AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Jeg og samboeren er forkjølet! Kan barne våres også bli syk? Nytt spørsmål 🙋 Har bare ammet engang igår og det var etter fødselen. Barnet er kvalm og kaster opp vil ikke ha pupp. Jordmor sier at de klarer seg fint uten mat en-to dager stemmer dette? Anonymkode: dcc5b...94d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 Ja baby kan bli forkjølet.. vet ikke noe om de klarer seg uten mat men det beste for At baby ikke blir syk er å amme og amme så mye som mulig. Du bør jo også amme og legge til så så mye du kan for å få igang melkeproduksjon og amming hvis du at tenkt og amme. Anonymkode: ce3ac...097
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Stol på de på barsel sier du. Er du kommet hjem så ringer du bare til barsel på sykehuset su fødte. Det kunne man ihvertfall på Drammen hvor jeg har født de siste årene. Fremtid kontakt med helsestasjon er opprettet Anonymkode: ce3ac...097 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Baby får antistoffer fra deg gjennom morsmelken, så den vil være mer beskyttet mot forkjølelse når den drikker morsmelk. Anonymkode: 031d7...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Er det normalt at nyfødte kaster opp? 🤔 Ville forhørt meg med sykehuset jeg! Men ring først siden dere er forkjølet. Anonymkode: 13f5a...536 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt at nyfødte kaster opp? 🤔 Ville forhørt meg med sykehuset jeg! Men ring først siden dere er forkjølet. Anonymkode: 13f5a...536 Ja min gjorde også de. De blir feks kvalme av å svelge fostervann på vei ut. Anonymkode: 639b3...79f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Jepp de kan klare seg en stund uten mat. Det er helt vanlig at mor bruker noen dager på å få melkeproduksjonen i gang ordentlig og babyen begynner å drikke skikkelig - og babyer som er friske og født til termin kommer med et fett- og næringslager som gjør at de helt fint tåler ventetiden Anonymkode: 64822...972
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Begge mine svelget fostervann og var kvalme en dag eller to. Da prøvde jeg å håndmelke ut litt råmelk og tilby det. Er det rett etter fødselen har ikke melka kommet for fullt, så da ville de ikke fått i seg så mye uansett. Så det går nok helt fint 😊 Vær flink med hygiene, så unngår dere forhåpentligvis å smitte baby. Andre babyen min var ikke gammel første gang han ble forkjølet, og det gikk helt fint. Kun RS-virus som kan være skummelt. Anonymkode: f78c6...39d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Får babyen feber er det meget viktig å ringe legevakten! Babyer under 3 måneder skal nemlig IKKE ha feber! God bedring❤️ Anonymkode: 9019b...b9d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Var det gulping eller oppkast? Det er forskjell. Ville ha tilbudt babyen brystet så mye du kan. Kan bli en del gulping de første dagene, men ville ha tilbydde ofte slik at den får den første råmelken før melken kommer inn for fullt. Anonymkode: cca2f...b6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå