AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Heisann! Jeg skal for første gang få dagpenger, siden jeg endelig ikke studerer mens jeg står mellom to stoler. Har fått innvilget 680 kroner dagen. Det er jo ikke så mye penger, men jeg er veldig glad for at det er en ordning der. Jeg mener jeg hørte på nyhetene for noen år siden (?) at man skulle begynne å skatte av pengene man får fra Nav, men jeg er usikker på om dette gjelder de som "lever" på Nav, som uføre, eller om det også gjelder de på små, midlertidige kriseløsninger. Har prøvd å google dette litt kjapt, samt å søke både på Nav og her inne, men mye forsvinner i tekst om permitteringspenger. Jeg er helt sikker på at noen her vet om vanlige dagpenger skal skattes, og hvor mye. Er det like mye som da jeg hadde jobb, eller er det mindre? :) Anonymkode: d6f6c...e04
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 De henter ut skattetrekket ditt akkurat som arbeidsgiver vil ha gjort ja. Så du skatter ut fra det som står der. Anonymkode: 88a0f...482 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De henter ut skattetrekket ditt akkurat som arbeidsgiver vil ha gjort ja. Så du skatter ut fra det som står der. Anonymkode: 88a0f...482 Takk for svar! Jeg tenkte nok at det kanskje var skatt, ja, men håpte litt på at det var litt mindre enn normalt - siden man lever på veldig lite. Da vil jeg på en uke tjene det samme som jeg er vant til å tjene på en dag Men det er likevel litt mer enn man får som student! ✌️Haha Anonymkode: d6f6c...e04
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Dagpenger beskattes på samme måte som lønn. Men du bør sjekke at du har riktig skattekort, hvis ikke kan du gåmpå en smell, enten i form av restskatt neste år, eller minimalt utbetalt nå. Anonymkode: 4add6...3ff
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Sjølvsagt skal du betale skatt av dagpenger, som all annen inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå