AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 1) har alle i blokken samme strømleverandør? 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? 3) hvor er strømmåleren din plassert? Anonymkode: 76464...d18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 1. Nei 2. Ja 3. I oppgangen, rett utenfor inngangsdøren vår Anonymkode: af7d5...434
SPOCA Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 1) har alle i blokken samme strømleverandør? Nei. 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? Ja. 3) hvor er strømmåleren din plassert? I oppgangen, rett utenfor inngangsdøren vår.
Gjest RaptorStrike Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 1) Nei. 2) Ja. 3) I felles kjeller.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 1) har alle i blokken samme strømleverandør? Nettleie hos samme, strømleverandør velger vi selv 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? Ja 3) hvor er strømmåleren din plassert? Inne hos meg (i gangen min) Anonymkode: 14845...f33
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Nei, ja, inne i boden vår inne i leieligheten Anonymkode: 2f3f8...83f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Hva inkluderer strømmen hos dere? Har dere f.eks vannbåren varme i fellesutgifter, nett og tv osv? Anonymkode: 76464...d18
mon_nom Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 (endret) 1) vet ikke (tidligere ble strømmen betalt samnen med fellesutgifter, men etter vi fikk ny strømmåler får vi egen strømregning) men tror det hele tiden har vært mulig å velge strømleverandør selv. 2) nei tror hvertfall jeg ikkd gjorde det, fylte hvertfall ut hva tidligere beboer hadde brukt i strøm. Men siden det ble trukket en fast sum hver mnd på strøm tviler jeg på at jeg gjordr det. Men strømregningen jeg fikk året etter var gjeldene fra den dagen jeg flyttet inn. (Fikk regning for overforbruk) 3) rett utenfor døren min Endret 9. september 2020 av mon_nom
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Takk for svar, håper flere kan svare Anonymkode: 76464...d18
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Velger strømleverandør selv. Vi videreførte tidligere eiers abonnement etter avtale med de. Strømmåler/sikringsskap er i fellesgangen rett utenfor døra vår. Fellesutgiftene er inkl varmtvann og oppvarming, så strømregningen er lav. I tillegg inkluderer fellesutgiftene vaktmestertjenester, trappevask, samt standard tv og internettpakke, men vi har kjøpt tilleggspakke så betaler litt ekstra. Anonymkode: 25379...7bc
GammelKaktus Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 1) har alle i blokken samme strømleverandør? Ja 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? Jeg måtte signere på at jeg overtok abonnementet. 3) hvor er strømmåleren din plassert? Den er i et skap inne i leiligheten der alt av målere og fjernvarme greiene er. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva inkluderer strømmen hos dere? Har dere f.eks vannbåren varme i fellesutgifter, nett og tv osv? Anonymkode: 76464...d18 "Strømmen" er på en måte delt inn i 3. Tappevann, fjernvarme og strøm. Nett (et utrolig godt nett, en gaminggutt og mamma verdig ) er inkludert, det samme er tv opplegget. Utenom det så går alt av forbruk på selve leiligheten, altså det er jeg som betaler alt selv. Strøm. vaktmester og diverse i fellesarealene går på fellesutgiftene.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #12 Skrevet 9. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 1) har alle i blokken samme strømleverandør? 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? 3) hvor er strømmåleren din plassert? Anonymkode: 76464...d18 Kanskje litt på «siden», men jeg har kjennskap til at et sameie tok mer enn tre ganger så fett betalt fra seksjons-eierene for strømmen som går til lading av el-bil i felles garasje-anlegg, selv om disse seksjons-eierene hadde investert og betalt hver sin ladestasjon i felles garasje-anlegg...så vært OBS. Jeg kontaktet det aktuelle strømselskapet og ba om å få oppgitt konkret pris for nøyaktig periode det var fakturert for og avslørte således et grådig styre som tillot seg å «spe på» budsjettet til alle i sameiet på denne måten. Har inntrykk av at mange stoler blindt på et styre - og sjekker ikke selv. Den ansvarlige hos avdeling bedrift i strømselskapet ble så sjokkert når han så hva styret hadde fakturert - at de anbefalte å anmelde saken. Anonymkode: 75967...2b1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #13 Skrevet 9. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 1) har alle i blokken samme strømleverandør? 2) når du flyttet inn, måtte du selv tegne abonnement med strømleverandør? 3) hvor er strømmåleren din plassert? Anonymkode: 76464...d18 1: Nei 2: Ja 3: I gangen utenfor leiligheten Anonymkode: 6593a...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå