Gå til innhold

Føler jeg har driti meg ut 🙈

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært så flink, gått ned ca. 15 kilo. Nå har jeg vært slapp med maten en stund. Har gått på en smell pga. noe som har skjedd i livet mitt, så psykisk. Pluss at jeg ikke får lov å jogge akkurat nå pga. en skade.

Føler at alt skjer på en gang, å at jeg er svak svak svak!

Nå har jeg gåtr opp ca. 2 kilo igjen. Det er jo ikke all verden! Men det må jo stoppes nå.

Jeg syns synd på meg selv, derfor spiser jeg ekstra, jeg stresspiser og trøstespiser.

Klarer ikke finne den gode motivasjonen jeg hadde i våres.

Andre som har sklidd litt ut, men klart å ta seg sammen igjen? Tips, triks eller råd?

Er 164 cm. Veier nå mellom 59 og 60 kilo. Holdt 58 en stund. Målet er egentlig 55 kilo. 

Noen som vil skravle og ha en litt fast oppdatering, som gjerne sliter med det samme. Kan opprette en anonym snap eller noe, går det? Føler jeg må ha noen å konferere med i hverdagen 😇

Anonymkode: 403c8...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke vært flink, du er ikke svak, du har ikke vært slapp med maten, og du har ikke gått på en smell. Du har bare gjort sånn som du ble fortalt. Og det fungerer jo ikke. (Hadde det fungert, hadde det ikke vært feite folk. Finnes det feite folk?)

Ting skjer ikke i livet, livet består av ting som skjer. Hvis du vil ned i vekt, er vektnedgang motivasjonen. Men hvis helse og vektnedgang er den primære, eller verre, den eneste motivasjon for å følge et opplegg, kommer du ikke til å fortsette det. 

Lag deg et opplegg som 1) får deg ned i vekt, og 2) du ville ha fulgt selv om du ikke skulle ned i vekt.

Tenk dessuten igjennom om du trenger å gå ned i vekt. Du har allerede en vekt mange ville drept for.

Anonymkode: a4ce0...81d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessant, jeg har gått ned ca 17 kg. Jeg syntes det var verdens enkleste ting å slanke seg under koronaen. Mener ikke å skryte, men under de forholdene så slipper jeg unna fristelser ved sosiale treff som er mitt svake punkt. Var jo bare hjemme, hadde full kontroll på matinntak og kcal telling. Var så enkelt å veie maten og skrive ned alt. Vanskeligere når du er sosialt og får servert mat eller når du glemmer matpakka på jobb og kjøper noe på farta.

Uansett, sommeren kom og det ble mye koselige grillinger. Og jeg gikk opp 2 kg. Og deg var helt greit, jeg ville ikke være et kontrollfreak og ønsket å leve litt. var litt slanke lei etter mange måneder med slankefokus.

Men så kom høsten og jeg skulle ta tak igjen. Var veldig vanskelig. Jeg trøstespiser ikke men sliter med søtsug og sultfølelse. Jeg simpelthen elsker å spise meg god og mett og ikke kjenne på noe sultfølelse hele dagen. Og da blir det for mye energi inn enn ut. Jeg var veldig aktiv i ferien, ute å lekte med barna og trente mye på kvelden. Nå er det harde tak på jobb, mye overtid og dårlig tid til trening. Søtsug og sultfølelsen stiger når jeg er mye i ro.

Men jeg har klar å gå ned ca 1 kg, og vil gjerne med ca 10 til. Men har ikke tid til å telle kcal (som har vært det jeg liker mest). Men jeg har som mål å spise 3 sunne måltider per dag (frokost/lunsj/middag) og en frukt. Ikke noe mer, ingen snacks, ingen brus eller iskaffe. Unntak er lørdag kveld, da er det lov med LITT is eller godis. Det går jo greit men går saaaakte. Men nå er deg det jeg får til og så lenge jeg går ned så er jeg fornøyd.

Anonymkode: f640d...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry nå banka jeg bare om megselv Ts. Jeg synes ikke du har driti deg ut. Du har gjort en kjempejobb. Men nå er du litt i sidespor og da kommer uvaner. Men dette er du god på, du har gått ned så mye. Hva gjorde at du klarte å gå så mye ned? Hva gjorde du og hva fungerte? Du har det inne i deg, gi deg litt tid og ikke gi opp så får du det til igjen:)

Anonymkode: f640d...fb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen mellom (de fleste) som er (og som alltid har vært) normalvektige, og mange av de som slanker seg, ser ut til å være at slanke folk synes det er helt normalt å av og til gå opp et par kilo. Når det har skjedd, tenker de - obs, her har visst vekta gått opp litt, ja, så da får jeg bare stramme inn litt i et par uker, til jeg kommer ned på matchvekt igjen.

Ser du forskjellen fra din egen tankegang? De synes ikke at de har vært svake eller at ting har sklidd ut. De bare tenker at de må justere litt for å snu trenden. Ingen big deal i det hele tatt. Helt normal del av livet.

Anonymkode: 4888a...2f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt ikke driti deg ut, men valgene du tar fremover avgjør om du haver tilbake i gamle spor. Hvis du punkterer det ene dekket på bilen din, fikser du det. Du går ikke ut og punkterer de tre andre også. Så du må bare finne tilbake til de gode vanene å fortsette😊 men jeg vet det er vanskelig. Har gått opp og ned en del i vekt selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To kilo opp for meg er dagene før mensen. 

To kilo opp er ingen krise. Du har ikke ødelagt noe. En del av vektnedgang er å tåle når det stagnerer, tåle når vekta viser en eller to kilo mer en "ideelt" og å tåle at det går litt opp og ned. Vektnedgang er ikke bare mat inn og energiforbruk, men å skape et varig sunt forhold til kropp, vekt og mat.

Anonymkode: 8ce12...14f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på vei til Oslo fra startstedet ditt Stavanger. Du stopper på bensinstasjonen for å kjøpe deg noe frukt når du er ca halvveis. Da du kommer ut på veien igjen ser du at du har kjørt feil vei en stund og er på vei tilbake til Stavanger. Hva gjør du? Jo du finner en plass og snu og fortsetter turen til Oslo. 
Oslo er målet. Hvor lang tid du bruker er ikke farlig og helt opp til deg, men du gir deg ikke før du har kommet fram. Uansett hvor mange ganger du kjører feil. ❤️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...