AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Hei dere. Er gravid i uke 15 og har fått beskjed av legen om at jeg har et jernlager på 90 så det er ikke nødvendig med jern. Er det bra? Hørte forresten på hjerte til baby igår og den var på 132. Nå er ikke kjønn avgjort av det men dem sier at hjerte lyd på under 140 skal tyde på en gutt? Stemte det for de fleste av dere? Bare å skrive kjønn også lyd så får vi se hvor mange stemmer vi har her 🙂 er moro å drøye tiden med litt andre ting. Takk for svar da dere! Anonymkode: 03818...c70
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Om det er bra eller ikke kommer egentlig an på personen sin situasjon, men hos en presumptivt frisk gravid dame og du ikke fikk annen beskjed er det sikkert "bra". For andre hadde det kanskje ikke vært bra 🤷♂️ Finnes flere andre tråder om puls og kjønn med masse svar, hvor det spriker i alle retninger og ikke har noen sammenheng. Anonymkode: efce8...ab5
spinnwild Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Det er bra å ha nok jern, ja. Er jo ikke feil å slippe å ta tilskudd... Stoler du ikke på legen din? Kjønn er jo avgjort, du vet bare ikke enda. Men du kan bare gjette, har jo 50/50 sjanse for å treffe rett.
Sokkar Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Jeg får tilsendt prøvesvarene mine dersom jeg ber om det. Da står normalverdiene til høyre for mine resultat. Det er uansett ikke anbefalt å gå på jern uten at man trenger det, så lytt til legen 😊
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Jeg hadde 10 i uke 20, så jeg vil tro at 90 er bra 😊 stol på legen 😊 Anonymkode: e5b32...aed
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Grensen er på 15. Er du under anbefales tilskudd. Men det er litt anderledes for gravide, der må du høre på legen. 90 høres steinbra ut. Jeg har aldri vært over 20. Anonymkode: a2efd...7b7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grensen er på 15. Er du under anbefales tilskudd. Men det er litt anderledes for gravide, der må du høre på legen. 90 høres steinbra ut. Jeg har aldri vært over 20. Anonymkode: a2efd...7b7 Grensen er vel 70? Hvis serumferritin er over 70 μg/L, trenger du ikke jerntilskudd (= gode jernlagre). Hvis serumferritin er mellom 30 og 70 μg/L, bør du få jerntilskudd med 40 mg jern per dag fra uke 18 – 20 og ut svangerskapet (= middels jernlagre. Tatt fra helsebiblioteket, når det gjelder gravide. Anonymkode: e5b32...aed 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Takk for alle svar dere snille gode der ute 💓 joda altså klart stoler jeg på fastlegen min jeeg bare skjønte ikke hvor bra og høyt det faktisk er da vet jeg det ikke sant 😊 takk nok en gang 🌸🌸🌸 så snille dere er! Anonymkode: 03818...c70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå