AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Er du lykkelig med livet? Anonymkode: a6199...0ff
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Jeg har faser og øyeblikk der jeg kjenner lykke. Men for det meste er jeg ikke lykkelig. Livet ble ikke slik jeg ønsket og jeg er engstelig for fremtiden. Gruer meg til å bli eldre. Anonymkode: cda78...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Nei. Jeg har omtrent aldri kjent på lykke (definerer lykke som en tilstand av ro og tilfredstillelse og som fravær av store vonde følelser og livskriser). Jeg vet ikke helt hvordan det skal og kan føles. Jeg er absolutt ikke kravstor når det gjelder livet, men lykkelig har jeg aldri vært. Kanskje i perioder da jeg var barn..? Men jeg tror ikke det. Holder ut, da, selv om det hadde vært greit å få slippe. Kjenner på skuffelsen hver dag når jeg våkner om morgenen, men holder ut. Anonymkode: b239e...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Ja, har blitt lykkeligere med årene. Da jeg var yngre var det mer opp og ned hele tid. Anonymkode: d80c5...a61 1
exictence Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Bortkastet å være noe annet. Men livet er jo ikke alltid lett. Men så lenge man i hvert fall prøver å se "lyset", så klarer man avogtil å se det. Og det er verdt det. Det er lykke. Å føle lykke er ikke så vanskelig som man tror. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Nei, ønsker meg mann og barn❤ Som andre tar for gitt at skjer dem i livet. Anonymkode: 38752...4a0
exictence Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ønsker meg mann og barn❤ Som andre tar for gitt at skjer dem i livet. Anonymkode: 38752...4a0 Nei, man kan ikke ta det for gitt. Det kan være vanskelig å være alene, men også vanskelig med mann og barn. Garantert. Så det må man i hvert fall prøve å ikke tro at gresset er så mye grønnere med det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, exictence skrev: Nei, man kan ikke ta det for gitt. Det kan være vanskelig å være alene, men også vanskelig med mann og barn. Garantert. Så det må man i hvert fall prøve å ikke tro at gresset er så mye grønnere med det. Tror ikke det bare er rosenrødt nei, men jeg vet at det allikevel er en berikelse i livet og noe jeg har drømt om fra jeg var liten. Anonymkode: 38752...4a0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Jeg tror jeg endelig er lykkelig nå Har selvfølgelig opp og nedturer, og dårlige dager. Men jeg har det godt, jeg trives med meg selv stortsett, og har positive forventninger til framtiden:) Anonymkode: 2f1d4...cf1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, exictence skrev: Nei, man kan ikke ta det for gitt. Det kan være vanskelig å være alene, men også vanskelig med mann og barn. Garantert. Så det må man i hvert fall prøve å ikke tro at gresset er så mye grønnere med det. Statistisk sett er de i forhold lykkeligere enn de som ikke er det. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Anonymkode: 2f1d4...cf1
exictence Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: (definerer lykke som en tilstand av ro og tilfredstillelse og som fravær av store vonde følelser og livskriser). Ja vel, så definerer du lykken slik, og jeg vil si at øyeblikkslykke er gjerne det du sier. Men omtrent ingen (hvis noen i det hele tatt) går gjennom livet med fullstendig fravær av det du beskriver. INGEN. Men de er lykkelige for det. For de har nemlig de øyeblikkene av nytelse og ro, det vakre de ser i naturen rundt seg mm., og de "evner" å nyte det. Alle som er lykkelige har også motstand i livet. Ja, kanskje nettopp de har hatt mer motstand enn de som er ulykkelige. For de lykkelige har dermed lært seg å nyte og ette pris på de små gleder, og kan nyte, og føle en lykke. Lykke er ikke bare hvordan man har det, men like mye, om ikke mer, hvordan man håndterer det. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Statistisk sett er de i forhold lykkeligere enn de som ikke er det. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Anonymkode: 2f1d4...cf1 Ja, og de har bedre helse. Så det er klart vi er skapt for relasjoner og samhold. Anonymkode: 38752...4a0 1
S4050-R40B Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Hmm nei, jeg er ikke lykkelig. Men samtidig er jeg ikke ulykkelig heller. Har kommet så langt at jeg ser mulighetene for lykke, men har mye å jobbe med i livet generelt før jeg er i mål med det.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 Jeg er latterlig lykkelig over å ha to fine unger, og det er herlig å få være med de, følge de, og ta del i hverdagslivet deres. Jeg er av typen som mer enn gjerne er den som følger de opp i forhold til venner, gjøre lekser, bruke tid sammen med de, og å dra på fritidsaktiviteter med de. På alle andre områder i livet har jeg det fra middels lykkelig til ulykkelig. Jobben er grei nok, det økonomiske er greit nok, mens forholdet og mitt sosiale liv er dårlig. For å rette på dette så må jeg gå fra samboeren, men det føler jeg at jeg ikke kan gjøre mot mine barn, så da blir det som det er nå! Anonymkode: 92358...54f 1
exictence Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det bare er rosenrødt nei, men jeg vet at det allikevel er en berikelse i livet og noe jeg har drømt om fra jeg var liten. Anonymkode: 38752...4a0 Får håpe drømmen din kommer til å bli en berikelse. "Når målet er nådd, er drømmen borte" - Lev livet som er NÅ - 1
Gjest Achelois Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 JA! Ser det store i det lille, da er det alltid noe å glede seg over.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, exictence skrev: Ja vel, så definerer du lykken slik, og jeg vil si at øyeblikkslykke er gjerne det du sier. Men omtrent ingen (hvis noen i det hele tatt) går gjennom livet med fullstendig fravær av det du beskriver. INGEN. Men de er lykkelige for det. For de har nemlig de øyeblikkene av nytelse og ro, det vakre de ser i naturen rundt seg mm., og de "evner" å nyte det. Alle som er lykkelige har også motstand i livet. Ja, kanskje nettopp de har hatt mer motstand enn de som er ulykkelige. For de lykkelige har dermed lært seg å nyte og ette pris på de små gleder, og kan nyte, og føle en lykke. Lykke er ikke bare hvordan man har det, men like mye, om ikke mer, hvordan man håndterer det. Vedkommende sa ikke fravær av vonde følelser men fravær av store vonde følelser og livskriser. Jeg er enig i at dette er lykke. Anonymkode: 2f1d4...cf1 3
exictence Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Statistisk sett er de i forhold lykkeligere enn de som ikke er det. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Anonymkode: 2f1d4...cf1 Jeg tar sånne statistikker med en klype salt. Man kan finne de svar man er ute etter.
exictence Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vedkommende sa ikke fravær av vonde følelser men fravær av store vonde følelser og livskriser. Jeg er enig i at dette er lykke. Anonymkode: 2f1d4...cf1 Store vonde følelser hele tiden er leit og til hinder for å føle glede og lykke over det lille. Håper de som opplever det, også får oppleve en tid med fravær av dette. Du har rett. Men viktig å tenke på at livet er midlertidig. Dvs at tiden går uavbrutt. Husk å nyte de gode situasjonene når de er, og vit at de vonde går over, for alt går over. Tiden bare går. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå