AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Hei alle sammen. Termin nærmer seg og jeg har begynt å tenke på litt matprepping! Kommer til å være mye alene med baby (og hund), og aner jo ikke hvor travelt jeg evt. kommer til å få det. Men regner med at å lage middag blir lite prioritert når mannen er bortreist (han jobber offshore). Såå er det noen som har noen lure tips? Tenkte å lage pizzasnurrer og horn og fryse ned! Andre tips? Og har dere noen tips til enkel servering ved barselsbesøk? Kommer nok til å komme en del besøk, og ønsker å servere noe. om jeg får besøk på kvelden setter jeg nok bare frem litt potetgull og sjokolade, men føler ikke helt det passer på dagtid/til litt eldre familiemedlemmer😂 Tips til hva som kan være lurt å hamste/ha i kjøleskapet generelt? (har mulighet til å ta med vogn på butikken altså, så må ikke handle for hele tiden mannen er borte - men greit å ha det meste og bare småhandle etter behov) Anonymkode: d6351...290
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Vi lager mye supper basert på hjemmelaget kraft som vi fryser ned. Det er gull! Hvis barselbesøket trenger servering så er de tjo innafor med frosne rundstykker/pålegg eller sånne frosne kanelsnurrer på butikken som du bare varmer osv? Lov å gjøre det litt enkelt når du har en liten bebis. Kanskje får du enn sånn baby som sover også(har nemlig hørt de finnes), og da kan du jo lage etter ork og ønske selv😊 Anonymkode: 53338...a36
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Middager som bare er å sette i ovnen er gull. Lasagne, gratenger, gryteretter, pai, supper, curry etc. Tørrvarer som ris og pasta, pluss ferdige sauser. I begynnelsen kunne vi ikke legge fra oss mini hvis hun var våken så alt måtte spises med en hånd og middagene måtte gå raskt. Selv med mannen hjemme så gikk det veldig mye i ferdigmat de første ukene. Til besøk ville jeg gjort det enkelt, kjeks, frukt og sjokolade, evt litt bakst fra butikken. Anonymkode: 34850...078 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Barselbesøk midt på dagen ville jeg servert brød med pålegg, eller kanskje bestilt morgenlevering dersom besøket var avtalt. Minst mulig styr. Anonymkode: 458ab...542
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Hvis barselbesøket har litt sosiale antenner har de med servering selv, så trenger du bare å tenke på kaffe. Kjøp en kjekspakke du kan ha liggende i skapet i tilfelle, men jeg ville helt klart prioritert å lage mat til deg selv til barseltiden. Etthåndsmat er gull verdt til frokost, lunsj, kvelds. Horn, snurrer, matmuffins, minipai. Og ferdige middager i porsjonsformer. Jeg lagde en stor porsjon lasagne, chili con carne, fiskegrateng, lammefrikassé og elggryte, frøs ned i porsjoner. Jeg frøs også ned potetmos som tilbehør til grytene, resten var alt i ett. Vi levde på ferdigmiddager i hvert fall den første måneden og det var så utrolig deilig. Her var mannen hjemme, men vi var midt i flytting, så han var mye opptatt med å kjøre flyttelass og vaske ut det gamle huset. Skikkelig deilig å slippe å tenke på middag den første tiden. Anonymkode: 4c5fd...140 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Ting som egner seg i fryseren; lapskaus, chilli con carne, supper av ulike slag, biff stroganoff, viltgryte, lasagne, pai, fiskegrateng. Å lage seg toast er også en lett måte å få noe varm, salt og mettende fort. Ikke stress med servering på barselbesøk, ha noen kjekspakker i skapet og server kaffe eller brus. Aldri vært med på at folk forlanger stor servering på barselbesøk, i så fall har de med selv. Anonymkode: 058b3...46f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå