Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så praktisk å ha babyen i sele på ryggen for kjappe ærend på kjøpesenteret, men jeg er så utrolig lei av dumme kommentarer. "Har du babyen oppi en ryggsekk??", "Må du sitte bak der du da, stakkar?". Senest i dag var det en dame som ropte etter meg at "ungen skal være foran!" Jeg har full kontroll, ungen har god sikt, frie luftveier og koser seg. 

Flere med samme erfaring? Er det virkelig så eksotisk å bære på ryggen? 🤷‍♀️

Anonymkode: 183bb...916

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer da an på hvor gammel baby er. De minste skal ikke bæres på ryggen men på magen 😊

Skrevet

Tja, jeg fikk tilsvarende mange "rare" kommentarer (men også noen positive) når jeg bar rundt på en 2-åring i bæresjal på magen.
Det var litt større barn enn de fleste var vant til å se båret på magen.

Det er alltid praktisk å ha barn i sjal eller sele når man skal kjappe ærend. Og jeg tenker at så lenge du har kontroll på baby der baby sitter, og at baby har det bra der, så fortsetter dere å gjøre det som passer dere.

Anonymkode: b8abb...8cd

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på unge to i sjal og får mest «der sitter du godt», «det så veldig praktisk ut» eller til og med et «et sånt skulle jeg hatt da mine var små» så jeg har nok vært hakket heldigere enn deg der 😊

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Sillymilly skrev:

Det kommer da an på hvor gammel baby er. De minste skal ikke bæres på ryggen men på magen 😊

Joda, det vet jeg. Babyen min er 8 måneder og stor for alderen (størrelse 80/86), så jeg tviler på at det er det folk reagerer på. Jeg lurte mest på om andre også får lignende kommentarer, men det er kanskje bare jeg som har vært uheldig. Det skal sies at jeg bor på et lite sted. Folk er sikkert ikke vant med sånt her 😛

TS

Anonymkode: 183bb...916

• Liker 2
Skrevet

Bruker som regel og feste ungen på magen for kjappe ærend, fordi det tar kortere tid 😜 men ved tur ute eller lengre ærend så har ungen blitt bært på ryggen så fort han blir stor nok, han har god støtte når han sitter på ryggen, ingen problem og ingen som har sagt et ord om det til meg. Bor også på en liten plass 🙂

Anonymkode: b9917...c83

• Liker 1
Skrevet

Irriterer meg mest iver alle som tror det er en ryggsekk, og skumper borti/tar 0 hensyn. Har flere ganger måtte påpeke at «det er en baby oppi der, vennligst ikke kjør handlevognen din inn i henne»!

Anonymkode: 72b69...578

• Liker 2
Skrevet

Å bære i sele på rygg er da helt vanlig? Jeg bærer min 8,5-mnd baby i sele på rygg rett som det er.

Det verste jeg ser er folk som bærer babyer på mage, utovervendt, i uergonomiske seler slik at babyen henger etter skrittet. Da GRØSSER jeg!

• Liker 2
Skrevet

Jeg bærer ikke mye, men innimellom. Kommentarene er kun av det positive slaget, så har ikke opplevd at noen er overrasket, heller ikke at de ikke registrerer ungen oppi der.

Skrevet

Jeg tror du har vært skikkelig uheldig med hvem du har møtt på. Jeg har ikke fått noen negative kommentarer, noen "næmmen, sitter du bak der du da", men i en hyggelig tone. 

Det har vært noen få som har kommentert at det er bedre for barnet å ligge/sitte i vogn så det kan bevege seg/strekke mer på seg eller at det må være mer behagelig. Men det har vært folk jeg kjenner, ikke tilfeldig forbipasserende. 

Anonymkode: 46160...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...