Gjest Linny111 Skrevet 9. september 2020 #1 Del Skrevet 9. september 2020 Jeg bor i Storbritannia og skal lage fårikål til middag neste uke. I Norge får vi jo poser med "fårikålkjøtt", men her må jeg velge et stykke, og jeg vet ikke hva som passer best. Hvis du kunne velge mellom "shoulder", "neck", "leg", "breast", "half leg", hva ville du gått for? Jeg gjorde det samme i fjor og det funka fint, men har selvsagt glemt hva jeg kjøpte :P Her er valgene mine: https://www.sainsburys.co.uk/gol-ui/SearchDisplayView?filters[keyword]=lamb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 9. september 2020 #2 Del Skrevet 9. september 2020 Litt i samme situasjon som deg mht. bosituasjon. Jeg gikk til det tyrkiske supermarkedet og fikk slakteren til å ordne passe tykke oppkuttede skiver av lammehals/-nakke. Siden det er en del fett på kjøttet, fjernet jeg noe av det før bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andy capp Skrevet 9. september 2020 #3 Del Skrevet 9. september 2020 Ville gått for noe med en del bein og litt fett, smaken på fårikål kommer fra fettet og beinmargen. Hva med lammekoteletter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Del Skrevet 9. september 2020 Ville ikke valgt lam, men får, hvis det er mulig. Og så ville jeg valgt et stykningsdel som krever lang koketid, feks nakke. Lammekoteletter har vel lite fett og er møre? Så de tror jeg ikke egner seg. Anonymkode: bee03...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Del Skrevet 9. september 2020 Bog eller skiver av stek/lår Anonymkode: 2e82d...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Del Skrevet 9. september 2020 Vi syns lammelår er best. Kjøper alltid det, istedenfor de posene med fårikålkjøtt. Anonymkode: fd36d...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 9. september 2020 #7 Del Skrevet 9. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ville ikke valgt lam, men får, hvis det er mulig. Og så ville jeg valgt et stykningsdel som krever lang koketid, feks nakke. Lammekoteletter har vel lite fett og er møre? Så de tror jeg ikke egner seg. Anonymkode: bee03...58c Får er dessverre ikke mulig. Jeg aner ikke hvor jeg skulle funnet det, men jeg synes uansett fårikål er godt med lam. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Del Skrevet 9. september 2020 Shoulder (bog) eller neck. Anonymkode: 380bb...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Del Skrevet 9. september 2020 Bruker lammelår i skiver her hjemme Anonymkode: 2d595...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #10 Del Skrevet 11. september 2020 Bog Anonymkode: 964b7...2ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #11 Del Skrevet 11. september 2020 Lammebog eller lammelår er det beste. Anonymkode: 1cf92...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå