Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!

jukkapalme

Anbefalte innlegg

Setningen «Nå er det nok! ***** er en hedersmann!» er ekstremt oppbrukt i nesten alle Farmen tråder blant annet og er det som gir meg fnatt av hele ordet.

Anonymkode: 64be8...d8a

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setningen «Nå er det nok! ***** er en hedersmann!» er ekstremt oppbrukt i nesten alle Farmen tråder blant annet og er det som gir meg fnatt av hele ordet.

Anonymkode: 64be8...d8a

Dette utrykket stammer så vidt jeg vet fra 2002, da tidligere statsråd Tore Tønne var i hardt vær, og anklaget for økonomisk utroskap både mot staten og invovlert i tvilsom fakturering fra advokatfirmaet BAHR. Dette ble det jo laget TV-serie av nylig, serien Heksejakt.

Kjell Inge Røkke, som i realiteten finansierte den tvilsomme transaksjonen på 1,5 mill. eller hva det var til Tønne, ble rasende over medienes fremstilling av Tønne som en kjeltring. I en situasjon hvor Røkke var jaget av journalister utbrøt han plutselig: «Nei, nå får det være nok! Tore Tønne er en hedersmann!»

Dette har blitt brukt her på KG i en årrekke, at når folk som Tønne blir anklager for å være uærlig/usympatisk, så drar man en Røkke og kaller vedkommende en hedersmann i stedet.

Så vet vi jo hvilken tragisk skjebne Tønne fikk, som tok sitt eget liv som følge av den negative omtalen, og Røkke fortsatte å bruke begrepet «hedersmann» om vennen.

En artikkel fra kort tid før Tønne ble funnet død, en av de flere sitatene fra Røkke hvor han bruker hedersmann-begrepet om den Økokrim-siktede Tønne:

https://arkiv.klassekampen.no/28466/article/item/null/tore-tonne--en-hedersmann

Anonymkode: c6614...e50

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd det ble jentekamp denne uka, slik at en av Kariannene forsvinner. For tenk om Karianne vinner Torpet. Tenk hvilken situasjon om en av de tre Kariannene da hadde blitt førstekjempe senere.

Vi kunne fått: «Nå, Karianne, du kan velge mellom Karianne og Karianne som andrekjempe, hvem av dem velger du, Karianne, Karianne eller Karianne?»

Men vi kan få en artig situasjon likevel, dersom Karianne på Torpet kommer inn på Farmen etter å ha vunnet Torpet. Da kan Mads si «En ny deltager kommer inn fra Torpet, det er Karianne!» og alle forventer at det er den av Kariannene som taper søndagens tvekamp, for de vet ingenting om at det er enda en Karianne på Torpet. Og så er det en helt annen person!

Synes TV 2 neste år burde satse på å få med flest mulig med samme navn! Hva med 5 menn ved navn Per?! Ev. Per-Kåre, Per-Ottar. Per-Osvald osv. Og 5-6 damer som heter Ann-Katrin, Anne-Katrine eller noe sånt?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 18.38, RødeDrage skrev:

mens KV kjører isfront mot Sindre, som er både barnslig og ugreit. 

Hvorfor gjør hun det egentlig? Tror jeg må ha duppet av underveis, for jeg klarer ikke huske hva som skjedde der. Please enlighten me!

På 4.11.2020 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Må si årets mentor virkelig er en hedersmann!

Men hvor er der blitt av mentors kone denne gangen? Er det spanskesyken som har tatt knekken på henne? Men det var jo først og fremst unge under 40 år som ble rammet av den. Men kanskje mentor giftet seg med ei skikkelig ung ei? Eller kanskje han er enslig av andre grunner? 

#MentorMåSvare

20 timer siden, Apis skrev:

Thor har begynt med både gambling på markedet, snik spising av skolebrød, nakenbading med jentene og nå sist sabotasje , tror han blir den nye Bjørn Eidsvåg. Håper han er med helt inn. 

Nå, nå, IKKE før han er gift!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig synd det ble jentekamp denne uka, slik at en av Kariannene forsvinner. For tenk om Karianne vinner Torpet. Tenk hvilken situasjon om en av de tre Kariannene da hadde blitt førstekjempe senere.

Vi kunne fått: «Nå, Karianne, du kan velge mellom Karianne og Karianne som andrekjempe, hvem av dem velger du, Karianne, Karianne eller Karianne?»

Men vi kan få en artig situasjon likevel, dersom Karianne på Torpet kommer inn på Farmen etter å ha vunnet Torpet. Da kan Mads si «En ny deltager kommer inn fra Torpet, det er Karianne!» og alle forventer at det er den av Kariannene som taper søndagens tvekamp, for de vet ingenting om at det er enda en Karianne på Torpet. Og så er det en helt annen person!

Synes TV 2 neste år burde satse på å få med flest mulig med samme navn! Hva med 5 menn ved navn Per?! Ev. Per-Kåre, Per-Ottar. Per-Osvald osv. Og 5-6 damer som heter Ann-Katrin, Anne-Katrine eller noe sånt?

Hun som røk inn på Torpet heter Marianne. Så det er to Karianne og en Marianne..:opplyser:

Anonymkode: 12f92...13d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si jeg håper gjenværende Karianne ryker på hue og ræva ut mot IC neste uke. Så hovmodige få Daniel til å velge IC som 1 kjempe så sender vi henne ut. De fortjener å gå på TRYNET ut av Farmen.

Heia Thor håper han vinner hele greia.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan man ikke se tidligere sesonger på Sumo? Jeg har ikke sett Farmen uten om første sesongen og denne, men etter å ha møtt en Farmen Frank personlig ble jeg litt nyskjerrig på hvordan han oppførte seg på gården. Det var en veldig spesiell type. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Turkis Sau skrev:

Hvorfor gjør hun det egentlig? Tror jeg må ha duppet av underveis, for jeg klarer ikke huske hva som skjedde der. Please enlighten me!

#MentorMåSvare

Nei, det er i grunn litt usikkert. Hun sa noe denne uka om at hun ikke stoler på Sindre lenger fordi han er på lag med IC og sånn, tror jeg. Er søren ikke sikker selv. Men det gikk fra "Dream Team" til å ikke være så sammensveisa, til plutselig så hater hun han. Men jeg tror kanskje det har å gjøre med at han er close til IC, og hun hater IC. Ellerno. Også er det jo mye vi ikke får se da.. 

#MentorMåSvare

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun som røk inn på Torpet heter Marianne. Så det er to Karianne og en Marianne..:opplyser:

Anonymkode: 12f92...13d

Det er en Karianne inne på torpet også, fra en tidligere sesong, så det er potensiale for 3 Karianner. Men du har rett, den røyk en Marianne til Torpet og, men hun er uavhengig av Kariannene 😅Si det fem ganger fort.. 

1 time siden, Ryuk skrev:

Hvorfor kan man ikke se tidligere sesonger på Sumo? Jeg har ikke sett Farmen uten om første sesongen og denne, men etter å ha møtt en Farmen Frank personlig ble jeg litt nyskjerrig på hvordan han oppførte seg på gården. Det var en veldig spesiell type. 

Jeg sendte mail til TV2 og spurte! Det ligger tidligere i trådet ett sted. Jeg hadde samme tanke som deg, begynte å se for alvor i 2018, og skulle gjerne sett bakover. Men de ligger ikke ute av personvern. Det er fordi deltagerne er ikke offentlige personer og skal få lov å legge dette bak seg om de ønsker. Og det er jo forståelig, iogmed at IC har motatt masse hat-brev og sånn i år allerede. Tror det samme gjelder Torpet. 
 Du kan se siste kjendis-versjon da, den blir liggende, men det ekke like gøy.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 13.40, RødeDrage skrev:

Til deg som spurte om hvorfor det ikke ligger gamle sesonger ute: Jeg sendte en mail til TV2 som svarte KJAPT. De sier: 

"Det ligger en klausul i avtalen med deltakerne som ikke gir oss mulighet til å legge ut gamle sesonger av Farmen. Dette er for å verne om deres privatliv etter at innspillingen og sendingen er over. "

Og det er jo forståelig, men også litt kjedelig for oss som er fans og gjerne skulle sett igjen gamle sesonger. Spesielt de av oss som ikke så de eldste sesongene. Jeg har feks bare fulgt med fra 2017 ish. 

@Ryuk

Dette var mailen fra TV2 jeg snakka om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, RødeDrage skrev:

@Ryuk

Dette var mailen fra TV2 jeg snakka om :) 

Takk, takk. Kjedelig, men forståelig også da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kjetil E skrev:

Må bare si jeg håper gjenværende Karianne ryker på hue og ræva ut mot IC neste uke. Så hovmodige få Daniel til å velge IC som 1 kjempe så sender vi henne ut. De fortjener å gå på TRYNET ut av Farmen.

