Gå til innhold

DØDSFALL I BERGEN!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rart VG ikke har oppdatert enda, de pleier jo å være på hugget med den oppdateringen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

igjen - vi hadde ikke lockdown for at 20 åringer skulle miste jobbene for å redde 90-åringer. Vi hadde det for å beskytte helsevesen og samfunn fra kollaps. Det er en bra ting for 20-åringene. 

Også må vi ikke glemme at alt dette er pandemien sin skyld. Det hjelper ikke å sutre over regjeringen eller bystyret eller "hysterikerne".

Klag til pandemien selv - det er den som har skylden.

Anonymkode: d8bce...430

Helsevesenet kollapser ikke.. gjorde det i sverige? 

Anonymkode: 49339...f25

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med dette 90-åring-tullet. Mange mennesker som er mye yngre ville dødd, og enda flere fått avorlige bivirkninger. Selv små barn kan få alvorlig sykdom som man ikke vet om de blir helt friske av igjen. https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/70-barn-i-sverige-ar-drabbade-av-allvarlig-inflammation-efter-covid-19

Anonymkode: 2c524...d18

jeg har ikke sagt noe annet? jeg har faktisk ikke uttalt meg om akkurat det aspektet i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fordi Sverige innførte tiltak.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det gjorde i hvert fall det i Italia.

Anonymkode: f8731...686

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fordi Sverige innførte tiltak.

Ikke de syke tiltakene vi har her! Sverige hadde rett hele tiden. Og alle hater på stakkars tengell el

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

igjen - vi hadde ikke lockdown for at 20 åringer skulle miste jobbene for å redde 90-åringer. Vi hadde det for å beskytte helsevesen og samfunn fra kollaps. Det er en bra ting for 20-åringene. 

Også må vi ikke glemme at alt dette er pandemien sin skyld. Det hjelper ikke å sutre over regjeringen eller bystyret eller "hysterikerne".

Klag til pandemien selv - det er den som har skylden.

Det er ikke pandemien sin «feil» at regjeringen reagerer med unødvendige tiltak. Regjeringen overkjørte FHI som sa at å stenge skolene vill ha altfor store konsekvenser i forhold til nytten det ville gi. Og ikke fortell meg at regjeringen hadde regnet med 400 000 permitterte over natten pga dette. Det hadde de ikke sett for seg i sine worst worst scenarier. Problemet nå er at de kan ikke snu. De kan ikke fortelle befolkningen at de tok feil: at de slo ned for hardt. Det vil være politisk selvmord. 

Og hva som ble gjort i mars ble gjort. Det er  ikke noe å gjøre med nå. Men at de nå fortsetter; putter tusenvis i karantene, stenger skoler pga ett barn er smittet. De fører en politikk som er ekstremt uforutsigbar for næringslivet. Når som helst kan en nøkkelarbeider bli puttet karantene. Og denne arbeideren er mest sannsynlig ikke syk en gang, det er bare en bitte liten sjanse for at vedkommende KAN være syk.

Jeg er rett og slett flau over håndteringen. Jeg snakker med svenske venner og gremmes over den latterlige regjeringen vi har. Med fargekoder og nye regler hver jævla dag. Det er rådrift på lærerne som må følge opp de barna som er i karantene samtidig som de skal følge egne koronaregler på skolen. Andre ansatte må bruke halve dagen på å sprite og vaske. Og jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Anonymkode: dcb03...c14

• Liker 3
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg en god grunn til at de unge som har såvidt startet å leve livet, skal sette sitt liv på pause for en som allerede har levd hele 80 år

Det må vel være noe sånt som at jeg gir en lang pokker i DIN ungdom, fordi JEG bryr meg om MIN far som er 80 år. Så enkelt er det og det er den beste grunnen noen kan ha vel. DU får bry deg om dine nære, men pokker ikke forvent at andre skal drite i sine nære fordi dine nære evt er yngre eller hva nå enn grunn du skulle ha for heve deg over andre.  Og slik går dagan. :vimse:

Endret av Hatsumomo
  • Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke de syke tiltakene vi har her! Sverige hadde rett hele tiden. Og alle hater på stakkars tengell el

Helt riktig. Sverige har sett realistisk på situasjonen og tenkt langsiktig. Nordmenn hyler at svenskene har ofret 5000 borgere. De har for faen ikke ofret noen! Det var syke gamle mennesker som døde av et virus. Det er helt normalt!

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De innførte tiltak. Det er svaret på spørsmålet om hvorfor helsevesenet i Sverige ikke kollapset totalt. 

Skrevet
5 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Det må vel være noe sånt som at jeg gir en lang pokker i DIN ungdom, fordi JEG bryr meg om MIN far som er 80 år. Så enkelt er det og det er den beste grunnen noen kan ha vel. DU får bry deg om dine nære, men pokker ikke forvent at andre skal drite i sine nære fordi dine nære evt er yngre eller hva nå enn grunn du skulle ha for heve deg over andre.  Og slik går dagan. :vimse:

Ok. Forskjellen er at DIN pappa er avhengig av MIN ungdom:) jeg krever ikke en dritt av noen! Det er du som krever st hele samfunnet skal ofre seg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De innførte tiltak. Det er svaret på spørsmålet om hvorfor helsevesenet i Sverige ikke kollapset totalt. 

Som jeg skrev, de har ikke innført de drastiske tiltakene som norge har. Og nå er smitten deres på vei ned faktisk. Mens norge blir ansett som rød sone

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Sverige har sett realistisk på situasjonen og tenkt langsiktig. Nordmenn hyler at svenskene har ofret 5000 borgere. De har for faen ikke ofret noen! Det var syke gamle mennesker som døde av et virus. Det er helt normalt!

Sverige har en stor overdødelighet våren 2020, så det er jo selvfølgelig per definisjon OVER normalt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev, de har ikke innført de drastiske tiltakene som norge har. Og nå er smitten deres på vei ned faktisk. Mens norge blir ansett som rød sone

Sverige hadde strengere restriksjoner enn Norge i sommer. Svenske fornøyelsesparker var stengt hele sesongen, mens de norske holdt åpent.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De hadde rett hele tiden fordi de har hatt nesten 6000 dødsfall, mens vi har hatt under 300? Er det virkelig så "sykt" å måtte sprite hendene når du går på butikken hvis du tenker på hvor mange liv det har reddet? Det er virkelig ikke mange tiltak vi har her nå lenger, og i hvert fall ikke mange som følger tiltakene.

Anonymkode: f8731...686

• Liker 4
Skrevet

Kan det være så vanskelig for unge mennesker å forstå at de har hele livet foran seg. Å "ofre seg" noen måneder til vi har en vaksine burde være et minimum av anstendighet.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, anonym 4545 skrev:

Kan det være så vanskelig for unge mennesker å forstå at de har hele livet foran seg. Å "ofre seg" noen måneder til vi har en vaksine burde være et minimum av anstendighet.

Har du dato for vaksine? Hvordan vet du at det er månder og ikke år? Allerede gått 6 mnd

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du dato for vaksine? Hvordan vet du at det er månder og ikke år? Allerede gått 6 mnd

De fleste eksperter mener første kvartal neste år.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, anonym 4545 skrev:

De fleste eksperter mener første kvartal neste år.

Altså et pr etter det startet. Du mener folk skal holde på over et år?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet jo at det er 7 vaksiner som er i fase 3, så det er snakk om uker eller måneder. Uansett er ikke 6 måneder noe å snakke om. 

• Liker 2
  • Opprett ny...