sssssh! Skrevet 11. september 2020 #21 Skrevet 11. september 2020 Har du noen hyggelige bekjente som du liker stilen til? Si rett ut at «du, jeg digger stilen din» og spør om de kunne tenke seg å tjene *angitt mengde* på å bli med deg på shopping for å oppgradere stilen din litt? De har ingenting å vinne på å selge klær til deg, og du vet allerede at du liker øyet de har for mote, farger og snitt. Sannsynligvis liker de å shoppe og å tjene litt raske penger😉
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #22 Skrevet 14. september 2020 Jeg har brukt pinterest mye. Jeg søker på min kroppsfasong (om du ikke er sikker på hvilken fasong du har, søk på body shape, og du finnes tusen guider på hvordan du finner din fasong), og stype og inspo, og så kommer det opp ørten ting med tips og råd. Jeg har laget et eget board med bare antrekk jeg liker, så kan jeg trykke på flere treff og få flere lignende forslag basert på hva jeg liker. Så har jeg et annet board med type tips til hvordan bruke klær så det ser bra ut (som i hvilken fasong på skjørt er fint på min kroppsfasong, hvordan kle seg tynnere, hvordan kle seg høyere, hvilke type sko passer til hvilken skjørtelengde, osv). Anonymkode: 75b20...064
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #23 Skrevet 14. september 2020 Jeg kjenner meg litt igjen i deg TS. Jeg har også slitt mye med selvbildet, og særlig selvtillit når det gjelder utseende. Jeg har nok ofte resignert litt på shopping, og med sminke/hår, fordi "jeg blir jo aldri fin uansett, så hvorfor prøve". Daffa gjennom studietiden som en slabbedask i joggebukse, men kom til et punkt der jeg måtte ta meg sammen, og se ordentlig ut for jobb. Det som har hjulpet meg mest er å gi beng i de rådene for eple-pære-banan-kroppsfasong, men i stede ta en sånn kibbe test. https://theconceptwardrobe.com/kibbe-body-types/the-kibbe-body-type-test Det gir så mye mer mening. Jeg holder meg til typen min, og synes jeg har fått en pen, ganske tidløs garderobe, det det meste kan kombineres. Anonymkode: 0f913...f2f 1
Jadaomatte Skrevet 14. september 2020 #24 Skrevet 14. september 2020 Du kommer lamgt med en dongribukse og ett par tight. Det og en lang cardigan. . Comfort og fine «ut på handel klær» og da kan du variere på hva du har under. En shoppingbag (skinn) og støvletter. Se på pinterest/zalando. Spør og grav på butikker, og gå på de kjedene som nevnt over her. Jeg gjør ofte det. Jeg tar ofte med meg klær og sko, å sier jeg skal ha noe som matcher. Sier bare at jeg er dårlig til å se sånt selv. Jeg tenker ofte at de som arbeider i en klesbutikk, er intereserte i klær. Og da liker de jo som regel å snakke om det. De er jo der for å hjelpe oss. Prøv å legg merke til hva andre folk går kledd i. Sats på kvalitet, de materialene som er nevnt ovenfor. ( Match har ofte halv pris på mye.) Kjøp heller få, men kvalitetsplagg. Jeg har elendig mote/klessans og velger da å stole på betjeningen. Når jeg har fått hjelp, ber jeg alltid om åpent kjøp, slik at jeg kan få pengene igjen om jeg ombestemmer meg. (Sier som sagt, at jeg er usikker på sånt) For når jeg kommer hjem, går jeg alltid i plaggene en dag, for å «venne» meg til de. Ett tips til magen sin, spis lavkarbo, da forsvinner den. Overdeler ser ofte bedre ut da. Ønsker deg lykke til og håper at selvfølelsen din blir bedre❤️ . 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #25 Skrevet 14. september 2020 Selv prøver jeg å ha kapselgarderobe, da er det mye lettere å se hva som passer sammen osv. Nå som sommeren er over, har jeg kun høst/vinterplagg i garderoben. Er også mye hjemme pga sykdom, bruker endel tights og topp hjemme, så hiver jeg på meg feks en skjortekjole før jeg skal ut, feks ala denne: https://m.zalando.no/jdy-sofi-skjortekjole-cement-jy121c0ft-b11.html. i tillegg en cardigan over dersom jeg skal ta av meg ytterjakken når jeg er borte. Høres ut som dette kunne passet hverdagen din, og også kroppsformen din? Vil jeg pynte meg litt ekstra tar jeg også på noen øredobber feks. Til vinteren har jeg et par sorte vintersko som passer til alt, og et par i farge i tilfelle resten av avtrekket er sort/grått. Samme med skjerf og lue. Anonymkode: 43fc9...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå