Gå til innhold

Sykling

Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

:ler: Det er skikkelig vondt altså... Har prøvd å sykle til og fra jobb denne uken, men det er jo så vondt at jeg nesten gir opp pga det... :sjenert:

Finnes det noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Du kan jo kjøpe enten polstret bukse eller et setetrekk med gele. Sistnevnte koster 150-200 kroner på sportsbutikker.

Ellers er det herding som må til. Jeg bor på sykkelen fra april til oktober/november, men de første turene om våren er vonde for rumpa åkkesom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Så det blir bedre etter hvert da altså? Det er liksom bare å holde ut?

Ja, ikke det, det er jo mange som sykler da. Det gjør vel det.

Har ikke gitt opp, prøver igjen på mandag men det kan være godt å ha helgen til å "heles" på... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det god gammeldags "gnagsår i r***"? Jeg pleier å få vondt i selve beinet, akkurat som om det er blåmerker... Men etter noen runder går det MYE bedre. Jeg lover.

De siste to ukene har jeg vel bare hatt 2-3 sykkelfrie dager til sammen, og har vært oppe i turer på flere timer i terrenget. UTEN vondt i rumpa, og heller ikke alltid med polstret bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ja, det er i beinet det gjør vondt. Takk for trøsten, gir ikke opp. Tar gjerne noen litt kortere turer nå når det er helg, så fortsetter jeg herdingen... :ler:

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren
Du kan jo kjøpe enten polstret bukse eller et setetrekk med gele. Sistnevnte koster 150-200 kroner på sportsbutikker.

Ellers er det herding som må til. Jeg bor på sykkelen fra april til oktober/november, men de første turene om våren er vonde for rumpa åkkesom.

Sykler stort sett hele året. Det er riktig det Lilith sier at du blir herdet etterhvert. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lenej ikke innlogget

Kjenner den der ja... De første sykkelturene om våren gjør bestandig vondt. Blir kjempeøm helt nederst i rumpa. Men etter en uke eller to går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas

Det er om å gjøre å finne riktig sete, og så bli vandt til det.

Mjuke seter oppfatter jeg som ubrukelige hvis du sykler en del. Da kan et sete som er ganske hardt være mye bedre. Harde seter er gode hvis du sykler mye og vonde hvis du sykler lite.

Jeg har et rimelig hardt sete. Hver sesong så gjør det vondt både her og der første gang jeg sykler 2-4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...