Gå til innhold

Reise fra rød sone (Oslo)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

vi har invitert til dåp og 2-3 gjester kommer fra Oslo. Nå er jeg usikker på om dette bør gjennomføres. Er det slik at de som bor i Oslo må i karantene siden de reiser fra rødt område?

Anonymkode: 51abf...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke noe karantenekrav innenlands

Anonymkode: 76862...b25

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ok. Men er Oslo et rødt område?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig å si.. norge i helhet er jo ansett som rødt. Er ikke så ille situajson i oslo som man skal ha det til. Tror de trygt kan komme i dåp

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo og jeg ville sett litt ann folk. Mange er forsiktige og holder seg unna risikosituasjoner, mens andre fester, tar kollektivt, går på restaurant osv. Vi møter bare folk i førstnevnte gruppe. 

Det er ingen karanteneplikt innad i landet.

Anonymkode: fd0e3...20e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

vi har invitert til dåp og 2-3 gjester kommer fra Oslo. Nå er jeg usikker på om dette bør gjennomføres. Er det slik at de som bor i Oslo må i karantene siden de reiser fra rødt område?

Hadde vært mer nervøs hvis det var gjester fra Bergen sentrum som skulle komme

Anonymkode: b01fe...e08

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men det går an å bruke sunn fornuft. Man trenger ikke å tenke som harryhandlerne; En frarådning er ikke det samme som et forbud. Siden det er lov bør jeg reise på harryhandel.

Anonymkode: 86609...807

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor i Oslo og skal snart ha en operasjon. Unngår kollektiv og folkemengder, men må jo på butikken, osv. Hadde blitt snurt hvis de på klinikken (som også holder til i Oslo) skulle nektet meg operasjon bare fordi jeg bor i Oslo. 

Hele Norge er jo rødt nå. Men hvis de er symptomfri må det gå greit, tenker jeg. Er jo ikke lockdown heller.

Anonymkode: 5b0f2...3d4

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les hva ts skriver da! Oslo er rødt område

Anonymkode: 32af5...5f6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les hva ts skriver da! Oslo er rødt område

Anonymkode: 32af5...5f6

For å være helt nøyaktig er Oslo for tiden kun oransj, mens Bergen og Sarpsborg/ Fredrikstad er rødt. Totalt sett er hele Norge rødt nå, og innenlands karantene har vi foreløpig ikke.

Anonymkode: bfb50...457

• Liker 1
  • Opprett ny...