Gå til innhold

Har veldig svak rygg.....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter med ryggsmerter, er så ille at vis jeg sitter feil eller ligger feil så får jeg vondt.

har fått voltaren av legen tidligere men ikke nå lenger.

har fått beskjed om å gå i skogen for å styrke musklene i korsryggen. Mitt spørsmål er, hjelper dette

https://www.xxl.no/pure2improve-balansebrett-multicolor/p/1153793_1_style til trening av rygg? 

Anonymkode: 5d4d8...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også legge til at jeg er 180 cm høy og veier 134 kg så er kraftig overvektig

Anonymkode: 5d4d8...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fysioterapeut eller manuellterapeut for gode øvelser for deg. Tue i skogen er mye bedre enn det balansebrettet der. 

Anonymkode: e8073...523

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk mye i skog og på mykt underlag, men har et slikt vippe rett på jobb som jeg bruker å stå på ved kontorpulten, helt topp.

Anonymkode: 17ad1...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening av muskler og vektnedgang vil nok hjelpe deg mye. Jeg har også svært svai rygg som gjør at jeg lett får smerter og muskelknuter. Jeg fikk øvelser for å styrke magen og ryggen. Jeg har en stillesittende jobb så det er jo ikke helt heldig, merker det. Jeg er omtrent like overvektig som deg (men lavere og mindre vekt) og det har gjort problemene større.

Anonymkode: a169f...2f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan sikkert være lurt å gjøre flere ting enn turer i skogen. Ville ikke legen gi henvisning til fysioterapeut? 

Og så denne vekta da. Den er jo løsningen på så mange plager, men likevel så vanskelig å få orden på. 😬

Anonymkode: 468f0...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...