AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Jeg begynte på cerazette for fire uker siden, og nå er jeg på dag 9 med mensen. Når kan jeg forvente at det går over? Har aldri hatt så lange blødninger før 😯😯 og detter er KRAFTIG blødning, ikke noen mellomblødning.. Bruker menskopp og må tømme den 4-5 ganger for dagen og da er den stappfull. Aldri hatt så kraftig blødning før. Trodde ppiller gav svakere og kortere blødning jeg? 🙄 Anonymkode: 19256...68d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Jeg blødde 4mnd i strekk, 2 mnd av, 3 mnd på, 4 mnd av, og så videre på den pilla der 🙃 håpløst! Anonymkode: 80ad5...d02 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Cerazette er den beste prevansjon ever, blødde, kvisete, hodepiner som ble til migrener, gikk opp 15kg i vann, sex var ikke i tankene en gang. 👍 Anonymkode: 53c0c...0a9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blødde 4mnd i strekk, 2 mnd av, 3 mnd på, 4 mnd av, og så videre på den pilla der 🙃 håpløst! Anonymkode: 80ad5...d02 Men blødde du like kraftig hele tiden 😯? 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cerazette er den beste prevansjon ever, blødde, kvisete, hodepiner som ble til migrener, gikk opp 15kg i vann, sex var ikke i tankene en gang. 👍 Anonymkode: 53c0c...0a9 Vel jeg har ikke noe av dette så svaret ditt er ikke noe hjelp i det hele tatt Folk er ulike. Den passet ikke for deg, men kan likevel passe andre. Anonymkode: 19256...68d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Nettopp fordi folk er ulike, så blir det vanskelig å svare på det her. Noen blør masse LENGE med cerazette, og så gir det seg. Noen småblør hele tida. Noen blør mye i starten og så bare litt innimellom. Jeg bare sluttet å blø fra start, og småblør bare hvis jeg har glemt piller (så er rimelig fornøyd selv :p). Anonymkode: 6a356...bc1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 For meg har Cerazette vært det beste jeg noen gang gjorde mtp prevensjon. Har endometriose og har vært plaget med langvarige, smertefulle menstruasjoner. Etter noen måneder på Cerazette forsvant blødningene og smertene fullstendig, og nå, etter nærmere 15 år på denne pillen, er situasjonen den samme. Jeg har aldri blødning. Helt fantastisk! Men som kommentert over her, så virker det jo forskjellig på alle. Jeg ville diskutert med legen og vurdert om det er noe annet man kan bytte til. Lykke til! Anonymkode: 2da92...81e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Ett år med Cerazette holdt for meg. Tre måneder ned blødning, én uke fri, så tre måneder med blødning igjen, så én uke fri... Kunne like gjerne vært nonne det året 😆 Anonymkode: fe484...17a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men blødde du like kraftig hele tiden 😯? Anonymkode: 19256...68d Nei, gjorde ikke det. Men det var nok til å måtte gå med truseinnlegg/bind hver eneste dag da jeg blødde. Ble jo dobbel prevensjon, haha, kunne ikke ha sex! Anonymkode: 80ad5...d02
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ett år med Cerazette holdt for meg. Tre måneder ned blødning, én uke fri, så tre måneder med blødning igjen, så én uke fri... Kunne like gjerne vært nonne det året 😆 Anonymkode: fe484...17a 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, gjorde ikke det. Men det var nok til å måtte gå med truseinnlegg/bind hver eneste dag da jeg blødde. Ble jo dobbel prevensjon, haha, kunne ikke ha sex! Anonymkode: 80ad5...d02 Ja samme her, kan jo ikke ha sex så det er jo lite vits i prevensjonen 😅 Har hatt p-stav før og var helt blødningsfri og veldig fornøyd. Trodde Cerazette skulle ha samme effekt, forstod på legen min at det var tilnærmet det samme 🤷🏽♀️ Anonymkode: 19256...68d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Jeg fikk beskjed om at uregelmessige blødninger gikk over for de fleste i løpet av 3 måneder. Hvis du får kraftige blødninger som ikke gir seg da ville jeg kontaktet legen. Det står det også i pakningsvedlegget at du skal. Anonymkode: 26354...c25
Gjest Fallabella Skrevet 11. september 2020 #11 Skrevet 11. september 2020 Det finnes en pille man kan ta for å stoppe mellomblødninger, gå til lege.
TinaChristina Skrevet 13. juni 2023 #12 Skrevet 13. juni 2023 Blødde uregelmessig i 3-4 måneder så stoppet det helt. Kan oppleve litt rosa på papiret innimellom (ca 4-5 mnd intervall). Gått på de i flere år. Ingen kviser eller vektøkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå