every woman Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Ja, for det er ikke så lenge til sirkuset starter, når en tenker etter. Det er jo ingenting som tyder på at restriksjonene blir færre til den tid. Så hvordan blir det, mon tro? Med maks antall kunder i butikkene, og kø med en meters avstand til langt oppi gata? Eller massiv økning i netthandel, så vi må stå i eviglang kø (også med en meters avstand) i post i butikk for å hente? Eller voldsomt mye mer hjemkjøring? Kan det lønne seg å begynne MYE tidligere med julegaveinnkjøp? Mange spørsmål og foreløpig ingen svar. Varehandelen må da ha begynt å tenke på dette, det må jo planlegging til her. For en god del butikker er førjulstiden det som gjør at de overlever, og mange har fått et skudd for baugen allerede. Jeg selv har ganske få julegaver å kjøpe, så det skal nok gå greit. Men jeg kjenner folk som har vanvittig mange de gir gaver til. Joda, det er litt tidlig å tenke på dette allerede, men likevel. Det går fort fremover nå. 1
Honey Dew Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Kommer til å handle på nettet det jeg trenger til jul. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Jeg har ikke handlet julegaver i fysiske butikker siden 2014. Mange kommer nok til å være tidlig ute i butikker eller handle på nettet. Når det er sagt så er risikoen for å bli smittet i butikk liten. Anonymkode: 6e014...0a4
little fairy Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Tenker ta det meste på nett. Blir sannsynligvis billigere også da jeg ikke gjør impulskjøp. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Jeg handler det meste på nett. Resten handler jeg i november. Anonymkode: 8f451...aac
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Kjøper alt på nett ☺️ Anonymkode: e15a9...aae
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Det blir nok lurt å starte tidlig, og handle en del på nett ja. Men blir jo kø i posten også Jeg starter nok i november og gjør meg tidlig ferdig. Anonymkode: 44400...73c
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2020 (endret) Jo, men som jeg sier i startinnlegget, varene må hentes. Allerede her i tråden sier alle fornøyd at de kommer til å handle på nett. Men varene kommer ikke svevende hjem av seg selv. En må enten håpe på et mye større tilbud om hjemkjøring, eller belage seg på laaaang kø i post i butikk. Det er lett å tro at netthandel løser alt, men det gjør kanskje ikke det denne gangen. Endret 9. september 2020 av every woman 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Jeg tenker det blir netthandel eller i det minste økt grad av klikk&hent, for da er jeg mye kjappere når jeg er innom butikken. I år kan det godt hende jeg ikke får levert gavene til mottaker i person (flyttet bort fra familien og pleier å komme hjem til jul, men korona gjør at jeg ikke vil reise og eventuelt dra med meg smitte), så da kan det hende jeg allierer meg med mamma og får julegave-nettshoppingen min sendt rett til dem. Anonymkode: b085f...db2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Akkurat nå, every woman skrev: Jo, men som jeg sier i startinnlegget, varene må hentes. Allerede her i tråden sier alle fornøyd at det kommer til å handle på nett. Men varene kommer ikke svevende hjem av seg selv. En må enten håpe på et mye større tilbud om hjemkjøring, eller belage seg på laaaang kø i post i butikk. Det er lett å tro at netthandel løser alt, men det gjør kanskje ikke det denne gangen. Men finnes det ikke allerede godt utbygget tilbud for hjemkjøring av post? Bring, Helthjem og kanskje andre tilbydere. Eller er det meg i storbyen som ikke vet hvordan det er andre steder? Anonymkode: b085f...db2
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det blir netthandel eller i det minste økt grad av klikk&hent, Anonymkode: b085f...db2 Klikk&hent-ideen kan det hende du deler med mange, så køen kan bli lang der også. Det er normalt fryktelig mange mennesker i omløp i den tiden.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #12 Skrevet 9. september 2020 Kan allerede forutsi en ting nå, kg kommer til å være full av innlegg om juleskam, folk som sto for tett, noen som hostet på butikken, osv osv. Anonymkode: 1c9cd...92e 3
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men finnes det ikke allerede godt utbygget tilbud for hjemkjøring av post? Bring, Helthjem og kanskje andre tilbydere. Eller er det meg i storbyen som ikke vet hvordan det er andre steder? Anonymkode: b085f...db2 Joda, men hvis veldig mange satser på hjemkjøring fordi de vil unngå milelange køer, da spørs det på kapasiteten. Altså, jeg prøver ikke å problematisere ihjel her nå, selv om det ser sånn ut, men kanskje å sette i gang tankeprosessene litt.
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #14 Skrevet 9. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan allerede forutsi en ting nå, kg kommer til å være full av innlegg om juleskam, folk som sto for tett, noen som hostet på butikken, osv osv. Anonymkode: 1c9cd...92e Det tror jeg du har rett i.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #15 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, every woman skrev: Joda, men hvis veldig mange satser på hjemkjøring fordi de vil unngå milelange køer, da spørs det på kapasiteten. Altså, jeg prøver ikke å problematisere ihjel her nå, selv om det ser sånn ut, men kanskje å sette i gang tankeprosessene litt. Nei, jeg skjønner hva du mener, jeg ville stilt meg selv akkurat de samme kritiske spørsmålene. Postnord har jo desemberkrise hvert år virker det som. Får kjøre på med alternativ 3: Bestille bare ting som er små nok til at de vil utleveres rett hjem i egen postkasse. Eller alternativ 4: Gi mottaker gavekort fra nett, så får de løse etter det de selv synes er best/tryggest og de kan vente til etter jul med å bestille. Bonus med alternativ 4 er at de kan ha flaks med januarsalget. Anonymkode: b085f...db2 1
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #16 Skrevet 9. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke handlet julegaver i fysiske butikker siden 2014. Mange kommer nok til å være tidlig ute i butikker eller handle på nettet. Når det er sagt så er risikoen for å bli smittet i butikk liten. Anonymkode: 6e014...0a4 Det spiller egentlig ingen rolle hvor stor risikoen er, men hvor strenge restriksjonene er. Det er jo dem vi må forholde oss til. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #17 Skrevet 9. september 2020 34 minutter siden, every woman skrev: Ja, for det er ikke så lenge til sirkuset starter, når en tenker etter. Det er jo ingenting som tyder på at restriksjonene blir færre til den tid. Så hvordan blir det, mon tro? Med maks antall kunder i butikkene, og kø med en meters avstand til langt oppi gata? Eller massiv økning i netthandel, så vi må stå i eviglang kø (også med en meters avstand) i post i butikk for å hente? Eller voldsomt mye mer hjemkjøring? Kan det lønne seg å begynne MYE tidligere med julegaveinnkjøp? Mange spørsmål og foreløpig ingen svar. Varehandelen må da ha begynt å tenke på dette, det må jo planlegging til her. For en god del butikker er førjulstiden det som gjør at de overlever, og mange har fått et skudd for baugen allerede. Jeg selv har ganske få julegaver å kjøpe, så det skal nok gå greit. Men jeg kjenner folk som har vanvittig mange de gir gaver til. Joda, det er litt tidlig å tenke på dette allerede, men likevel. Det går fort fremover nå. Nettet funker ikke. Det er jo helt uforutsigbart når en pakke dukker opp. Både fra butikkenes side og posten. Om man sender med PostNord så kan det hende man aldri får pakken i det hele tatt.... Anonymkode: 2b006...417
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #18 Skrevet 9. september 2020 Kanskje en fin måte å snu kjøpe trenden på. Lag ting, vær sammen. Finn julestemning og Dyrk gode stunder sammen med familie. Spill barndommens spill💖 Anonymkode: 96dab...e83
every woman Skrevet 9. september 2020 Forfatter #19 Skrevet 9. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje en fin måte å snu kjøpe trenden på. Lag ting, vær sammen. Finn julestemning og Dyrk gode stunder sammen med familie. Spill barndommens spill💖 Anonymkode: 96dab...e83 Jeg er i utgangspunktet helt for det du sier her, men hvordan går det med våre hardt prøvede butikker da..?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #20 Skrevet 9. september 2020 Bestiller på nett, snart ferdig og slipper derfor unna køer . noen leverer også rett i postkassen Anonymkode: d3947...d49 1
Anbefalte innlegg