Gå til innhold

Tror dere Sverige stenger denne uka...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker vanligvis medisinsk utstyr som kjøpes i Sverige, men har nå måttet gå uten behandling siden mars, noe som går hardt utover helsa. Men nå har jeg endelig mulighet til å bestille det og komme meg over til Värmland for å hente i neste uke en gang. Dersom grensa ikke stenges, da... Tror dere det skjer? 

Anonymkode: be392...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si. Siden Norge er rødt kan det hende svenskene nekter oss innreise. 
I verste fall ville jeg nok i ditt tilfelle forklart at det er nødvendig reise, du skal rett til dit du henter og så tilbake igjen. Og at det ikke er en fritidsreise. 

Noen folk på en streamer jeg følger tror at det blir rødt til helgen, men det er jo bare antagelser. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AndreasBR skrev:

Siden Norge er rødt kan det hende svenskene nekter oss innreise.

Sverige har ingen restriksjoner på innreise fra EU/EØS-land.

• Liker 3
Skrevet

Bare reis så fort du kan da

Anonymkode: a207b...259

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Pterinochilus skrev:

Sverige har ingen restriksjoner på innreise fra EU/EØS-land.

Du leste KAN ikke sant? 

men kan jo hende at de endrer sverige til rødt nå så som vi selv er røde. Hele systemet er så latterlig. Basert på et patetisk lavt nummer. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Du leste KAN ikke sant? 

men kan jo hende at de endrer sverige til rødt nå så som vi selv er røde. Hele systemet er så latterlig. Basert på et patetisk lavt nummer. 

Neppe. Da måtte Sverige ha stengt for mange andre land også, ikke bare Norge. Skal nok mer til for at de revurderer hele strukturen sin bare fordi Norge er rødt etter Norges egne kriterier. 

Anonymkode: 53be2...6ff

• Liker 6
Skrevet

Det går vel an å bestille og få sendt det til deg? Går ikke an å være så fantasiløs og lage seg grunner til å reise! 

Anonymkode: 8cd81...16d

• Liker 1
Skrevet

Jamtland og Orebro blir stengt ,ifølge FHI.

Varmland blir fortsatt åpent.

Men for hvor lenge ,ja ingen vet.

Alt er helt crazy ,åpent nå ,stengt nå ,åpent nå .... f--- de som gir de anbefalinger.

Du kunne reist til Sverige i juli ,august og. Det var åpent i 3 uker eller noe ....

Anonymkode: f467d...fd2

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AndreasBR skrev:

Du leste KAN ikke sant? 

Sverige KAN også bestemme seg for å invadere Norge igjen for å forsøke å gjenopprette unionen, men det er ikke spesielt sannsynlig. Det er heller ikke sannsynlig at de plutselig skulle innføre et system med røde og gule land all den tid de har brukt på å kritisere Norge, Danmark og Finland for å ha et slikt system.

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare reis så fort du kan da

Anonymkode: a207b...259

Ingen vits å reise før varene er sendt og framme... 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jamtland og Orebro blir stengt ,ifølge FHI.

Varmland blir fortsatt åpent.

Men for hvor lenge ,ja ingen vet.

Alt er helt crazy ,åpent nå ,stengt nå ,åpent nå .... f--- de som gir de anbefalinger.

Du kunne reist til Sverige i juli ,august og. Det var åpent i 3 uker eller noe ....

Anonymkode: f467d...fd2

Ikke alke bor ved siden av svenskegrensa, du vet det, sant? 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går vel an å bestille og få sendt det til deg? Går ikke an å være så fantasiløs og lage seg grunner til å reise! 

De sender ikke til Norge, dessverre, så det må hentes i Sverige. Jeg prøver ikke å lage meg grunber til å reise, tro meg, jeg har ikje det minste lyst til å reise til Sverige. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De sender ikke til Norge, dessverre, så det må hentes i Sverige. Jeg prøver ikke å lage meg grunber til å reise, tro meg, jeg har ikje det minste lyst til å reise til Sverige. 

Grensen vil uansett ikke stenges, men dersom Värmland blir rødt må du i 10 dagers karantene når du kommer hjem.

Skrevet

Tusen takk for svar til dere som har svart på det jeg lurte på :) Jeg får vel kanskje vente til i morgen og se hva som skjer, det er vel fredager de pleier å gi nye reiseråd, er det ikke? 

Skrevet
Akkurat nå, Pterinochilus skrev:

Grensen vil uansett ikke stenges, men dersom Värmland blir rødt må du i 10 dagers karantene når du kommer hjem.

Jeg skjønner det, jeg kan godt gå i karantene, men det kan ikke den som kjører meg. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere ting jeg får sendt til Sverige. 

1) Det er billigere

2) Det blir sendt fra USA og ikke europa om jeg velger at jeg er i Norge

3) Det er billigere. 

Skrevet
5 timer siden, Pterinochilus skrev:

Sverige KAN også bestemme seg for å invadere Norge igjen for å forsøke å gjenopprette unionen, men det er ikke spesielt sannsynlig. Det er heller ikke sannsynlig at de plutselig skulle innføre et system med røde og gule land all den tid de har brukt på å kritisere Norge, Danmark og Finland for å ha et slikt system.

Får da ikke håpe det, da går innvandringen enda fortere enn den gjør nå.. .Da er vi virkelig kjørt på rævva. 

Skrevet
2 timer siden, AndreasBR skrev:

Får da ikke håpe det, da går innvandringen enda fortere enn den gjør nå.. .Da er vi virkelig kjørt på rævva. 

Dette er neppe rett tråd å diskutere dette i, men jeg er enig med deg i at svensk innvandrings- og integrasjonspolitikk har vært fullstendig feilslått og neppe noe vi burde kopiere her til lands. Poenget mitt var imidlertid at Sverige ikke kommer til å innføre innreiserestriksjoner fra Norge uansett hvor ille koronasituasjonen måtte være her til lands. Til det har de gått alt for høytlytt og hardt ut i mot blant annet Norge, Danmark og Finland for å innføre dette.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Pterinochilus skrev:

Poenget mitt var imidlertid at Sverige ikke kommer til å innføre innreiserestriksjoner fra Norge uansett hvor ille koronasituasjonen måtte være her til lands. Til det har de gått alt for høytlytt og hardt ut i mot blant annet Norge, Danmark og Finland for å innføre dette.

Ja, det kan jeg være enig i deg med. 

Om 1-2 år vil vi nok se at Sverige kommer best ut. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AndreasBR skrev:

Ja, det kan jeg være enig i deg med. 

Om 1-2 år vil vi nok se at Sverige kommer best ut. 

Tenker du på antall smittede eller økonomiske.For det står MYE dårligere til på begge punkter i Sverige, så jeg tror ikke du vet helt hva du prater om 

Anonymkode: 1ef59...d0c

• Opprett ny...