AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Skal male flisene over kjøkkenbenken. Har vasket og er nå på grunning. Men fy faen det var ikke så lett som jeg trodde! Legger ved bilder av hvordan det ser ut. Det renner ikke fint ut som jeg trodde, det blir kladdete og stygt og skjoldeteog jeg håper inderlig det hjelper når malingen kommer på i morgen? Jeg jevner det selvfølgelig ut med pensel, se bilde under av hvordan det blir da. Men dette bildet viser hvordan det ser ut når jeg har dratt rulla opp og ned noen ganger. Det er hakkete bevegelser hvis dere skjønner. Bør jeg bare bruke kost? Er redd det blir veldig stygge synlige kostemerker da. Problemet er at rulla legger malingen stygt i fugene og så dras det bare rundt og rundt i stedet for å bli jevnt. Flisene er også litt ruglete. Plis ikke si at jeg aldri skulle begynt! Hjelp! Anonymkode: 1622f...8f7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Det ser daok ut når du stryker det utover. Jeg ville brukt pensel. Når det er struktur i underlaget du maler på så vil jo den være der selv om du maler. Anonymkode: 44de7...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Lurer på om det blir bedre med maling enn grunning? Anonymkode: 1622f...8f7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Du kan evt sparkle først. Hvis du ikke vil ha struktur. Anonymkode: 394b8...8ee 1
Fragaria Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Bruk pensel. Og malingen vil bli jevnere, dog det kommer litt an på malingstype .
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 4 timer siden, Fragaria skrev: Bruk pensel. Og malingen vil bli jevnere, dog det kommer litt an på malingstype . Hadde tenkt å bruke gulvmaling? Og hvilken pensel bør jeg bruke? Takk for svar Anonymkode: 1622f...8f7
Fragaria Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Gulvmaling er ofte veldig flytende og egner seg dårlug til loddrette flater.... men uansett, akrylmaling sammen med en god pensel gir fine strøk. Gå gjerne litt opp i pris på penselen! Skjønner at du vil ha maling som tåler å vaskes på flisene, men hvis du eller noen andre ikke har prøvd den på vegg før, ville jeg testet først...
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 6 timer siden, Fragaria skrev: Gulvmaling er ofte veldig flytende og egner seg dårlug til loddrette flater.... men uansett, akrylmaling sammen med en god pensel gir fine strøk. Gå gjerne litt opp i pris på penselen! Skjønner at du vil ha maling som tåler å vaskes på flisene, men hvis du eller noen andre ikke har prøvd den på vegg før, ville jeg testet først... Jeg har nylig malt kjøkkenskap med gulvmaling, og ble fornøyd med resultatet. Anonymkode: 1622f...8f7
Sinte-my Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Du har feil rulle til feil underlag. Ville heller satset på å pensle malingen med en god pensel. Jordan Ultimate, ikke noe mer enn 50mm. Rulla du har er for glatte, jevne underlag, ikke ru underlag. Hadde du hatt høyglans, rette fliser ville det der vært rett rulle. Tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet. Så du fikk anbefalt akrylmaling på flisene. Hva enn du gjør, IKKE bruk akryl, interiørmaling på flisene. Det vil ikke holde, og så snart du må vaske flisene slipper malingen. Gulvmaling er helt rett maling for flis, men. Det er maling utformet for gulv, den er laget for flate underlag, så om du legger den for tykt, vil den renne. Og ja, du vil få synlige penselstrøk på førstestrøket. Legg tynne, fine strøk med en god pensel. Husk å la malingen få tilstrekkelig med tørketid mellom strøkene. Og vær forsiktig med veggene de første ukene til malinga er gjennomherdet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå