AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Jeg bor i en 4-mannsbolig og rett ved siden av meg bor en afrikaner som støyer noe voldsomt. Det høres ut som en elefant når han går opp trappene. Han slenger igjen døra si, snakker høylytt i telefon mens han går opp og ned trappene. Smeller igjen med hoveddøra også. Farter mye ute på kvelden og kommer hjem igjen midt på natta og oppfører seg som om det er midt på dagen. Hvordan fortelle ham om å roe seg ned og vise litt mer hensyn? Jeg vil ikke fremstå som ei sur kjerring eller noe, men det er irriterende å bli vekt midt på natta. Anonymkode: 7178b...6a3 4
Bernardette Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Hvorfor mener du det er relevant å påpeke at han er afrikaner? Når du konstaterer det allerede i første setning, blir resten av innlegget ditt bare useriøst. 9
Leamur Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 (endret) Tror ikke du kommer så langt med å be naboen om å «gå stillere i trappen sin». Kan være plattfot for alt du vet. Har også en nabo som tramper som en elefant (ung pike, svært spinkel.. så det er så vittig at hun tramper så hardt.) eneste jeg kan si ifra om er festingen som går over kl 23 ihht. Vedtektene våre Endret 9. september 2020 av Leamur Skriveleif 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 4 minutter siden, Bernardette skrev: Hvorfor mener du det er relevant å påpeke at han er afrikaner? Når du konstaterer det allerede i første setning, blir resten av innlegget ditt bare useriøst. Ikke Ts, men må bare kommentere dette. Helt innafor å påpeke det for de har en helt annen levemåte. Hadde somaliske naboer engang og det var helt forferdelig mye bråk fra dem. Anonymkode: d4e4d...a99 21
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke Ts, men må bare kommentere dette. Helt innafor å påpeke det for de har en helt annen levemåte. Hadde somaliske naboer engang og det var helt forferdelig mye bråk fra dem. Anonymkode: d4e4d...a99 Kan skrive under på det. De bråker noe forferdelig og mangler både struktur og døgnrytme... Anonymkode: e3a3b...f23 9
Meg.no Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke Ts, men må bare kommentere dette. Helt innafor å påpeke det for de har en helt annen levemåte. Hadde somaliske naboer engang og det var helt forferdelig mye bråk fra dem. Anonymkode: d4e4d...a99 Enig. Hun påpeker jo også at det er en mann. Altså enig i at det ok å påpeke Endret 9. september 2020 av Meg.no Glemte noe viktig :) 2
Hr. Aktiv Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Han sover sikkert en gang i løpet av dagen? Kan jo dra til med noe leven da. De fleste er vel på jobb da så det bør vel gå helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, Bernardette skrev: Hvorfor mener du det er relevant å påpeke at han er afrikaner? Når du konstaterer det allerede i første setning, blir resten av innlegget ditt bare useriøst. Ja, Gud forby at hun nøytralt beskriver kjønn og nasjonalitet. Herregud. Anonymkode: fc38f...1df 7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke Ts, men må bare kommentere dette. Helt innafor å påpeke det for de har en helt annen levemåte. Hadde somaliske naboer engang og det var helt forferdelig mye bråk fra dem. Anonymkode: d4e4d...a99 Samme her. Vi holdt ikke lenge ut i den boligblokken for å si det slik. Anonymkode: 3bb53...47b 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Nå tenk for deg å bo i ett av disse landene med en bråkete kultur og hvor så mange mener det er sært å klage om det, som om det var noe galt med deg... trives du ikke uten litt stillheten, så er det bare forferdelig. Anonymkode: 4de77...590
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 Vel, du kan jo bare si at etter kl. 23 skal det være stille i følge vedtektene. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 8f109...86c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tenk for deg å bo i ett av disse landene med en bråkete kultur og hvor så mange mener det er sært å klage om det, som om det var noe galt med deg... trives du ikke uten litt stillheten, så er det bare forferdelig. Anonymkode: 4de77...590 Hæ? dette gir jo ingen menig. Nå har de fleste borettslag husregler om at det skal være stille innen et visst tidsramme. Dessverre er det mange som ikke klarer forholde seg til de reglene . Anonymkode: d4e4d...a99
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ? dette gir jo ingen menig. Nå har de fleste borettslag husregler om at det skal være stille innen et visst tidsramme. Dessverre er det mange som ikke klarer forholde seg til de reglene . Anonymkode: d4e4d...a99 Hva er det du ikke forstår? Du sier selv det er mange som ikke alltid følger reglene. Du kan jo se i denne tråden at noen kulturer er mer bråkete enn andre. Når dette skjer, så blir reglene fulgt i mindre grad og færre bryr seg om dem. Inkludert politiet for eksempel. Det "går fint" om du er en av de mange som ikke irriterer seg over stadig støy. Ellers må du finne deg i det. Anonymkode: 4de77...590
