AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 På pressekonferanse nå har det blitt presentert strengere tiltak igjen. Hvis det ikke blir kontroll på smitten iverksettes de. Skjerp dere alle som stadig bryter smittevernsreglene! Halvparten bryter karantene og flere har blitt smittet på den måten. Få tar til seg munnbind anbefalingen og mange arrangerer ulovlig fester og arrangementer! Straffen dvs økte tiltak går utover alle ! Samt økt risiko for og smittes. Er det sånn vi vil ha det ? Savner sommeren da alt så ut til og gå rette veien... Anonymkode: a4841...72b 19
anonym 4545 Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Dessverre bor vi et land hvor altfor mange ikke følger oppfordringene til myndighetene og oppfører seg som egoistiske barn i trassalderen. 30
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Jeg referer til hva som ble sagt av våre helsemyndigheter. Regner de er i stand til og avgjøre når det er behov for økte tiltak. Mer enn enn en KG bruker. Det er sånne som deg som er med og ødelegge for andre ! Anonymkode: a4841...72b 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Regjeringen har nok en gang vist unnfallenhet. Hvis de hadde tatt situasjonen på alvor, hadde de straks innført absolutt nedstengning av hele landet, med portforbud i minst et halvt år. Anonymkode: 2727c...3d9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen har nok en gang vist unnfallenhet. Hvis de hadde tatt situasjonen på alvor, hadde de straks innført absolutt nedstengning av hele landet, med portforbud i minst et halvt år. Anonymkode: 2727c...3d9 Er du helt gal eller? Du kan flytte til Nord korea om det er diktatur du vil ha Anonymkode: fe839...9be 22
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Det har klikka for regjeringen..🙄 Hadde vi ikke hatt det så godt her i landet med gode velferdsordninger så hadde det vært massive demonstrasjoner mot dette tullet for lenge siden. Istedet driter folk i det i de skjulte. Anonymkode: 8b94e...c1d 5
NorthernLight Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Sånn går det når nolduser flyr rundt uten å holde avstand, fester i hopetall, religiøse fester med en drøss med folk , ikke bruker munnbind på buss,bane osv osv. 16
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har klikka for regjeringen..🙄 Hadde vi ikke hatt det så godt her i landet med gode velferdsordninger så hadde det vært massive demonstrasjoner mot dette tullet for lenge siden. Istedet driter folk i det i de skjulte. Anonymkode: 8b94e...c1d Regjeringen rådfører seg med FHI og helsedirektoratet . De finner ikke på tiltak for moro skyld. Anonymkode: a4841...72b 13
anonym 4545 Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 24 minutter siden, NorthernLight skrev: Sånn går det når nolduser flyr rundt uten å holde avstand, fester i hopetall, religiøse fester med en drøss med folk , ikke bruker munnbind på buss,bane osv osv. Helt korrekt, stygt sagt men håper slike individer blir alvorlig syke av pandemien. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, anonym 4545 skrev: Helt korrekt, stygt sagt men håper slike individer blir alvorlig syke av pandemien. De fortjener det ja. I forhold til sårbare grupper som ikke har levd uforsiktig på noe vis men bare får smitten og kanskje dør ,fordi andre egoistiske folk ikke følger regler. Anonymkode: a4841...72b 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Ja det blir nok lock down til jul. Anonymkode: e341b...866
