AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Hva gjør jeg når jeg går på en studie eller jobber med innvandrere, når jeg egentlig er sterkt imot dette? Skinner det igjennom at jeg egentlig har fordommer? Er det normalt at man må late som i studie, eller i jobben sin at man liker den brukergruppen man har om eller jobber med? Anonymkode: 8992f...fcd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Hehe... du må nok late som, men det er ikke det samme som å lyge. Ikke lyg!! alt for mange lukker øynene totalt for hvilke dårlig innflytelse innvandring har på samfunnet... heier på alle som tørr å si sannheten høyt..!! Anonymkode: b5870...998 21
Populært innlegg Viktualia Skrevet 10. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 10. september 2020 Hvis du er i mot innvandring kan du jo allikevel behandle innvandrere med respekt og høflighet? Da er det jo en politisk mening om hvordan landet burde styres, og det skal ikke påvirke hvordan du ser på eller behandler medmennesker. Hvis du rent faktisk har fordommer mot innvandrere som gjør at du har vansker med å oppføre deg som et normalt menneske rundt andre bør du kanskje jobbe med deg selv? Eller finne deg noen annet å studere/jobbe med? 59
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Syns du bare skal late som, jeg. Kanskje du er så heldig at du blir kjent med noen og finner ut at innerst inne er de bare helt vanlig folk som deg og meg Anonymkode: 98be2...817 22
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Håper virkelig ikke at du studerer noe innen helsetjenesten. tenk å måtte bli behandla av en rasist😩 I can’t even🤦🏾♀️ Anonymkode: 1ee5d...c9d 23
little fairy Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Helt lov å ikke like. Men stygt å gi tydelig uttrykk for det. Du kan jo unngå å være med innvandrere på fritiden eller prate med i pausene, men blir jo litt merkelig om noen stiller deg et spørsmål og du bare snur deg vekk. Eller om du nekter delta i gruppearbeid med de. Når det er sagt er et fult lov å melde fra dersom det blir vanskelig å samarbeide pga. dårlige språkkunnskaper, ekstraarbeid på seg fordi du må rette språket i felles oppgaver eller om det støtt og stadig skjer misforståelser pga. ulik bakgrunn (f.eks menn som nekter å håndhilse på kvinner, eller noen som blir sur fordi du spiser skinke som pålegg i lunsjen eller nekter gjøre diverse oppgaver som f.eks stelle motsatt kjønn om en studerer noe helserelatert osv). Jeg mener disse tingene SKAL være på plass før en studerer eller får jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Du kan jo gå i dybden av deg selv å faktisk tenke litt på hva du tenker om innvandring, for innvandring (og utvandring) i seg selv er ikke negativt. Tipper du ikke ser ned på innvandreren fra Canada som bare ønsket å bo i Norge, eller fra Australia som ville se mer av verden og bestemte seg for å bosette seg i Norge. Eller svensker ? Dette er det jeg overhode ikke forstår av sånne ihugga rasister, som tviholder på at det kun gjelder fordi "kultur" eller hva det måtte være. Du er ikke i mot innvandring, du er i mot ting som er fremmed, nytt for deg og du har latt hjertet ditt bli kaldt. Noen av de vakreste, varmeste, mest omtenksomme menneskene jeg har møtt er innvandrere. Om du faktisk hadde gidda prøve å prate med noen så hadde du innsett av det finnes både slemme og gode mennesker uansett hvor de kommer fra. Se bare på deg! Du er nordmann, men jeg hadde aldri orka å være vennen din, eller omgåes med deg. Anonymkode: 692dd...8cd 12
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Bare vent til du blir gammel og trenger hjelp. De som kommer for å hjelpe deg (hjemmetjenesten) er stort sett innvandrere. Ikke alle kan norsk heller. Gled deg! Anonymkode: 2b7e8...93f 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare vent til du blir gammel og trenger hjelp. De som kommer for å hjelpe deg (hjemmetjenesten) er stort sett innvandrere. Ikke alle kan norsk heller. Gled deg! Anonymkode: 2b7e8...93f Hvem gidder å bli gammel de neste generasjonene fremover? Jorda er jo f'ck. Anonymkode: da5a4...46b 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare vent til du blir gammel og trenger hjelp. De som kommer for å hjelpe deg (hjemmetjenesten) er stort sett innvandrere. Ikke alle kan norsk heller. Gled deg! Anonymkode: 2b7e8...93f Nå må du faen meg gi deg. Det må da være et krav om at de i hjemmetjenesten kan norsk, hvordan ellers kan de hjelpe sine brukere? Håper virkelig ikke det du skriver er riktig, sjokkert nå. (Og nei, banningen er ikke siktet mot personen jeg siterer, men over situasjonen som blir beskrevet) Anonymkode: 98be2...817 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvem gidder å bli gammel de neste generasjonene fremover? Jorda er jo f'ck. Anonymkode: da5a4...46b Man har vel egentlig ikke så veldig mye valg før noen finner ungdomskilden Anonymkode: 98be2...817 1
Momma Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg når jeg går på en studie eller jobber med innvandrere, når jeg egentlig er sterkt imot dette? Anonymkode: 8992f...fcd Du starter med å ikke tenke på innvandrere som en homogen gruppe. Det finnes veldig mange bra mennesker der, og noen råtne egg, som det gjør i samfunnet ellers. For selv om du er imot innvandring, er du nødt til å forholde deg til dem som er her. 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg når jeg går på en studie eller jobber med innvandrere, når jeg egentlig er sterkt imot dette? Skinner det igjennom at jeg egentlig har fordommer? Er det normalt at man må late som i studie, eller i jobben sin at man liker den brukergruppen man har om eller jobber med? Anonymkode: 8992f...fcd Er ganske sikker på at ingen liker deg heller, så du slipper nok ganske lett unna.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, Garderobemannfrue skrev: Du starter med å ikke tenke på innvandrere som en homogen gruppe. Det finnes veldig mange bra mennesker der, og noen råtne egg, som det gjør i samfunnet ellers. For selv om du er imot innvandring, er du nødt til å forholde deg til dem som er her. Det er ikke noe unikt Norge dette. Mange land med mindre befolkninger har denne lite så granne skepsisen til ''folk langveisfra''. Jeg tror det bare er naturlig for land med små befolkning VS folk med store befolkninger som f.eks USA, Tyskland etc, å tenke litt sånn : Hvorfor valgte du akkurat å komme her? Av alle plasser? XD Men det sagt, tror jeg ikke Norge er noe særlig verre enn andre land når det kommer til dette. Anonymkode: da5a4...46b 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Nå må du faen meg gi deg. Det må da være et krav om at de i hjemmetjenesten kan norsk, hvordan ellers kan de hjelpe sine brukere? Håper virkelig ikke det du skriver er riktig, sjokkert nå. (Og nei, banningen er ikke siktet mot personen jeg siterer, men over situasjonen som blir beskrevet) Anonymkode: 98be2...817 Det er sånn noen steder jo. For noen år siden skulle min mor ha hjelp til å handle for seg. Det ble bare tull, vedkommende skjønte ikke halvparten av det som sto på lista. Det var flere også, det ble masse misforståelser. Sånn er det. Anonymkode: 2b7e8...93f 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig ikke at du studerer noe innen helsetjenesten. tenk å måtte bli behandla av en rasist😩 I can’t even🤦🏾♀️ Anonymkode: 1ee5d...c9d Innvandringssynspunkter og rasisme er da virkelig ikke det samme. Er da ikke så vanskelig å fatte 🤦♂️🤦🏿♂️ Anonymkode: dd26c...384 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innvandringssynspunkter og rasisme er da virkelig ikke det samme. Er da ikke så vanskelig å fatte 🤦♂️🤦🏿♂️ Jeg har til dags dato enda ikke møtt en med "innvandringssynspunkter" som ikke er en rasist. Anonymkode: 692dd...8cd 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Håper virkelig ikke at du studerer noe innen helsetjenesten. tenk å måtte bli behandla av en rasist😩 I can’t even🤦🏾♀️ Anonymkode: 1ee5d...c9d Dere kommer til landet vårt, og gidder ikke en gang å lære dere norsk. "I can't even". I Norge snakker vi norsk. Anonymkode: 62738...0f0 9
Gran00 Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg når jeg går på en studie eller jobber med innvandrere, når jeg egentlig er sterkt imot dette? Skinner det igjennom at jeg egentlig har fordommer? Er det normalt at man må late som i studie, eller i jobben sin at man liker den brukergruppen man har om eller jobber med? Anonymkode: 8992f...fcd Sånn som du beskriver det er du ikke bare for en strengere innvandringspolitikk som du kan ha gode eller mindre gode grunner for å mene, men når du er der at du ikke kan behandle de innvandrerne som faktisk er i landet så er du er faktisk en rasist så da oppfordrer jeg deg til å ta en runde med holdningene dine og se om det er mulig å bli et bedre menneske. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 Så lenge du bryr deg faget gjør det ingenting. Og om det skulle skinne igjennom vil det ikke være mer enn at du kan fornekte det om det skulle bli et tema. Ja, det er trist at fagområdet har så lite takhøyde for andre meninger og synspunkter, men husk at samfunnet trenger folk som deg. Folk som ikke jobber der av aktivistiske grunner. Folk som kan korrigere utviklingen av arbeidsplassen som fort blir et aktivistisk organ for innvandringsvennlige Anonymkode: 5bdc6...db6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå