Gå til innhold

Alkohol

Gjest Gjestebrud06

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestebrud06
Skrevet

Vi tenker på å ha kun vin til maten som eneste alkoholholdige drikke i bryllupet vårt ( i tilleg til brus, vann og tomtenøl) hva synes dere andre om det? Flere som kutter ned på alkohol eller er det bare meg som er litt rar? :ler:

Hele slekta mi drikker nesten ikke noe som helst, stort sett kun vin i spesielle anledninger, så de kommer ikke til å savne sterkere saker. Hans slekt er litt mer vant til alkohol, men håper at de respekterer at vi vil ha det slik på dagen vår.. tenker å ha en god fruktbowle (kanskje champagne i tilleg) som velkomstdrikk + jordbær og sjokolade. Ellers har vi tenkt å lage og sette fram stilige boller en frisk og god alkoholfri drink som gjestene kan forsyne seg av selv utover kvelden, sikkert noen som er vant til å ha et glass i hånden mens de mingler osv. Jeg og min kjære er 22 år, og økonomien deretter, så vi må prioritere hva vi vil vektlegge i bryllupet vårt, og jeg synes alkoholen ikke trenger å være så fremtredene. Ikke så stor stas med halvfulle tanter og onkler, hehe.. Vil jo at alle skal ha det bra på den store dagen vår, men håper og at de forstår og respekterer hvorfor vi gjør det sånn.. :) Synspunkter?? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er deres bryllup, og jeg synes dere skal gjøre akkurat som dere vil. Det er deres dag!

Jeg synes ideen om å ha en fruktbowl el som er alkoholfri stående var en bra idè!

Et lite tips er at det kanskje er lurt å si ifra på forhånd til de "verste drankerne" om at det er alkoholfritt, sånn at de er forberedt og ikke tar seg en del pjolter før de kommer om de er invitert kun til kaffen.

Gjest Gjestebrud06
Skrevet

Ja, det var et godt tips! Skal gjøre det ja :) Takk for tips og støtte :klem:

Skrevet

Har faktisk vurdert d selv.. Syns ikke d er så morsomt med ravende fulle folk!!

Men er kommet fram til at jeg bare må krysse fingrene og håpe at folk har litt folkskikk.. Har en onkel som er veldi ekkel i fylla. Håper egentlig at han ikke kommer!

Støtter deg fullt ut! D finnes masse gode alkoholfrie drinker/bowler..

Gjest Gjest_Annie78_*
Skrevet

Jeg har nettopp giftet meg, og vi hadde fri bar. Dette gjorde vi litt pga at vi ikke ville at folk skulle ta med seg masse drikke selv (ville ikke tatt seg så bra ut siden vi hadde festen på hotell....). Jeg ser for meg at dersom folk er vant til å drikke på fest, vil de ta med seg alkohol selv dersom det ikke serveres, og da blir de fulle uansett om dere vil eller ikke. Eller de blir sure og går hjem. Klart ikke alle er slik, men jeg opplevde at folk koste seg veldig da det ikke var noe å bli "sur" eller "snurt" for, og da får man og flere positive tilbakemeldinger. Nå var det ikke noen som drakk seg overstadig full i bryllupet vårt. Dersom dere ikke skal ha festen på hotell, kan dere jo bare si at det er anledning til å ta med alkohol selv, så blir alle fornøyd, og dere sparer penger. :)

Skrevet

Vi hadde alkoholfritt bryllup. Hadde ikke sagt noe om det på forhånd til folk, men noen visste jo om det. Men det ble ingen "problemer" av den grunn. Vi hadde festen på et hotell og der var det jo en bar, så folk hadde jo muligheten til å kjøpe der, men ingen gjorde det. Det har jo med respekt å gjøre. Vil brudeparet at det skal være alkoholfritt, så bør en vel kunne forvente at folk respekterer det.

Skrevet

Det er deres bryllup og derfor deres valg!

Gjestene bør respektere dette

Skrevet

Er enig i at man må respektere brudeparets ønsker, men jeg har hørt mange som har vært i alkoholfrie bryllup somi ettertid har sagt at det var kjedelige bryllup. Selv drikker verken jeg eller mannen min, men det viktigste for oss var at folk koste seg og hadde det hyggelig, ogi dag er det nå en geng slik at mange ikke gjør det uten litt alkohol. Greit, det er deres problem, ikke brudeparets, og,ja,de bør respektere brudeparets valg, men da må en ikke vente at ALLE gjestene trives like godt. Hadde vel egentlig ikke tenkt at jeg selv skulle si noe slikt, men etter bryllupet vårt har jeg vel skjønt at når man har stor bryllupsfest, er noe av det aller viktigste at gjestene koser seg. Men selv koser jeg meg mest uten alkohol, jeg bare har innsett at langt fra alle gjør det.

Skrevet

Hvorfor ikke ha bar hvor dekan kjøpe det de vil selv? Det er fest!

At din slekt ikke drikker er greit, men skal alle på hans side være slik som dem?

I dag er alkohol så dyrt at de flste har barløsningen.

ikke alle er glad i vin da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...