Gå til innhold

Når folk anklager TS for å trolle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så irriterende når folk skal spekulere om det TS skriver er trolling bare fordi enten er historien eller problemstillingen ordlagt på rar måte. Eller fordi det virker sprøtt og lite troverdig. I tillegg ødelegger det og TS får kanskje ikke den hjelpen hen da trengte siden så mange «avslører» som troll og da vil ingen andre hjelpe. 

Jeg pleier å rapportere inn de som ikke kan komme med annet enn «troll» kommentar og spekulasjoner. 
Har forøvrig merket det selv når jeg hadde en krangel med eksen og la ut problemstillingen her og ønsket hjelp. Det var som å stikke hånda nedi et vepsebol. Man blir så slaktet og bare beskylt for å være et troll. Vondt gjør det og når det er sårbare emner man vil ha hjelp i, men blir tatt slik.

Anonymkode: 685c6...40e

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Hvis man ikke har noe å komme med så bør man bare la være. 

• Liker 6
Skrevet

Ja

Anonymkode: 685c6...40e

Skrevet

Helt enig. Folk roper troll så fort en historie høres overdreven eller noe usannsynlig ut. Må si at selv om ting høres usannsynlig ut så betyr det ikke at det er usant. Jeg tar hvert innlegg for det det er, og svarer som om det er sant. Man vet jo aldri, men sannsynligheten for at noen opplever det som står i HI (selv om TS kanskje dikter) er jo der. Alt er mulig, og det finnes mye ekstremt i verden. Så om problemstillingen ikke er ekte så kan den være det, og det kan være andre som leser som har opplevd det samme som kan dra nytte av tråden.

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Uatskillelig skrev:

Helt enig. Folk roper troll så fort en historie høres overdreven eller noe usannsynlig ut. Må si at selv om ting høres usannsynlig ut så betyr det ikke at det er usant. Jeg tar hvert innlegg for det det er, og svarer som om det er sant. Man vet jo aldri, men sannsynligheten for at noen opplever det som står i HI (selv om TS kanskje dikter) er jo der. Alt er mulig, og det finnes mye ekstremt i verden. Så om problemstillingen ikke er ekte så kan den være det, og det kan være andre som leser som har opplevd det samme som kan dra nytte av tråden.

Helt enig med deg. Er flere tråder jeg har lest, hvor folk roper troll med én gang. Bare fordi vedkommende ikke har opplevd det selv, eller kjenner noen i nærmeste omgangskrets som har det. 

Var feks en tråd som handlet om ei som var tiltrukket av svigerfaren sin. Flere som mente at det var tull. Selv om det er en vanvittig tanke for dem, så skjer det jo. Jeg kjenner faktisk ei som hadde sex med faren til kjæresten sin. Folk skulle bare ha visst hva som skjer rundt i de tusen hjem:) 

• Liker 1
Skrevet

Syns dette er vanskelig, jeg.
Dersom man svarer ordentlig i tråder der "alle" andre mener Trollmor er opphavet får man beskjed om at man er dum siden man ikke skjønner det er trolling også, og det gjelder ikke bare dette forumet.

Det jeg har begynt å gjøre noen ganger (ikke 100% sikker på om jeg har gjort det her siden jeg er veldig fersk her) er å starte innlegget mitt med følgende setning: "Jeg vet det er mange som mener denne tråden er trolling, og jeg kan skjønne hvorfor, men for sikkerhets skyld velger jeg å svare ordentlig....."

Anonymkode: 8e919...603

Skrevet

Folk som kommer med påstander om trolling er nesten uten unntak den verste typen forumbrukere. Jeg rapporterer veldig ofte slike innlegg, men siden moderatorene er så treige, så er tråden ofte blitt fullstendig avsporet, eller når de først har fått ryddet opp i tråden har diskusjonen dødd ut. 

Brukere som kommer med trolle-påstander burde permanent utestenges etter et par gjentakelser.

Det er imot reglene å starte trolletråder, så om man mistenker det kan man rapportere TS. Det er INGEN grunn til å skrive innlegg i tråden med påstander om trolling.

Anonymkode: 6c63e...be1

• Liker 3
Skrevet

Det største problemet her inne er AB-knappen. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Anki, mod

Skrevet

Det er en jævla uting som har bidratt til å ødelegge hele forumet. 

• Liker 1
Skrevet
På 17.9.2020 den 11.50, Mrs Robinson skrev:

Det er en jævla uting som har bidratt til å ødelegge hele forumet. 

Enig. Tråder sporer av hele tiden på grunn av dette. 

Anonymkode: d5437...cef

Skrevet

Jeg skrev et innlegg om en ubehagelig opplevelse jeg hadde hatt, og ja den virket usannsynlig. Og jeg ble beskyldt for å trolle.  Men det var sant. Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle oppleve noe sånt, men det gjorde jeg altså. 

Anonymkode: 75fc5...76a

Skrevet

Når folk anklager TS for å trolle, er det i over 90% av tilfellene konstatering av faktum.

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Da burde man selvfølgelig latt være å kommentere i disse trådene i det hele tatt! tror du helt seriøst at EKTE troll bryr seg om at noen tullinger kommenterer "troll!" i en eller annen tråd? 

Ekte troll ville jo selvfølgelig gitt blanke pokker i hva slags kommentarer de får, så lenge de får en del kommentarer. Dermed blir de dessverre motivert til å skrive langt mer sludder og vås.         

Anonymkode: d0b2d...6b1

Jeg kommenterer kun når det virker som om meddebattanter blir oppriktig bekymret for TS. Det er ikke sunt å være bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...