AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Jeg bor i en liten by og er helt sjokkert over hvor mye vanlig aktivitet det er i Oslo under pandemien. Allerede på flytoget var det folk som later som ingenting og «glemte» og holde avstand. Jeg var på ulike klesbutikker og angrer veldig på det i ettertid. Spesielt på Karl Johan og Zara/H&M må jeg si det var ville tilstander og lite som vitnet om pandemi. Skulle aldri gått inn der! Folk som trenger og klenger og er nærgående eller passerer rett ved siden av deg. I rulletrappa sto folk et trinn nedenfor. Da jeg tok et skritt opp flyttet de også seg opp. Jeg så nesten ingen som brukte håndsprit ved inngangen på noen av de tre butikkene jeg var i! Jeg er egentlig sjokka over hvor lite hensyn folk tar. Selvfølgelig skulle jeg heller egentlig ikke vært der, det er lett å være etterpåklok. Men er det så vanskelig å holde på avstanden og sprite seg? Synes dette er veldig forskjellig der jeg bor. Kan vel være sånn fordi det er mer plass og færre mennesker. Men likevel! Er det bare jeg som reagerer sånn?! Anonymkode: 33022...6c1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Ja, hvorfor var du i de butikkene da? Du kunne jo tatt ansvar også 🤪 Jeg har motsatt opplevelse, bor i ganske sentralt i hovedstad. Men var i sommer på bygda, og virket det som vanlige tider der. Klemming og kosing osv. Sitte sammen på cafeen osv. Går jeg på butikken her spriter de fleste hendene som kommer inn, mange med munnbind på trikker og i gater. Overrasket over folk som klager på at folk ikke bruker munnbind osv. Men jeg tar ofte trikken som går til Ullevål og riksen, kanskje derfor så mange med munnbind og folk som er flinke til å holde avstand? Men jeg har ikke vært så mye i Karl Johan i det siste, så kan ikke uttale meg om det. eneste jeg har lagt merke til er unge folk som ikke holder avstand og står i klynger. Anonymkode: 53823...909
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Nå er vel ikke akkurat Flytoget og Karl Johan særlig representativt for Oslo eller oslofolk. Anonymkode: c0999...820 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en liten by og er helt sjokkert over hvor mye vanlig aktivitet det er i Oslo under pandemien. Allerede på flytoget var det folk som later som ingenting og «glemte» og holde avstand. Jeg var på ulike klesbutikker og angrer veldig på det i ettertid. Spesielt på Karl Johan og Zara/H&M må jeg si det var ville tilstander og lite som vitnet om pandemi. Skulle aldri gått inn der! Folk som trenger og klenger og er nærgående eller passerer rett ved siden av deg. I rulletrappa sto folk et trinn nedenfor. Da jeg tok et skritt opp flyttet de også seg opp. Jeg så nesten ingen som brukte håndsprit ved inngangen på noen av de tre butikkene jeg var i! Jeg er egentlig sjokka over hvor lite hensyn folk tar. Selvfølgelig skulle jeg heller egentlig ikke vært der, det er lett å være etterpåklok. Men er det så vanskelig å holde på avstanden og sprite seg? Synes dette er veldig forskjellig der jeg bor. Kan vel være sånn fordi det er mer plass og færre mennesker. Men likevel! Er det bare jeg som reagerer sånn?! Anonymkode: 33022...6c1 Jaja, Oslofolk er fæle! Anonymkode: f523e...756
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Jeg bor i Bergen og her koker det nå. Måtte på apotek i dag, og ble stående ved disken en stund fordi ekspeditøren var ny og ting gikk litt tregt. Bak meg stiller det seg en dame med datter, ca 40 cm fra skuldra mi og hun prøver å komme bort til disken. Jeg ser på henne mange ganger, men hun enser meg ikke. Klarte ikke å gi beskjed for jeg synes det er litt ubehagelig, så jeg prøver å presse meg inntil veggen for å komme lengst unna henne. Jeg ble jeg så irritert og stresset at jeg hadde nesten lyst å skubbe bort damen, men høflig som jeg er gjorde jeg ingenting og gikk ut. 😒 Anonymkode: 12d2c...439
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Ja, det har i sommer kommer mye folk fra overalt i bygdenorge til Oslo, og de er veldig dårlige på å holde smittevernsreglene. Kjipt. Anonymkode: e9d61...899
Anbefalte innlegg