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke forstår? Du sier selv det er mange som ikke alltid følger reglene. Du kan jo se i denne tråden at noen kulturer er mer bråkete enn andre. Når dette skjer, så blir reglene fulgt i mindre grad og færre bryr seg om dem. Inkludert politiet for eksempel. Det "går fint" om du er en av de mange som ikke irriterer seg over stadig støy. Ellers må du finne deg i det. Anonymkode: 4de77...590 Da er vi enige. Jeg fikk inntrykk av at du mente man må tåle støy siden de er fra annen kultur . Anonymkode: d4e4d...a99
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, du kan jo bare si at etter kl. 23 skal det være stille i følge vedtektene. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 8f109...86c Fordi de bryr seg ikke selv om man gir beskjed. De gidder ikke ta hensyn. Man kan prøve involvere styret, men ofte koker det bare bort i sanden.. det samme med politiet, de tar så og si aldri oppdrag på å rykke ut fordi man klager over en som snakker med høyttaleren på med fetteren sin i Somalia midt på natta... Anonymkode: d4e4d...a99 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi de bryr seg ikke selv om man gir beskjed. De gidder ikke ta hensyn. Man kan prøve involvere styret, men ofte koker det bare bort i sanden.. det samme med politiet, de tar så og si aldri oppdrag på å rykke ut fordi man klager over en som snakker med høyttaleren på med fetteren sin i Somalia midt på natta... Anonymkode: d4e4d...a99 Det er derfor det ikke er så lurt å bosette forsljellige kulturer som ikke kan innordne seg. Hvorfor har vi det begrepet som kalles for hvit flukt ? Anonymkode: e3a3b...f23 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er vi enige. Jeg fikk inntrykk av at du mente man må tåle støy siden de er fra annen kultur . Anonymkode: d4e4d...a99 Å nei, jeg mener at de må skjerpe seg hvis de ønsker å bo i et annet land. Men dessverre er det slik at en god del av dem i hvert fall ikke er enig i den påstånden. De mener det er rasistisk å hevde at de skal endre sine vaner. For et utakknemlig folk! De får dra hjemme for min del. Men da bare de som ikke vil tilpasse seg landets væremåte. Jeg vil ikke oppføre meg som en kineser, jeg, så jeg flytter ikke til Kina, det er så enkelt. Det er et problem når for mange fra samme kultur bor tett i et annet, veldig forskjellig land. Da må man som en av disse innvandrere ofte velge mellom den gruppen og resten av samfunnet. Velger man å tilrette seg landets større samfunnet, så blir man til en viss grad utelukket fra det lokale nettverket sitt og kalt for høytidelig eller noe sånt. Det jeg mente i mitt første innlegg er jo at man blir sprø av å bo en stund et sted der bråk faktisk er normen. Men jeg ser nå hvordan innlegget kunne tolkes annerledes. Anonymkode: 4de77...590
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #18 Skrevet 11. september 2020 Nå har naboen støya igjen, han spilte musikk halv sju i dag tidlig. Vet ikke hvorfor han gjør det, er det med vilje for å vekke andre eller er han rett og slett helt frakoblet og tenker ikke på omgivelsene sine? Musikken varte ikke lenge riktignok, rundt 1-2 min, men fortsatt nok til å forstyrre. 🤷♀️ Anonymkode: 7178b...6a3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #19 Skrevet 11. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har naboen støya igjen, han spilte musikk halv sju i dag tidlig. Vet ikke hvorfor han gjør det, er det med vilje for å vekke andre eller er han rett og slett helt frakoblet og tenker ikke på omgivelsene sine? Musikken varte ikke lenge riktignok, rundt 1-2 min, men fortsatt nok til å forstyrre. 🤷♀️ Anonymkode: 7178b...6a3 Han gir totalt blaffen, så enkelt er det egentlig. Om det irriterer deg eller de andre betyr absolutt ingenting, det er ikke engang noe å ta hensyn til. Han har nok ikke noe problem med å innrømme det heller, sånn er det bare i landet hans tross alt. Eneste som spiller en rolle for han er om han føler for å lytte på det. Ferdig snakket. Dere? HAHAHA. For han liker jo musikken hans høy, så dere MÅ altså finne dere i det, så klart. Det aller viktigste spørsmål for han: hvordan vil politiet reagere? Dere får også ifølge han flytte eller gjennomgå andre store endringer som han vil gjerne nevne, alt fordi han ikke kan oppføre seg. Han mener han har retten til det. Og ikke prøv å snakke med han om det for han vil klikke som om det var dere som må skjerpe dere. 🤮 Anonymkode: 4de77...590
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #20 Skrevet 11. september 2020 Mange innvandrere er svært høylytte. De har ikke normal døgnrytme heller og har ikke peiling på norsk kultur og normer. Anonymkode: 6967a...a26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå