AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Har hørt at den beste treningen for stor overvekt er svømming - kan noen andre si seg enig i det? I tilfelle: hvor mye, ofte svømmer dere, og hvor gode resultater har det på vekta? Anonymkode: e8fda...edc 2
Candiru Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Jeg har også hørt, det, men jeg vet ikke om det stemmer. Det er sikkert supert med tanke på at det er skånsomt for ledd osv, men ser for meg at man bør ha god teknikk for å få god treningseffekt. Uansett så er jo all bevegelse bra, men når jeg selv var overvektig så var det å gå mye samt styrketrening veldig effektivt. Hvis man trener styrke med apparater, så er det også skånsomt for ledd og muskler, og så kan man evt gjøre det litt mer avansert etterhvert som man blir sterkere. Jeg vil også anbefale noen timer med PT, jeg brukte en fantastisk dame som var veldig flink og som ga meg et skreddersydd opplegg ut ifra formen min der og da.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Jeg vil si den beste treningen er mental trening - man aksepterer at for å gå ned i vekt, må man spise mindre. Det har en super effekt på vekta. Anonymkode: 44c42...8b4 3
GammelKaktus Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Svømming er jo bra for det er mindre belastning. Nå vet ikke jeg hvorfor du er stor og KG er ikke så god til så mye annet enn fat shaming men aktivitet er jo bra uansett men kostholdet er som regel det som viser på vekta så lenge du ikke har noe underliggende da. 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Svømming blir god trening først når man har utviklet god teknikk. Jeg hadde god effekt av å gå i motbakke (oftest på tredemølle), spinningsykkel og andre kondisjonsapparater da jeg var kraftig overvektig. Jeg jogget også litt, men hadde veldig mye hverdagsaktivitet (gikk flere kilometer daglig) i bunnen samt at jeg var ganske ung, og hadde god/lang erfaring med trening fra tidligere, så jeg vil ikke anbefale løping til hvem som helst, ettersom belastningen ved løping er så stor. Å gå mye, eller utføre annen vektbærende aktivitet, er også lurt for at kroppen (muskler, ledd, sener etc) skal bli sterke og tåle både hverdagslivet og tyngre trening etter hvert. Anonymkode: 05c96...5ab
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Svømming er bra fordi det er snilt mot ledd. Ellers kan sykling og roing også være bra Bare start forsiktig. Et svømmetak/minutt på romaskin eller sykkel om gangen. Ikke tenk optimal trening, bare start et sted, hold på kanskje bare 10 min første gang, og jobb deg videre derfra. Poenget er at du ikke starter med jogging, som kan ødelegge knær om vekta er høy. Ikke tro du er verdensmester dag 1 eller tren som det, men start forsiktig, da reduserer du sjansene for skade kraftig Anonymkode: c5f6f...beb
Spøkelse Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Du trenger ikke ha veldig god teknikk. Grunnleggende brystsvømming så får du mer enn høy nok puls til at det kan hjelpe deg :). 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 For å gå ned i vekt har det du spiser alt å si. Det er absolutt bra å bevege seg, på alle måter, også svømming. Det er også skånsomt for leddene om du har vondt for å gå. Mange syns svømming er litt tiltak. Å gå en tur er lettere å få gjort. Men igjen, du blir ikke slank av å begynne å trene. Du må få hjelp til å spise mindre om du ikke klarer det på egenhånd. Anonymkode: a3d9c...441
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Svømming er kjempebra. Styrketrening er også flott! Du kan fokusere på de to treningsmetodene, så kan du vente med tredemølle til du er mindre. Mange treningssentre tilbyr PT for nye medlemmer. Det er absolutt flott for de som ikke helt vet hvor de skal starte, hvordan de forskjellige apparatene brukes, og teknikk. Når det er sagt, kosthold er så mye viktigere enn trening. Tror trening er kjempebra for det mentale; personlig er det mye lettere for meg å spise sunt når jeg trener i tillegg. Det er en kjempefin måte å få god selvtillit og motivasjon på. Anonymkode: 4e449...633
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har hørt at den beste treningen for stor overvekt er svømming - kan noen andre si seg enig i det? I tilfelle: hvor mye, ofte svømmer dere, og hvor gode resultater har det på vekta? Anonymkode: e8fda...edc Jeg svømmer 3-4 dager i uka fordi det er den eneste treningsformen som ikke gir meg belastningsskader (ikke overvektig, men har trøbbel med muskler og ledd). Har holdt på lenge og ser godt resultater i form av strammere kropp, men ikke i forhold til vekt. Blir alltid så sulten etter å ha svømt 😊 Anonymkode: 8f3cb...63f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Jeg svømmer to tusen meter to til tre gongar i uka. Føler då at eg ikkje treng styrketrening. ved svømming trener man heile kroppen, og både kondisjon og styrke. Og med å avslutte i varmt terapibad eller badstu er batteria ladda😀👍 Anonymkode: 49d10...c61 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Hvis du er sterkt overvektig er svømming bra. Man føler seg også lettere i vann. Klarer du å gå turer også er det også skånsomt. F.eks svømme to ganger i uken og gå tur hver dag ellers. Avhengig av hvordan knær er da. Det vil uansett være vondt å bevege seg til å begynne med, men du må bare fortsette fordet. Spis lavkarbo, så skal du se kiloene renner av i god fart! Anonymkode: f6ecb...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 Svømming gjør meg både sulten og trøtt. Så for meg er ikke svømming veien å gå for vektnedgang. Men er absolutt bra for kroppen å bevege seg:) Anonymkode: a3d9c...441
Viktualia Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 Den treningen som virker er den du gjennomfører. Derfor mener jeg det viktigste er å finne en aktivitet som du trives med og derfor har lyst til å gjøre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå