Gå til innhold

Folk som ikke blinker ut av rundkjøringen!

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Grrrr :sur:

Hva er det som er sååååå vanskelig med å blinke UT av rundkjøringen, og legge seg i RIKTIG fil? Skjønner ikke dette her altså, hvor i all verden har de fått lappen fra! Skal du til høyre eller rett frem, legger du deg lengst til høyre, skal du til venstre, legger du deg nærmere til venstre, så BLINKER DU UT! :frustrert:

Beklager, måtte bare få ut litt frustrasjon, må virkelig si at jeg hater å kjøre fra og til jobb i rushen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mangel på blinking forstyrrer flyten i trafikken, veldig irriterende.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du føler det. Har sett mange farlige situasjoner i rundkjøringer som følge av manglende bruk av blinklys eller feil valgt fil.

Men det verste var da en gammel dame kjørte mot trafikken - og presterte å kjefte på dem som kom mot henne fordi de kjørte feil :ler:

Gjest gjesten
Skrevet

Har vært borti et par nestenulykker selv i rundkjøringer fordi folk ikke har snøring på hvordan de skal kjøre :frustrert: . Hvor vanskelig kan det være å gidde å lære seg slikt? Om en ikke kan reglene, så er det da ingen ting som står i veien for å gå på biblioteket eller på nettet for å se hva som er riktig.

For Oslo er min teori angående bruk av blinklys at dette er en veldig kostbar bryter å bruke og som man bare kan bruke et visst antall ganger før kvota er brukt opp. Frustrerende når folk svinger i hytt og pine, skifter felt og står på uten noen form form varsel før de svinger ut. Kanskje hadde rushtrafikken glidd bedre her i byen dersom folk klarte å finne bryteren for blinklyset å så bruke den :roll: .

Skrevet

Blinklys er nå en ting i rundkjøring, men det verste er når folk ikke kan velge en fil og holde på denne. Mange velger feil fil, men man kan jo leve med dette om de bare kunne holdt seg i den filen de velger!!!!

Litt snodige de som blinker akkurat idet de svinger. HallOOOO jeg SER faktisk at du svinger nå, men det som hadde vært kjekt hadde vært et varsel litt tidligere.

Men dere..

Enn de som står og lurer på om de rekker og hive seg inn på veien. De står og lurer helt til det er for sent og så kommer de!! *argh* Når de i tillegg ikke hiver på en skoffel ( trøndersk uttrykk) for å komme opp i fartsgrensa - da holder jeg på å tilte.

Skrevet
Men dere..

Enn de som står og lurer på om de rekker og hive seg inn på veien. De står og lurer helt til det er for sent og så kommer de!! *argh* Når de i tillegg ikke hiver på en skoffel ( trøndersk uttrykk) for å komme opp i fartsgrensa - da holder jeg på å tilte.

Så enig så enig... Det kan jo ikke være så j***a vanskelig å bestemme seg? Enten så kjører man... eller så venter man... :frustrert::ler2:

Skrevet

En liten digresjon. Syned du har så genial signatur, cr@sh

Gjest gjest1
Skrevet

Er så enig, så enig! Ufattelig irriterende med folk som ikke klarer å blinke seg ut av rundkjøringer. Det er da hverken vanskelig eller krevende så alle burde da kunne få det til.

En annen ting er sinkere. Satt i bilen på vei hjem fra jobb tidligere idag, og var ekstremt tissetrengt. Havnet bak en idiot som kjørte i 45 i 60-sonen. Grrr! På en vanlig dag hadde jeg nok bare blitt litt småsur, men idag hvor det virkelig hastet for meg å komme meg hjem var det ufattelig irriterende.

La meg helt opp i stumpen på han (noe som jeg vanligvis ikke gjør fordi det er både farlig og stygt gjort, og da er jeg jo egentlig like ille som han forran) men idag klarte jeg ikke å la være. Men det hjalp ikke stort gitt. Grr! Knapt nok en bil forran han og den køen bak han. Dustemann!

