Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #1 Skrevet 21. juli 2005 Skulle ringe til kontofonen min, tastet kontonummeret og koden. Deretter fikk jeg to "oppføringer"; "disponibelt beløp på kontoen" og "saldo". Teit spm, men hva betyr hvor mye jeg har inne på kontoen? Hva er forskjellen de to begrepene?
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #2 Skrevet 21. juli 2005 Disponibelt er vel det du kan ta ut i uken, tror jeg.
Arkana Skrevet 21. juli 2005 #3 Skrevet 21. juli 2005 Det tar litt lenger tid å oppdatere saldoen, disponibelt beløp er derfor det du faktisk har på kontoen akkurat nå.
LilleBille Skrevet 21. juli 2005 #4 Skrevet 21. juli 2005 Det stemmer - disponibelt er det du faktisk har tilgjengelig på konto akkurat nå. Det disponible beløpet kan variere fra saldo - begge veier - enten fordi du har penger som er på vei inn på konto - eller at du har betalt noe med kort som ikke fysisk er trukket ennå.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2005 #5 Skrevet 21. juli 2005 Har du en kredittgrense på kontoen? Jeg har, og på disponiblet beløp oppgis saldo med kreditt inneberegnet, på saldo trekkes kreditten fra og da kan saldoen noen ganger være i minus...
Grace Skrevet 28. juli 2005 #6 Skrevet 28. juli 2005 Stemmer som LilleBille sier, du vil nok ofte merke at disponibelt og saldo vil differere etter helg eller helligdager.. Dette fordi at det ikke går kjøring i bankene på "hviledager"... Egentlig trenger du ikke å bry deg om saldoen.. Hør kun på den disponible saldoen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå