Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har ei bestevenninne, ei som jeg er fryktelig glad i. Vi bor i to forskjellige byer, men tar ikke mer enn en time med tog. Sist gang ( et år siden) jeg besøkte henne, skjedde det noen svært ubehagelige greier. Samboeren hennes gjorde enkelte ting som samboeren min anser som at han prøvde seg på meg. Jeg er usikker. Jeg fortalte henne om hva som skjedde og hun ser ikke på det som en big deal. Likevel har jeg merket at jeg trekker meg unna henne, i frykt for hva min samboer tenker. Han ønsker ikke at jeg besøker henne noe mer. Jeg er redd for at når hun kommer hit så forventes det at jeg kommer dit. Jeg er redd for at det da vil være rart om hun alltid er her og jeg vil ikke si at "kjæresten min ønsker ikke at jeg overnatter hos dere". Uff dette var rot. Men hva skal jeg gjøre? Hun er verdens beste jente og jeg vil ha henne i livet mitt, men dette har bare skapt kaos..

Anonymkode: 42d36...132

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har ei bestevenninne, ei som jeg er fryktelig glad i. Vi bor i to forskjellige byer, men tar ikke mer enn en time med tog. Sist gang ( et år siden) jeg besøkte henne, skjedde det noen svært ubehagelige greier. Samboeren hennes gjorde enkelte ting som samboeren min anser som at han prøvde seg på meg. Jeg er usikker. Jeg fortalte henne om hva som skjedde og hun ser ikke på det som en big deal. Likevel har jeg merket at jeg trekker meg unna henne, i frykt for hva min samboer tenker. Han ønsker ikke at jeg besøker henne noe mer. Jeg er redd for at når hun kommer hit så forventes det at jeg kommer dit. Jeg er redd for at det da vil være rart om hun alltid er her og jeg vil ikke si at "kjæresten min ønsker ikke at jeg overnatter hos dere". Uff dette var rot. Men hva skal jeg gjøre? Hun er verdens beste jente og jeg vil ha henne i livet mitt, men dette har bare skapt kaos..

Du skal beholde vennskapet. Du skal ikke ta mer hensyn til din samboers frykt enn ditt ønske om å beholde henne som venninne. Du kan hjelpe din samboer ved å trygge ham og snakke med ham, men du kan ikke tillate deg å bli kontrollert på denne måten. 

Anonymkode: 9691c...a41

• Liker 29
Gjest Dævendøtte
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren hennes gjorde enkelte ting som samboeren min anser som at han prøvde seg på meg. Jeg er usikker.

Er du usikker på om han prøvde seg på deg? Eller er du usikker på samboeren din? 

Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Er du usikker på om han prøvde seg på deg? Eller er du usikker på samboeren din? 

Usikker på om han prøvde seg. Han var drita den kvelden. Jeg er på ingen måte usikker på min samboer, han er den jeg vil dele livet mitt med.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på om han prøvde seg. Han var drita den kvelden. Jeg er på ingen måte usikker på min samboer, han er den jeg vil dele livet mitt med.

Var samboeren din til stede den kvelden han ble så drita? Eller har du fortalt ham hva som skjedde? 

Skrevet

Veldig vanskelig for oss og gi deg noen råd når vi ikke vet hva han gjorde. Så vi kan ikke vite om samboeren din er berettiget til å ikke ville at du overnatter til din venninne. 

Anonymkode: 300ae...e0c

• Liker 7
Skrevet
På 9.9.2020 den 18.42, Dævendøtte skrev:

Var samboeren din til stede den kvelden han ble så drita? Eller har du fortalt ham hva som skjedde? 

Nei han var ikke til stede. Jeg fortalte han det. Jeg var kun litt brisen så hukommelsen min sviktet ikke.

På 9.9.2020 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig for oss og gi deg noen råd når vi ikke vet hva han gjorde. Så vi kan ikke vite om samboeren din er berettiget til å ikke ville at du overnatter til din venninne. 

Anonymkode: 300ae...e0c

Skjønner. Han tok meg relativt ofte på låret, satt seg alltid helt inntil meg og kysset meg på kinnet en gang.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Han tok meg relativt ofte på låret, satt seg alltid helt inntil meg og kysset meg på kinnet en gang.

Har full forståelse for at mannen din ikke vil at du skal overnatte der. 

Skrevet

Hør på mannen/samboer din! 
jeg hørte på venner, og mistet mannen min😭

Anonymkode: e84e9...dc4

Skrevet

Ja ok, takk for tilbakemeldinger. Jeg får invitere hun venninna mi hit snart (vil ikke miste henne) og hvis hun ønsker at jeg skal komme dit senere får jeg bare si det som det er. Jeg er ei som har relativt dårlig selvbilde og klarer ikke å se det når folk prøver seg på meg da jeg ikke kan forstå hvorfor noen ønsker meg. Tusen takk for deres perspektiv ❤️

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok, takk for tilbakemeldinger. Jeg får invitere hun venninna mi hit snart (vil ikke miste henne) og hvis hun ønsker at jeg skal komme dit senere får jeg bare si det som det er. Jeg er ei som har relativt dårlig selvbilde og klarer ikke å se det når folk prøver seg på meg da jeg ikke kan forstå hvorfor noen ønsker meg. Tusen takk for deres perspektiv ❤️

Kanskje du kan planlegge jentetur med henne istedenfor å besøke henne? 

• Liker 8
Skrevet

Synes det var rat at samboer, men at du er usikker på om han mannen til venninna di la an på deg, enda bare du var til stede, og ikke din samboer. 

Er din samboer sjalu generelt?

Hvis du vil overnatte hos din venninne, synes jeg jo han burde synes det var greit at du gjorde det du ville.

Men det @Sokkarforeslo var en fin ide. Da tar du både hensyn til din venninne og din samboer. Eller liker han ikke det heller?

• Liker 2
Skrevet
På 9.9.2020 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Hei!

Isolerer han deg ellers også?

Anonymkode: 57865...846

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Sokkar skrev:

Kanskje du kan planlegge jentetur med henne istedenfor å besøke henne? 

Det var en kjempefin ide! Dt skal jeg gjøre ♥️

Skrevet

Jeg synes han samboeren hennes gikk over streken der, mulig det er en engangshendelse. Men er det mulig å få et slags kompromiss med samboeren din? At når du skal besøke henne så er samboeren din med. Da vet han jo hva som skjer. Og venninnen din kan besøke dere alene 

Anonymkode: 463d1...fac

• Liker 1
Skrevet
På 9.9.2020 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Hei!

Så det du egentlig sier, er at kjæresten din ikke stoler på deg og derfor vil bestemme hvem du får omgås. Det høres veldig kjipt ut for deg. Hva synes du om det?  Hvis du ikke har planer om å være utro, så kommer du jo ikke til å være det heller. Din venninnes samboer derimot, han virker ekkel.

• Liker 4
Skrevet

Hold på vennskapet. Ikke mannen din som bestemmer hvem du skal henge med. Gjør det ganske tydelig for han.. hvis ikke ender du opp som en tøffel som gjør det du får bedskjed om 

Anonymkode: 6a9db...b38

• Liker 1
Skrevet
På 10.9.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Nei han var ikke til stede. Jeg fortalte han det. Jeg var kun litt brisen så hukommelsen min sviktet ikke.

Du har videreformidlet denne mannen sin oppførsel til din kjæreste, som du sier du har full tillit til og vil tilbringe livet med. Opplysningene du har gitt er at denne mannen har tatt deg på låret, sittet helt inntil deg og kysset deg på kinnet. Resultatet er at din kjæreste synes du bør holde deg unna denne mannen.

- Hva synes du selv, egentlig? Har du lyst til å møte venninna di sin kjæreste igjen? Hvordan opplevde du situasjonen? Jeg antar at det er en årsak til at du overhodet videreformidlet dette til kjæresten din? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold på vennskapet. Ikke mannen din som bestemmer hvem du skal henge med. Gjør det ganske tydelig for han.. hvis ikke ender du opp som en tøffel som gjør det du får bedskjed om 

Anonymkode: 6a9db...b38

2 timer siden, Svartfugl skrev:

Så det du egentlig sier, er at kjæresten din ikke stoler på deg og derfor vil bestemme hvem du får omgås. Det høres veldig kjipt ut for deg. Hva synes du om det?  Hvis du ikke har planer om å være utro, så kommer du jo ikke til å være det heller. Din venninnes samboer derimot, han virker ekkel.

På 11.9.2020 den 12.37, AnonymBruker skrev:

Isolerer han deg ellers også?

Anonymkode: 57865...846

På 11.9.2020 den 9.00, exictence skrev:

Synes det var rat at samboer, men at du er usikker på om han mannen til venninna di la an på deg, enda bare du var til stede, og ikke din samboer. 

Er din samboer sjalu generelt?

Hvis du vil overnatte hos din venninne, synes jeg jo han burde synes det var greit at du gjorde det du ville.

Men det @Sokkarforeslo var en fin ide. Da tar du både hensyn til din venninne og din samboer. Eller liker han ikke det heller?

- Her var det mye kritikk av TS sin kjæreste, som har basert sin tilbakemelding til TS, på informasjonen hun selv har gitt han. 

Snu på det: om din kjæreste fortalte at de hadde «tatt en fremmed på låret, kysset og sittet nært inntil»; hadde du ikke ønsket å vite om dette skyldtes mer enn bare vennskap?

Jeg har ikke for vane å «ta noen på låret, kysse dem og sitte nært inntil dem», (uavhengig av kjønn)

At TS har videreformidlet denne informasjonen til kjæresten sin gjør jo også at han befinner seg i en vanskelig situasjon: skal han late som om han synes dette er OK, om det er noe som går på tvers av hans grenser i et forhold..? 

TS: jeg synes du skal vurdere selv om du opplevde denne mannen sin oppførsel som OK eller ikke. Om du mener dette var greit, så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du har utbrodert det til kjæresten din. Om du mener det var galt, så trenger du ikke skylde på at kjæresten din «nekter deg» å møte denne mannen, du kan vise til at du selv synes det var ubehagelig og ønsker ikke å møte ham!

Jeg har vært i lignende situasjon men min daværende kjæreste støttet ikke meg! Jeg fortalte om «intim kontakt» av en venninne sin kjæreste (som min daværende mann også var venn med) - som jeg opplevde som særdeles ubehagelig. Jeg fikk ingen støtte. Tvert mot ble jeg ansett som vanskelig, dramaqueen og «problemskapende».. 

Lang historie kort så ble det slutt mellom meg og denne kjæresten og jeg fant noen som faktisk tror på meg, om jeg forteller om «uønsket oppmerksomhet». Venninna holdt ut, men «kjæresten» fikk barn med en annen iløpet av deres parforhold.. 

Jeg har ikke noe med noen av de tre å gjøre idag: hverken «venninna», mannen hennes eller eksen min som ikke støttet meg.

Så lytt til deg selv og stå du for dine valg, uavhengig av både venner og nåværende kjæreste. 

Anonymkode: 3e6c4...8c3

• Liker 2
Skrevet

Hvis dere er vanlige, normale, siviliserte folk så er det jo rimelig usannsynlig at eventuelle fremstøt fra denne uberegnelige kjæresten til venninna di kan gå noe lenger enn et fryktelig pinlig utspill fra han sin side som blankt blir avvist. Jeg regner med at verken du eller venninna di er interessert i å tøye grensene her, så jeg ser ikke helt rimeligheten i at du må slutte å besøke din venninne.

Forutsatt at dere ikke er noen rølpehøner som surrer det til med fyll og drama, da, og fyren hennes er en harrytass som tar for seg av damas venninner. Men da skylder du kjæresten din å opplyse om at du er med i norske rednecks og lar han gå.

• Liker 2
Skrevet

Sånn er det vel når det er en mester og en slave.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...