Men men...jeg rakk nå hjem før det gikk riktig gale ;)

Gjest lurven
Skrevet

glemmer ofte å blinke ut jeg :sjenert:

men ligger hvertfall i riktig fil når jeg skal rett frem.

det er en rundkjøring ikke langt fra her jeg bor der nesten alle legger seg i venstre felt når de skal rett frem.

har ført til en del nesten ulykker.

og jeg blir så forbanna at jeg får lyst til å drepe noe :frustrert:

Skrevet

Bare for ordens skyld, så har man faktisk lov til å ligge innerst i rundkjøringen når man skal rett frem. Vel og merke dersom det er to felter ut av rundkjøringen og man skal i det feltet lengst til venstre. Ellers skjønnt enig i at manglende blinking og feil filvalg er de farligste og mest iriterende vanven jeg møter i trafikken til daglig.

Gjest lilletroll
Skrevet
Grrrr :sur:

Hva er det som er sååååå vanskelig med å blinke UT av rundkjøringen, og legge seg i RIKTIG fil? Skjønner ikke dette her altså, hvor i all verden har de fått lappen fra! Skal du til høyre eller rett frem, legger du deg lengst til høyre, skal du til venstre, legger du deg nærmere til venstre, så BLINKER DU UT! :frustrert:

Beklager, måtte bare få ut litt frustrasjon, må virkelig si at jeg hater å kjøre fra og til jobb i rushen!

ENIG MED DEG!!! :kjempesinna::frustrert:

Gjest Dilla
Skrevet

Når jeg tok lappen på slutten 80 80-tallet, lærte vi at vi ALDRI skulle blinke til venstre i en rundkjøring.

Har forstått at denne regelen ikke gjelder lenger, men hos meg henger den fortsatt i og det gjør den kanskje hos andre "oldiser" også?

Gjest hjertesukka
Skrevet

-Helt enig i at det er irriterende og skaper trafikkfarlige situasjoner,ikke minst.

Har lyst å gaule til alle disse:" Du må gå og levere fra deg sertifikatet"!! :sinnatagg:

"Ja, og så bilen sevsalgt, for det er tydelig at du ikke kan kjøre og ikke mestrer trafikkbildet".

Gjest TomKrus
Skrevet

Du blinker ikke i arbeidstiden eller i trafikken. Da har du andre ting å bry deg om. Blink får du drive med på fritida di.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Hvorfor i all verden skal jeg blinke, jeg vet da utmerket godt hvor jeg skal!?!

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet
Når jeg tok lappen på slutten 80 80-tallet, lærte vi at vi ALDRI skulle blinke til venstre i en rundkjøring.

Men man blinker jo ikke til venstre når man skal ut av rundkjøringen ;)

Selv syns jeg faktisk det er ok at folk blinker til venstre av og til - hvis det er 4 veier inn i rundkjøringen, og man skal til venstre. Hvis jeg da ligger bak han som skal til venstre, og jeg skal rett frem, trenger jeg ikke "tenke så mye på hvor han skal", dersom han blinker til venstre før rundkjøringen. (Men han skal selvsagt blinke seg ut også..!)

Mye rart i trafikken, gitt...! :overrasket:

Gjest Dilla
Skrevet

Jo noen blinker faktisk til venstre når de skal ut av rundkjøringen!

Det er det jeg har reagert på, men ungdommen nå til dags sier at det lærer de på kjøreskolene nå. Ikke vet jeg????

Skrevet

Det har jeg hørt at de lærer også...

Skrevet

Jeg tok lappen for 8 år siden og vi lærte ikke noen venstreblinking. Men å blinke ut lærte vi. Og irriterer meg stort på de som har fortrengt den lærdommen.

Men det koster å bli tatt da:

"Det går rundt og rundt i rundkjøringene, og det gjør det også i folks hoder. Du trenger ikke å stå lenge ved rundkjøringen rett over Kanalbrua, før du ser noen som ikke bruker blinklys.

– Han der for eksempel, han gir ikke tegn. Det er egentlig 2.000 kroner i forenklet forelegg. Overholder du ikke vikeplikten, kan du vente deg 5.200 kroner i forenklet forelegg, men den regelen er folk flinke til å overholde, sier Gaute Amundsen førstebetjent ved Tønsberg politistasjon. "

Fra tb.no

Gjest Smarties - ikke innlogget
Skrevet

HÆ???? Man kan jo ikke blinke til VENSTRE UT av rundkjøringen..!!!?!? Jeg tok lappen på motorsykkel ifjor, og ta var vi innom det med rundkjøringer på teorikurset.. Ingen som sa noe om blinking til venste UT av rundkjøringen der.. (Heldigvis.. tror jeg hadde begynt å lure veldig da! :ler: )

Dette var sjokkerende, syns jeg.. :hakeslepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...