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Finnes det fortsatt korona ? Uansett whatever ..... Anonymkode: 8ac85...f50 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Er det fortsatt noen i Norge som ikke har fått med seg at det er færre innlagt på sykehus i forhold til smittede akkurat nå fordi de fleste som blir smittet er unge? 🙄 Anonymkode: 6ee95...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du helt gal eller? Du kan flytte til Nord korea om det er diktatur du vil ha Anonymkode: fe839...9be utrolig hvor mange det er i disse trådene som ikke forstår en spøk. Blir helt matt. Anonymkode: 05d96...576 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 " Øket smitte gir økt belastning i helsevesenet " vel, ikke enda.... Helsevesenet står klar, men det jo bare pr. nå 11 stk som er på sykehus. Så skulle det plutselig bli folk som blir veldig syke har vi masse kapasitet - bare så dere vet det. Tror dette med smitte er ganske overdrevet. Fint innlegg i Aftenposten i går der det snakkes fornuftig om dette med smitte og "faren" ved corona : "Undersøkelsene for covid-19 viser at svært mange som tester positivt, ikke er syke, men er kolonisert. Stadige rapporter om hvor mange som har fått påvist covid-19 har derfor ingen generell interesse, men fører bare til engstelse i befolkningen. Man burde heller rapportere hvor mange (få) som faktisk er blitt syke. Vi har hatt dette viruset lenge, likevel påvises viruset hos langt under 1 prosent. Ut fra infeksjonsmedisinske vurderinger er covid-19 derfor et lite «smittsomt» virus." Så tenker at folk får roe seg ned og innse at joda, det kan være farlig for de som er syke fra før, som har underliggende sykdommer og enkelte andre. Anonymkode: 7b9b4...2c3 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: utrolig hvor mange det er i disse trådene som ikke forstår en spøk. Blir helt matt. Anonymkode: 05d96...576 Man vet aldri i disse tider. Det er faktisk folk som mener portforbud er det som skal til Anonymkode: fe839...9be 2
OPIgirl Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 (endret) Dere som er egoister til fingerspissene. Dere er potensielle mordere hvis dere smitter noen i risikogruppen og de dør. Og det er ikke bare eldre som er utsatte. Skam dere jævla egoer😡 Endret 10. september 2020 av OPIgirl 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 6 minutter siden, OPIgirl skrev: Dere som er egoister til fingerspissene. Dere er potensielle mordere hvis dere smitter noen i risikogruppen og de dør. Og det er ikke bare eldre som er utsatte. Skam dere jævla egoer😡 Hjelpe meg.. Da er nok du fort en morder selv også. Har du aldri hatt influensa eller andre smittsomme sykdommer før? Du har garantert smittet noen som har smittet noen før.. men da var det jo ikke så farlig, da het det ikke korona. Anonymkode: 8b94e...c1d 18
Callisto83 Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 Men dere som driter i alt, og kun tenker på dere selv. Hvis dere driter i at andre kan bli alvorlig syke av det, driter dere også i at ting må stenge ned på grunn av dere også? Hvis jeg f.eks var en egoistisk student som bare ville feste, så hadde det ikke vært noe gøy hvis jeg plutselig ikke kunne studere mer i en periode. Heller ikke noe gøy hvis barer og andre steder ikke kan holde åpne. Sikkert ikke noe gøy å sitte med høyt studielån og svære hull i utdannelsen... Ser dere den sammenhengen også? Eller er det bare "meg og mitt i nuet" som betyr noe... 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 17 minutter siden, Callisto83 skrev: Men dere som driter i alt, og kun tenker på dere selv. Hvis dere driter i at andre kan bli alvorlig syke av det, driter dere også i at ting må stenge ned på grunn av dere også? Hvis jeg f.eks var en egoistisk student som bare ville feste, så hadde det ikke vært noe gøy hvis jeg plutselig ikke kunne studere mer i en periode. Heller ikke noe gøy hvis barer og andre steder ikke kan holde åpne. Sikkert ikke noe gøy å sitte med høyt studielån og svære hull i utdannelsen... Ser dere den sammenhengen også? Eller er det bare "meg og mitt i nuet" som betyr noe... Jeg har allerede mistet jobben (jobber innen reisenæringen) og får ikke drive med breddeidrett med laget mitt som jeg pleier. Jeg har hatt korona og var forkjøla i tre dager. Så jeg har ikke mer å tape egentlig.. Anonymkode: 8b94e...c1d 7
Anbefalte innlegg