Heia Thor håper han vinner hele greia.

Hvorfor fortjener de å gå ut? Fordi de forklarte IC hva som ville skje om hun valgte jentekamp? I og med at IC likevel valgte jentekamp så er det jo IC som fortjener å ryke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 13.17, RødeDrage skrev:

Nei, det er i grunn litt usikkert. Hun sa noe denne uka om at hun ikke stoler på Sindre lenger fordi han er på lag med IC og sånn, tror jeg. Er søren ikke sikker selv. Men det gikk fra "Dream Team" til å ikke være så sammensveisa, til plutselig så hater hun han. Men jeg tror kanskje det har å gjøre med at han er close til IC, og hun hater IC. Ellerno. Også er det jo mye vi ikke får se da.. 

#MentorMåSvare

Ahaaa. Trodde det var noe større i og med en total 180grader fra nesten-kjærester til isfront! 

Jaja, jeg da kan jeg hvertfall trøste meg med at jeg ikke har pådratt meg akutt narkolepsi, og sovet bort en halv episode.😁

Endret av Turkis Sau
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Turkis Sau skrev:

Ahaaa. Trodde det var noe større i og med en total 180grader fra nesten-kjærester til isfront! 

Jaja, jeg da kan jeg hvertfall trøste meg med at jeg ikke har pådratt meg kutt narkolepsi, og sovet bort en halv episode.😁

KV overhørte Sindre prøve å overtale/ snakke fornuft til Daniel om at avtalen han lagde med K&K var en mer ugunstig avtale for han enn for de. Og i den sammenheng mente KV at Sindre prøvde å få til en jentekamp, og således ville sette KV i fare og dermed ble såret av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortjener de å gå ut? Fordi de forklarte IC hva som ville skje om hun valgte jentekamp? I og med at IC likevel valgte jentekamp så er det jo IC som fortjener å ryke.

Fordi de er så hovmodige. Mener at den som vinner på søndag lett skal tuppe IC ut neste søndag. Den som viser slik hovmod fortjener ene og alene rett og slett selv å ryke ut.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Kjetil E skrev:

Fordi de er så hovmodige. Mener at den som vinner på søndag lett skal tuppe IC ut neste søndag. Den som viser slik hovmod fortjener ene og alene rett og slett selv å ryke ut.

Tøv. IC som viser hovmod som tror hun skal vinne i tautrekking

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tøv. IC som viser hovmod som tror hun skal vinne i tautrekking

Det er ikke hun som går rundt og ytrer seg om det, men Karianne og Karianne derimot.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg skjønner ikke helt- det er jo tre jenter igjen -K,KV og IC. En av K’ene ryker i morgen. Velger sannsynligvis den andre K’en som storbonde. Da kan jo ikke IC velges som førstekjempe?? Kjempe mot hvem da? Det MÅ jo bli guttekamp da. IC er sikret to uker til der som jeg kan se. Eller kan noen forklare meg hvorfor K’ene snakker om at IC skal på huet ut neste uke??? 

Edit: el er planen å velge Daniel som storbonde? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Zenhouse skrev:

Men jeg skjønner ikke helt- det er jo tre jenter igjen -K,KV og IC. En av K’ene ryker i morgen. Velger sannsynligvis den andre K’en som storbonde. Da kan jo ikke IC velges som førstekjempe?? Kjempe mot hvem da? Det MÅ jo bli guttekamp da. IC er sikret to uker til der som jeg kan se. Eller kan noen forklare meg hvorfor K’ene snakker om at IC skal på huet ut neste uke??? 

Ja, planen deres er at den Kariannen som ryker ut velger Daniel til storbonde. Han skal da etter avtalen velge IC som førstekjempe og den gjenverende Kariannen skal slå henne ut i tautrekking(regner jeg med). 

Men det lureste Daniel gjør når/hvis han blir storbonde er jo å velge Sindre som førstekjempe, han er jo den største trusselen der inne. Men Daniel hater visst IC så dypt og inderlig at han heller vil se henne ryke ut enn en mannlig sterk konkurrent🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7ae6b...c3e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Zenhouse skrev:

Du reddet deg inn i siste liten. Er jo såre enkelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du reddet deg inn i siste liten. Er jo såre enkelt.

Så enkelt at det ble så dumt at jeg ikke skjønte det ja 😄

Jaja, jeg hadde heller gått for å bli storbonde, sikre meg ei uke til,prøve å få en kniv OG få ut en gutte-konkurrent. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...