Gå til innhold

Hvilke grønnsaker liker dere å maule?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

😄 Og koker dere det først eller spiser det rått? Må bli flinkere til å spise grønnsaker, men er ikke alltid jeg orker å lage en hel middag. 

Anonymkode: 68d48...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koker aldri grønnsaker som skal snackses på. Det er tiltak. Jeg spiser gjerne gulrøtter.

Anonymkode: 947c4...7c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, det jeg finner i kjøleskapet ? 

Blomkål, brokkoli, gulrot, agurk, tomat, paprika, sukkererter, etc etc. 

Nesten så å si alt bortsett fra rå sopp og rå løk 😄

Anonymkode: 57c29...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrot, kål, gulrot, brokkoli, blomkål, sukkererter, reddik - og sikkert fler jeg har glemt.

Anonymkode: d6717...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodekål. Kuttet opp, skyllet i kaldt vann og lagt i kjøleskapet. Crispy og godt. 

Anonymkode: c4a28...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paprika både snack og vanlig. Gulrøtter. Agurk og reddiker sammen i skiver ❤ Iskald sprø kålrot i staver. Cherrytomater ❤

Selleristenger (når de er gode) gjerne med litt peanøttsmør på :spise:

Spiser alt rått, men vasker veldig godt først.

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker blomkål, brokkoli, rosenkål og vanlig kål. Kålrot er best å steke. Gulrøtter spiser jeg rå. 

Endret av Maxwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gultot, kålrot, stangselleri, neper, agurk, paprika, tomater, persille, sukkererter, blomkål, brokkoli, reddik, oliven, squash, kål, salat, avokado, paprika... Sikkert mere og. Jeg spiser alt. Helst rått, men kan snukle av kokte, bakte, rå eller grilla grønnsaksrester også. 

Anonymkode: f8907...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mauling, med det tenker jeg knasking, og da er det bare rå grønnsaker: Gulrot, kålrot, brokkoli, rødbeter, knutekål, sukkererter, agurk.

Du må lage/spise middag også, kanskje er du slapp fordi du spiser dårlig? Det er dessuten lettere å få i seg større mengder og større variasjon av grønnsaker om de er en integrert del av middagsmåltidene.

Skaff deg en kokebok. Men hvis du er som meg, så klarer du bare å være "flink" en liten stund, uansett hvor inspirert du er. Finn noe du selv har lyst på.

Anonymkode: 95114...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Jeg elsker rå grønnsaker! 

Poteter, gulrøtter, neper, reddiker, knutekål, sukkererter, avokado og agurk.

Blomkål og brokkoli strør jeg litt salt og pepper på, så mauler jeg de rå. Nam, nam. 

Edit, glemte søte små tomater :)

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg synes er godt som snacks: kålrot, reddik, sukkererter, gulrot, paprika, agurk, tomat, nepe, blomkål, brokkoli. Da spiser jeg dem rå. Greit å være obs på at det kan gi luft i magen, og at varmebehandling hjelper på det.

Anonymkode: c4988...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kålrot, gulrøtter og Edamame hvis jeg gidder å koke vann. 😂

Anonymkode: 01fe3...5df

Hvis du kjøper frossen edamame så kan du varme de i mikro i et par minutter. Superenkelt. 

Anonymkode: 34b73...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...