Bjarne. Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Hörde på radion idag att någon av terroristerna var Svensk. En Svensk Usama bin ladin-torped. Kunde dem inte sagt som det var,att han var Arab.Så som det skrivs i medierna kan det upplevas att vi ursprungssvenskar är terrorister. Trött på att ta skit för vad andra gör.
Gjest SumoBryter Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 svensk statsborger sto det her i allefall, alle skjønner jo at han sikkert er muslim, svensk eller ikke svensk. Ingen bryr seg mye om personen er arab eller ei, finnes vestlige konverterte muslimer også.
Bjarne. Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2005 Jeg bryr meg! Tänk om jag söker jobb i ex. Skottland om ett år,och dem säger: du får inte jobbet för vi gillar inte svenskar,min fru dog på bussen i London som en svensk sprängde.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 Tänk om jag söker jobb i ex. Skottland om ett år,och dem säger: du får inte jobbet för vi gillar inte svenskar,min fru dog på bussen i London som en svensk sprängde. ← Men det er greit at man ikke vil ha arabere fordi en araber sprenger seg?
Gjest Piper Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Jeg bryr meg! Tänk om jag söker jobb i ex. Skottland om ett år,och dem säger: du får inte jobbet för vi gillar inte svenskar,min fru dog på bussen i London som en svensk sprängde. ← Og ellers har du det bra?
Milly:) Skrevet 21. juli 2005 #6 Skrevet 21. juli 2005 Men det er greit at man ikke vil ha arabere fordi en araber sprenger seg? ← Tenkte det samme... Hvorfor skal de ikke opplyse om fakta, nemlig at personen var svensk statsborger?
Bjarne. Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2005 1.07.2005 (20:43) ] Tenkte det samme... Hvorfor skal de ikke opplyse om fakta, nemlig at personen var svensk statsborger? ←
Gjest Dum Perignon Skrevet 21. juli 2005 #8 Skrevet 21. juli 2005 Jeg bryr meg! Tänk om jag söker jobb i ex. Skottland om ett år,och dem säger: du får inte jobbet för vi gillar inte svenskar,min fru dog på bussen i London som en svensk sprängde. ← Uff ja, tenk om alle skulle tro sånt om svensker! La dem heller tro det om arabere!
Bjarne. Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2005 Uff ja, tenk om alle skulle tro sånt om svensker! La dem heller tro det om arabere! ← Precis! och svar på frågan :varför ska dem undanhålla fakta?Det är ju det dem gör.Fakta är ju att det var en Arab. Om nu Arabarna förstör så in i h.e för varandra så skall väl inte andra dras in i det. Jag fortsätter gärna imorrn men nu måste släska datorn. Hej!
Gjest Dum Perignon Skrevet 21. juli 2005 #10 Skrevet 21. juli 2005 Djeez! ...øh...jeg mener...Allah... Du bekrefter i hvert fall vårt inntrykk av svensker!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2005 #11 Skrevet 21. juli 2005 Jeg bryr meg! Tänk om jag söker jobb i ex. Skottland om ett år,och dem säger: du får inte jobbet för vi gillar inte svenskar,min fru dog på bussen i London som en svensk sprängde. ← Precis! och svar på frågan :varför ska dem undanhålla fakta?Det är ju det dem gör.Fakta är ju att det var en Arab. Om nu Arabarna förstör så in i h.e för varandra så skall väl inte andra dras in i det. Jag fortsätter gärna imorrn men nu måste släska datorn. Hej! ← Men om en uskyldig araber vil søke jobb i Skottland om et år gir du blaffen i
Gjest SumoBryter Skrevet 22. juli 2005 #12 Skrevet 22. juli 2005 svensk statsborger sto det her i allefall, alle skjønner jo at han sikkert er muslim, svensk eller ikke svensk. Ingen bryr seg mye om personen er arab eller ei, finnes vestlige konverterte muslimer også. ← Det er vel tvilsomt at det skjer Det er muslimer som får skylden mer enn noen nasjonalitet.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2005 #13 Skrevet 22. juli 2005 Tenkte det samme... Hvorfor skal de ikke opplyse om fakta, nemlig at personen var svensk statsborger? ← Hvorfor er statsborgerskapet mer "fakta" enn kulturell bakgrunn? Nå til dags sier det ingenting om en person at han eller hun er f.eks. norsk statsborger. Det er bare et dokument, eller offisielt stempel. Det som er interessant om en person er hvem eller hva han eller hun selv identifiserer seg som. Jeg har bodd over 5 år i et utland og kunne fått statsborgerskap der. Det hadde ikke endret på min kulturelle bakgrunn eller mine holdninger i det hele tatt, jeg ville fremdeles følt meg norsk. Og jeg tipper at dette gjelder minst like sterkt for mange innvandrere fra muslimske land, uansett hvilket pass de måtte ha tilegnet seg. Annerledes blir det med f.eks. 2. og 3. generasjons innvandrere, men likevel sier da vel kulturell bakgrunn mer om et menneske, uansett hvor det kommer fra, enn det stemplet fra passkontoret?
Gjest Dum Perignon Skrevet 22. juli 2005 #14 Skrevet 22. juli 2005 Et statsborgerskap er en objektiv sannhet, som likevel forteller ganske lite. Kulturell bakgrunn er en haug med forskjellige sannheter, det er vel ingen som i dag tror at alle i et land har lik kulturell bakgrunn... - selv om vi selvsagt tror det i større grad jo mindre vi kjenner til det aktuelle landet og de ulike kulturene der.
Bjarne. Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #15 Skrevet 22. juli 2005 Uff ja, tenk om alle skulle tro sånt om svensker! La dem heller tro det om arabere! ← Nej jag struntar inte i dem,jag tycker synd om alla som är oskyldiga. Jag skrev att jag som svensk inte ville bli inblandad i detta genom att ordet svensk användes i sammanhanget. Ordet araber eller muslimer kan inte accepteras heller. Men om man skriver en terrorist från ex.Irak med svenskt medborgarskap så är det ok för min del.Då håller man sig med Korrekt fakta.Att kalla dem för muslimer svenskar eller araber är att vilseleda folk.Enbart ordet terrorist bör brukas av massmedierna. :blunke1:
Gjest Valhalla Skrevet 22. juli 2005 #16 Skrevet 22. juli 2005 Alle vet hva det dreier som om, landet deres er screwed. Svergistan.
Bjarne. Skrevet 22. juli 2005 Forfatter #17 Skrevet 22. juli 2005 Alle vet hva det dreier som om, landet deres er screwed. Svergistan. ← Nu frångår vi ämnet igen!Debatten handlade om att använda rätt fakta.och vad det är för något!visst är mycket screwed med sverige och övriga värden men det var inte det det handlade om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå