene, sikkert fordi jeg aldri har type beskyttet meg og blir litt mer immun med alderen. Mange som er så hysteriske og takler ikke litt ubehag engang. Måtte selv bruke mye astma inhalator som barn for jeg kunne jo faen meg aldri dy meg 😂 jeg hadde det grusomt, men var alltid verdt det. Anonymkode: f8ee0...d9a At du synes det er verdt det på bekostning av egen helse er ditt valg men du kan ikke forvente at andre føler som deg. Anonymkode: dff61...625 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Nei .hvordan kan noen ta med seg hunden på besøk????? Anonymkode: 66291...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Jeg har hund og ville ALDRI tatt med hunden på besøk til noen uten å spørre på forhånd om det var greit 😳 Jeg har valgt å skaffe meg hund. Vennene mine har ikke tatt det samme valget, og hunden kan seff bli hjemme. Anonymkode: 0764c...1b6 5
Fastnøkkel Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 Er ikke hunden min velkommen er ikke jeg velkommen. 3
Lillemorbare Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 Man tar da ikke med hunden sin til allergiske mennesker? Jeg mener det også er normal høflighet å spørre på forhånd om det er greit hunden blir med, uavnhengi av allergi eller ikke. Alt annet synes jeg er rart. 5
Melonas Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 Mine allergitester viser at jeg er allergisk mot hund, men jeg har aldri reagert på en hund. Har hund selv, og tar aldri hunden med meg på besøk til andre. Den blir hjemme eller den sitter i bilen til besøket er over.
Fastnøkkel Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er allergisk mot alle pelsdyr og veldig mot støv (derav støv i pels) Jeg har selv hund med hår, og ikke pels, så reagerer ikke på henne. Jeg tar allergitabletter (som egentlig ikke funker noe særlig), jeg bryr meg ikke og elsker dyr, kan bli skikkelig dårlig. Jeg lot hunden til eksen ligge i senga, hadde aldri sagt noe på det, er jo jeg som er problemet 😅 Gud så dårlig jeg var 😂 jeg må støvsuge hver 2 dag uansett, så om en hund eller katt ruller rundt her så går det så fint så. Jeg er også heldig som er den eneste allergiske i familien, og vennegjengen. Kan ikke beskyttes mot alt i verden, liv uten dyr er et liv jeg ikke vil leve heller. Jeg hadde tatt inn alle dyr i verden om jeg kunne, kvel meg gjerne 😂 jeg har type allergi hvor jeg klør til jeg blør, ekstrem tung pust, I ille tilfeller hvor jeg har gått lenge utsatt så får jeg store blemmer på huden. Blitt bedre med årene, sikkert fordi jeg aldri har type beskyttet meg og blir litt mer immun med alderen. Mange som er så hysteriske og takler ikke litt ubehag engang. Måtte selv bruke mye astma inhalator som barn for jeg kunne jo faen meg aldri dy meg 😂 jeg hadde det grusomt, men var alltid verdt det. Anonymkode: f8ee0...d9a Stakkars. Så uheldig du er. Reagerer du på flasset? Min hund røyter ekstremt til tider, men hun flasser ikke. Jeg er ikke allergisk mot henne, men tåler ikke schæferen til broren min.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 Ville aldri falt meg inn å tatt med hunden min til noen som er allergisk. Ville aldri tatt med meg hunden til noen uten først å spørre om det er greit. Jeg har ingen venner med allergi, men om jeg hadde det, så, hadde vi nok kunne gått turer, dratt til parken for piknik og andre hundevennlige aktiviteter nå og da. Anonymkode: 6b923...bba 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Takk for svar alle sammen. Jeg blir alltid så overrumplet når hun slipper inn hunden med den største selvfølgelighet, og jeg mister litt munn og mæle. Derfor ville jeg se om jeg fikk noen tips til hva jeg kunne si. TS Anonymkode: e10ce...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå