Gå til innhold

Sjefen på koronaklinikken i Bergen smittet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt ute av kontroll i Bergen? Når helsearbeidere som skal overholde mye strengere restriksjoner enn typ studenter blir smittet i så stor grad?  

image.png

Anonymkode: 9e88b...c3d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit😲

• Liker 2
Skrevet

Kan jo ha blitt smittet i sivil... utenfor jobben

Anonymkode: 5d888...493

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ha blitt smittet i sivil... utenfor jobben

Anonymkode: 5d888...493

Det har han også blitt. Ville bare tro at når man er i den posisjonen så burde man være mye mer forsiktig "i sivil" enn det han åpenbart har vært.

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har han også blitt. Ville bare tro at når man er i den posisjonen så burde man være mye mer forsiktig "i sivil" enn det han åpenbart har vært.

Selvfølgelig - for som sivilister flest tar han sikkert aldri bybanen eller handler på butikken...? Forventer du for eksempel at han skal avskjæres helt fra familie og venner frem til vaksine foreligger? For mitt vedkommende ønsker jeg han kun god bedring! Håper på rask tilfriskning og mye verdifullt arbeid utover høsten. Dette indikerer bare at villsmitten er på fremmarsj i Bergensområdet.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 27
Skrevet

Ikkje for å væra slem eller noe men burde ikkje folk som arbeider med slike ting væra ekstremt isolerte privat? Eg har lest om legar som i mars flytta ned i kjellaren på huset sitt for ein periode.

Uansett trist og håper det går bra. Har kjempestor respekt for den jobben som blir gjort.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Viser bare hvor smittsomt dette viruset er.

Anonymkode: 8e24e...3b0

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, mammahjarte skrev:

Ikkje for å væra slem eller noe men burde ikkje folk som arbeider med slike ting væra ekstremt isolerte privat? Eg har lest om legar som i mars flytta ned i kjellaren på huset sitt for ein periode.

Uansett trist og håper det går bra. Har kjempestor respekt for den jobben som blir gjort.

Er du seriøs nå?! Du forventer at helsepersonell skal isolere seg frem til pandemien er over?! Helsepersonell er follkmed rett til et privatliv og livskvalitet som alle andre. Kjenner jeg blir provosert. 

Anonymkode: 3e516...e8e

• Liker 35
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du seriøs nå?! Du forventer at helsepersonell skal isolere seg frem til pandemien er over?! Helsepersonell er follkmed rett til et privatliv og livskvalitet som alle andre. Kjenner jeg blir provosert. 

Høres ut som holdningen til disse "Vi har OFRET både russefeiring og faddertid. Vi KAN ikke sette livene våre på vent lengre. Vi er lei av Corona"-folkene.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg er helsepersonell som har klokket inn ganske mange ufrivillige overtidstimer i denne pandemien, verken vært på fest, tatt kollektiv eller vært utenlands. Blir provosert når folk nermest forventer at helsepersonell skal sitte isolert i kjelleren for å unngå smitte i en pandemi som kan vare i årevis. 

• Liker 26
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er helsepersonell som har klokket inn ganske mange ufrivillige overtidstimer i denne pandemien, verken vært på fest, tatt kollektiv eller vært utenlands. Blir provosert når folk nermest forventer at helsepersonell skal sitte isolert i kjelleren for å unngå smitte i en pandemi som kan vare i årevis. 

Men han bør jo teste seg hver dag siden har tilgang til det? Hvor lenge hadde han gått slik?

Anonymkode: 75048...a57

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som holdningen til disse "Vi har OFRET både russefeiring og faddertid. Vi KAN ikke sette livene våre på vent lengre. Vi er lei av Corona"-folkene.

Javel. Så hvor lenge er du villig til å sitte i bunkeren din da? Få høre. Flere år? Resten av livet, hvis ikke vaksinasjon får bukt med koronaen, eller det kommer stadig nye virus? Sitter du der alene, eller har du familie - i så fall er de også villige til å sitte der i årevis?

Anonymkode: d9841...edc

• Liker 9
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han bør jo teste seg hver dag siden har tilgang til det? Hvor lenge hadde han gått slik?

Anonymkode: 75048...a57

Det er tullete bruk av ressurser. Jeg har ei venninne som jobber direkte med korona-paienter, de er selvsagt oppmerksomme på symptomer og har hatt lav terskel for og rask tilgang på testing på jobb hele tiden, men daglig testing for sikkerhets skyld er unødvendig. Og det eneste jobben forventer av dem er at de følger regjeringens anbefalinger, inkludert ekstra reiserestriksjoner for helsepersonell.

Det er ikke mulig å isolere helsepersonell, de har for det første det samme kravet på privatliv som alle andre, og må også holde hjulene i gang i familen. Venninna mi er feks avhengig av kollektivtransport til jobb, har barn med to hjem, som skal følges opp med (hjemme)skole og fritidsaktiviteter, mates, hund som skal luftes, mann som har vært i jobb mesteparten av tiden, osv, så da blir smitteveiene mange, men med dagens smittesporing blir det meste likevel fanget opp ganske raskt. Å ta helsepersonell ut av familiene sine og sette inn andre til å ta seg av de som er avhengig av dem hadde krevd mye større ressurser enn det gjorde å stenge ned landet, og er både inhumant og urealistisk. 

Anonymkode: cc7ef...f38

• Liker 10
Skrevet
10 timer siden, mammahjarte skrev:

Er du seriøs? Skal vi putte fotlenke på dem i samme slengen så de kan straffeforfølges om de gjør noe annet enn å være hjemme å gå på jobben (hjemme i kjelleren vekk fra familien sin selvfølgelig). 

Altså ærlig talt, det HAR virkelig klikket for folk.

Anonymkode: c5599...9ad

• Liker 12
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bør alle som arbeider i helsevesenet isolere seg privat når de ikke er på jobb, i mange år om nødvendig. I tillegg bør de alltid benytte ansiktsmaske og oppholde seg i isolatet utenom arbeidstida. Dette kan være krevende, men det må anses som en del av jobben. De bør dessuten testes daglig mhp smitte, men dette bør gjelde resten av befolkningen også.

Anonymkode: 2ce38...3c2

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

11 timer siden, mammahjarte skrev:

Unnskyld meg.

Selv som helsepersonell må man nesten kunne gå på butikken, hente barna sine i barnehagen og ta bussen til jobb, hvis man ikke har andre muligheter. Smitten kan være hvor som helst. Dette er noe annet enn å dra på fylla. MANGE, både helsepersonell og andre, ofrer tid med familie og venner, reiser til familie som bor langt unna, fritidstilbud og mye annet som ikke er strengt nødvendig. Ikke fordi de MÅ, for arbeidsgiver kan ikke kreve dette, men på grunn av smitten i samfunnet. Da syns jeg det er veldig rart å bli sammenlignet med folk som sutrer over at de ikke kan gå på fest hver helg. 

Det er ganske frekt å FORVENTE at helsepersonell skal isolere seg fullstendig (hvordan ser dere for dere at dette skal foregå? Skal barn av helsepersonell også holdes hjemme da, og alle må kjøpe bil for å kjøre til jobb, eller gå, og maten må man få levert på døra?)

Og så skal resten av samfunnet få lov til å ta den turen til Sverige, må få lov til å kose seg, må jo kunne gå på bar og hygge seg litt, må jo kunne ta bussen uten å måtte ha det jævla munnbindet på, må jo ditt og datt?

Noen må virkelig tenke seg om litt, alle kan bli smittet, uten at det betyr at man har gjort noe galt, eller ikke bryr seg, eller tar jobben sin alvorlig. Noen av tingene jeg leser her, og ellers, er helt urimelige og jeg begynner å tro at det virkelig har klikket for folk.

Ta litt ansvar selv også!

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Aryamili skrev:

Det er ganske frekt å FORVENTE at helsepersonell skal isolere seg fullstendig (hvordan ser dere for dere at dette skal foregå? Skal barn av helsepersonell også holdes hjemme da, og alle må kjøpe bil for å kjøre til jobb, eller gå, og maten må man få levert på døra?

Selvsagt bør også andre ta sine forholdsregler for å unngå smitte. Helsearbeidere har likevel et særlig ansvar, også på fritida. En må derfor kunne forvente at de isoleres fullstendig på fritida, får maten brakt til døra og benytter føttene til transport.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt bør også andre ta sine forholdsregler for å unngå smitte. Helsearbeidere har likevel et særlig ansvar, også på fritida. En må derfor kunne forvente at de isoleres fullstendig på fritida, får maten brakt til døra og benytter føttene til transport.

Og barna bare går magisk av seg selv til barnehagen? Tror du toåringer finner veien selv? Eller tenkte du at de ikke skal ha kontakt med andre barn, ikke få gå ut på lekeplassen heller, bare sitte inne med foreldrene sine? 

Det er så lite gjennomtenkt, det du sier her. Men jeg vet at det er mange som tenker sånn, heldigvis er det ikke dere som styrer landet.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Aryamili skrev:

Og barna bare går magisk av seg selv til barnehagen? Tror du toåringer finner veien selv? Eller tenkte du at de ikke skal ha kontakt med andre barn, ikke få gå ut på lekeplassen heller, bare sitte inne med foreldrene sine? 

Det er så lite gjennomtenkt, det du sier her. Men jeg vet at det er mange som tenker sånn, heldigvis er det ikke dere som styrer landet.

I denne situasjonen bør 2-åringen holde seg innendørs sammen med foreldrene om begge jobber i helsevesenet. Dersom bare den ene jobber i helsevesenet, bør denne holdes isolert fra de andre i familien. 2-åringen kan da gå i barnehage, fulgt av den forelderen som ikke jobber i helsevesenet (eller annen omsorgsperson).

Skrevet
5 minutter siden, Aryamili skrev:

Helt klart, men tror nok vedkommende du siterer er et troll og er ute etter å provosere. Kan umulig være noen oppegående som tenker slik.

Anonymkode: 34abd...6f6

• Liker 7
  • Opprett ny...