Gå til innhold

Hun ordnet afro frisyre. Rasistisk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ordnet håret sitt i dag i en afro frisyre hos frisøren. Hun er hvit og lyshåret. Min mørkhudede venninne likte det dårlig og ga sine synspunkter om det og mener det er rasistisk for oss hvite å gå i afro hår og rastafletter. 

Jeg mener ikke det. Hva synes dere?

Anonymkode: b1f88...9d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H E R R E G U D! Jeg gir opp verden :pinar:

• Liker 12
Skrevet

Det ser ikke særlig vakkert ut på de fleste hvite; vi kler stort sett ikke rastafletter. Men rasistisk er det ikke. 

Anonymkode: 210ba...f6a

Skrevet

Hva er "afrofrisyre"? Mener du cornrows eller dreads? Og ble det gjort hos en frisørsalong som spesialiserer seg på etnisk hår så er vel disse de mest meningsbærende her. 

Anonymkode: 4cf56...9c7

• Liker 4
Skrevet

Hva da med alle svarte som bruker rettetang på håret sitt? Det er jo ikke naturlig i det hele tatt. Nordisk wannabe bare. 

Anonymkode: 89d33...b9f

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror ikke på denne problemstillingen. Det er så vagt formulert. Hva nøyaktig sa den "mørkhudete" venninnen? Virker veldig oppkonstruert hele greia.

• Liker 6
Skrevet

Sånn frisyre

C605BA52-3849-400F-903C-12883FA9FEE7.jpeg

Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

H E R R E G U D! Jeg gir opp verden :pinar:

Jeg slår følge!

• Liker 3
Skrevet

Så nå skal du legge opp til masse rasisme-tøys her basert på denne ene spesielle reaksjoner fra denne ene personen?

Anonymkode: f33c6...124

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med alle svarte som bruker rettetang på håret sitt? Det er jo ikke naturlig i det hele tatt. Nordisk wannabe bare. 

Anonymkode: 89d33...b9f

ENIG!! Ingen svarte omtrent har rett hår

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så nå skal du legge opp til masse rasisme-tøys her basert på denne ene spesielle reaksjoner fra denne ene personen?

Hva snakker du om? 

Skrevet

Sånn frisyre

C605BA52-3849-400F-903C-12883FA9FEE7.jpeg

Ja, nei. Det skjedde ikke, TS. For å få dette så må man ta permanent, en ekstremt tett permanent. Og da heter det nettopp det: permanent. Ikke "afrofrisyre. Bra forsøk.

• Liker 12
Skrevet

Hva snakker du om? 

At det er vel rimelig opplest og vedtatt at det var en spesiell reaksjoner det ikke er noen vits i å diskutere her. Men nå blir det bare en masse fordummende snakk om rasisme-temaet pga ditt innlegg

Skrevet

Ja, nei. Det skjedde ikke, TS. For å få dette så må man ta permanent, en ekstremt tett permanent. Og da heter det nettopp det: permanent. Ikke "afrofrisyre. Bra forsøk.

Det var det jeg mente, jeg sa hun ordnet håret til en slik frisyre. 

Jesus 🤦🏼‍♀️ Lek betreviter og spekuler andre for å trolle et annet sted

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på denne problemstillingen. Det er så vagt formulert. Hva nøyaktig sa den "mørkhudete" venninnen? Virker veldig oppkonstruert hele greia.

My thought exactly!

Anonymkode: a26d0...3d4

• Liker 3
Skrevet

Sitat:

The reason why white people wearing dreadlocks is not cultural appropriation is due to the fact that dreadlocks have been around for thousands of years in many different societies all over the world including European countries.

Dreadlocks also predates Rastafarianism although the term “dreadlocks” comes from the culture. The significance of locs varies from culture to culture. Given the rich history of dreadlocks, it is very difficult for one group to claim them.

Instead of being angry about what is perceived to be the cultural appropriation of dreadlocks, we need to be upset about the debilitating stereotypes that come with it. By openly discussing locs and educating ourselves and others, we can hopefully erase the stigma for those who choose to wear them and help our society to be more open-minded when it comes to differences of all types.
https://loccessories.com/wearing-white-dreadlocks-not-cultural-appropriation-upset-instead/

Anonymkode: 4024c...889

• Liker 3
Skrevet

Troll. Som nevnt. En "afro" blir til fordi personen har et tett krøllemønster. Såkalt "kinky hår". Level 3 eller 4 på curl pattern. Dette kan neppe skapes hos en nordisk person med mindre vedkommende tar permanent, mange ganger, sånn at håret får så tette krøller at det gir samme effekt. Og ingen gidder å kjemisk behandle håret sitt til det faller ut. image.png.bf3769ae18a74b3ba008a9093e29c419.png 

Anonymkode: e5828...b16

• Liker 5
Skrevet

Å, du kunne klart deg med med forsøket om du bare valgte cornrows og ikke Afro! Noter det ned til neste gang 😉 

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. Det er et helt miljø av akademikere og fargede i USA, som diskuterer dette. Vi i Norge er i ferd med å bli snikamerikanisert i debattkulturen vår. I enkelte miljøer ser man på hvite med dreads som nærmest en form for fascister. Man kaller det white privilege, og det er ikke bra for en person å ta seg slike rettigheter. https://thetab.com/2016/04/05/dreadlocks-white-people-83996

Kaukasiere skal gre håret hver dag. Ellers er de synlige rasister, undertrykkere og imperialistiske historieforfalskere! Punktum finale!

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...