Arwen Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Hvordan finner man ut hvor mye komunale avgifter man må betale hvis man kjøper hus i en viss komune? Finnes det noen oversikt på nett?
Cilla Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 (endret) Du får sikkert vite det ved å ringe til den aktuelle kommunen. Ellers fant jeg prisene for min kommune på kommunens hjemmeside: http://www.alesund.kommune.no/var/default....ews&bransje=584 Alle kommuner har hjemmeside (ihvertfall mener jeg de bør ha det) Endret 21. juli 2005 av Cilla
Cr@sh Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Ja, hver kommune skal ha hjemmeside. Og der står det helt sikkert om kommunale avgifter. Det var i hvert fall på den måten jeg fant informasjonen da vi kjøpte hus...
Gjest huseier Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 Hvordan finner man ut hvor mye komunale avgifter man må betale hvis man kjøper hus i en viss komune? Finnes det noen oversikt på nett? ← Om det er hus du er int. i og det er til salgs, så får du også opplyst det av selger
monja Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Da vi kjøpte hus sto det i prospektet. Men kommunen eller selger kan sikkert svare deg ja.
tommeline Skrevet 22. juli 2005 #6 Skrevet 22. juli 2005 Kommunen skal kunne svare deg på det. Og selger kan jo normalt gi deg ca-pris. De kommunale avgiftene varierer jo litt i forhold til bruk av vann (i alle fall her jeg bor). Er det septik på eiendommen blir det mindre avgifter (men du må jo betale for tømming av denne).
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2005 #7 Skrevet 22. juli 2005 Teknisk avdeling i den aktuelle kommunen har den infoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå