AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Nå florerer det en tik tok video av en mann som tar selvmord. pass på barna deres og Skjekk tlf og snakk om det. har selv sett videoen og den er helt grusom Anonymkode: 41dc3...677
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Dette kunne like godt ha skjedd i Norge. Vi gjør lite/ingenting for de som sliter psykisk her i Norge heller. Anonymkode: e2c85...c9e 1
Krakilsk Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette kunne like godt ha skjedd i Norge. Vi gjør lite/ingenting for de som sliter psykisk her i Norge heller. Anonymkode: e2c85...c9e Hæ? Dette handler vel ikke om hvor tragisk det er at han tok selvmord, men at det er filmet og ligger åpent så barn kan (og blir) eksponert for det. 13
Krakilsk Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 (endret) Jeg er selvsagt helt for bedre psykisk helsevern, men nå er det vel egentlig logirytmen på appen som ts ønsker å diskutere? Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 10. september 2020 av Perelandra 9
Krakilsk Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 (endret) Ikke helt irrelevant, for at akkurat denne videoen kommer opp om man søker etter hundevalper, fordi det er en hund i bakgrunn. Men hvorfor skulle noen bli motivert til å broadcaste selvmordet sitt? Jeg forstår liksom ikke det, selvmord er jo så veldig privat Jeg ønsker ikke at selvmord og psykisk helse skal tåkelegges mer, det er allerede alt for tabubelagt. Men at barn kommer over slike videoer når de søker etter helt andre ting er et annet fenomen i seg selv, for vi vil verne deres psykiske helse også? Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 10. september 2020 av Perelandra 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, Krakilsk skrev: Ikke helt irrelevant, for at akkurat denne videoen kommer opp om man søker etter hundevalper, fordi det er en hund i bakgrunn. Men hvorfor skulle noen bli motivert til å broadcaste selvmordet sitt? Jeg forstår liksom ikke det, selvmord er jo så veldig privat Jeg ønsker ikke at selvmord og psykisk helse skal tåkelegges mer, det er allerede alt for tabubelagt. Men at barn kommer over slike videoer når de søker etter helt andre ting er et annet fenomen i seg selv, for vi vil verne deres psykiske helse også? Jeg har ikke sett videoen (har ikke tiktok, men vet hva det er , en slags videoapp) Utifra det jeg leste på nettet, så tok personen livet pga h*n hadde mistet jobben, og kjæresten hadde slått opp.. Så det var vel ganske ''akutt''. Leste også at moren såg på??? forferdelig isåffal... Anonymkode: ce489...e87
lillemy02 Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Ok selvsagt kan man diskutere selvmord men det er altså IKKE det tråden handler om! Her på skolen ble barna i 5. Klasse bedt om å slette appen. De hadde en lang diskusjon om det i timen noe jeg synes er veldig bra. Helt forferdelig om flere mindre barn for dette med seg! Jeg har en sønn som ofte er redd for ting allerede og jeg tenker at han og andre barn slike som han hadde blitt voldsomt påvirket! 6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 3 minutter siden, lillemy02 skrev: Ok selvsagt kan man diskutere selvmord men det er altså IKKE det tråden handler om! 🤔 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå florerer det en tik tok video av en mann som tar selvmord. Anonymkode: 41dc3...677 Anonymkode: e2c85...c9e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤔 Anonymkode: e2c85...c9e Nettopp, TS innlegg handler ikke om selvmordsproblematikken, men om at denne videoen sirkulerer på nett for øyeblikket. Anonymkode: 8d05a...3f1 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 3 timer siden, Krakilsk skrev: Ikke helt irrelevant, for at akkurat denne videoen kommer opp om man søker etter hundevalper, fordi det er en hund i bakgrunn. Men hvorfor skulle noen bli motivert til å broadcaste selvmordet sitt? Jeg forstår liksom ikke det, selvmord er jo så veldig privat Jeg ønsker ikke at selvmord og psykisk helse skal tåkelegges mer, det er allerede alt for tabubelagt. Men at barn kommer over slike videoer når de søker etter helt andre ting er et annet fenomen i seg selv, for vi vil verne deres psykiske helse også? Noen som tar livet sitt er i utgangspunktet veldig syk. De har ikke en frisk dømmekraft. Men den som velger å DELE noe sånt videre er bare et dårlig menneske. Det er fortvilende, og det er lite vi kan gjøre for å beskytte barna. Vi kan bare oppfordre dem til å ikke se dersom de kan velge, og oppfordre dem til å snakke med oss om det når de har sett forferdelige ting. Mitt barn fikk videoen servert via en SMS-gruppe på sitt klassetrinn. Så det å ha en telefon er nok til å bli eksponert. Anonymkode: 02c1a...717
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, lillemy02 skrev: Ok selvsagt kan man diskutere selvmord men det er altså IKKE det tråden handler om! Her på skolen ble barna i 5. Klasse bedt om å slette appen. De hadde en lang diskusjon om det i timen noe jeg synes er veldig bra. Helt forferdelig om flere mindre barn for dette med seg! Jeg har en sønn som ofte er redd for ting allerede og jeg tenker at han og andre barn slike som han hadde blitt voldsomt påvirket! Det hjelper ikke å slette en app. De får den videoen tilsendt på SMS av «venner»... Anonymkode: 02c1a...717
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Her har jeg snakket med barnet mitt om videoen, og det ble et tema på skolen i går. Samtidig er jeg jo ikke så naiv at jeg ikke tror at barnet mitt har hatt tilgang på lignende videoer tidligere. Så jeg er jo ikke overrasket. Grunnen til at det ble blest om det nå, er jo fordi helsesista gikk ut i media og snakket om det. Da jeg lese hennes instapost (eller var det facebookinnlegg?) tok jeg det opp med barnet mitt med en gang. Hun visste allerede om videoen, det var en stor snakkis på tiktok. Men hun hadde ikke sett den, og passer seg for å ikke se den heller. Anonymkode: cc2dd...427
Hr. Aktiv Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå florerer det en tik tok video av en mann som tar selvmord. pass på barna deres og Skjekk tlf og snakk om det. har selv sett videoen og den er helt grusom Anonymkode: 41dc3...677 Hvilken person kan gjøre et så smakløst stunt som å publisere den videoen? Bare det å filme den var drøy. Hadde seriøst tatt for meg den personen som delte den på internett.
wahaj Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 44 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Hvilken person kan gjøre et så smakløst stunt som å publisere den videoen? Bare det å filme den var drøy. Hadde seriøst tatt for meg den personen som delte den på internett. Problemet er at det er mange som deler den, både voksne og barn. 1
Hr. Aktiv Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, wahaj skrev: Problemet er at det er mange som deler den, både voksne og barn. Den har alltid et opphav. Starter med å legge trykk der.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 Jeg husker denne videoen florerte på youtube i januar. Den er helt jævlig Anonymkode: e4fef...f7b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 Jeg slettet tik tok så fort jeg fikk det med meg. Forklarte datteren min hvorfor og hun hadde heldigvis ingen motsigelser. Anonymkode: 9da7a...369
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 Videoen er ikke noe værre enn alt av videospil og filmer man ser uansett. Har dere i det hele tatt sett videoen selv? Det værste var nesten at hunden hans var i rommet, men heldigvis ble den tatt tatt vare på av politiet raskt Anonymkode: bc499...29d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker denne videoen florerte på youtube i januar. Den er helt jævlig Anonymkode: e4fef...f7b Dette skjedde jo nettopp. Leste at han tok selvmord 1 september.. Anonymkode: d8a8b...f59 2
Morten1 Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 Videoen ble fjernet veldig fort fra Tik Tok. Men videoen er lagt ut på andre nettsteder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå