AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #161 Skrevet 10. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: FHIs modeller viser at den ville skjedd. Hva bygger din påstand på? Anonymkode: d8bce...430 Det er få dager siden FHI måtte oppjustere sine anslag for hvor mange de mener at allerede har hatt korona med 60%. Det tyder på at de har antatt at en langt større andel vil trenge innleggelse på sykehus enn det som er tilfelle. Kan du linje meg til oppdatert modell (etter 5. september) som viser at de fremdeles mener at helsevesenet vil kollapse uten tiltak? Anonymkode: dcb03...c14
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #162 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er få dager siden FHI måtte oppjustere sine anslag for hvor mange de mener at allerede har hatt korona med 60%. Det tyder på at de har antatt at en langt større andel vil trenge innleggelse på sykehus enn det som er tilfelle. Kan du linje meg til oppdatert modell (etter 5. september) som viser at de fremdeles mener at helsevesenet vil kollapse uten tiltak? Anonymkode: dcb03...c14 Er det ikke mer naturlig at du spar opp en lenke som viser at de IKKE mener det lenger? Anonymkode: d8bce...430
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #163 Skrevet 10. september 2020 Hvor er dette dødsfallet registrert? På VG har det stått at det er 264 dødsfall, og det har vært det i en uke. Hvorfor har ikke VG registrert dette dødsfallet fra i går? Anonymkode: 2ec05...f43
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #164 Skrevet 10. september 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er svært få som tar til orde for ingen tiltak. Det man derimot sier er at det er mulig å holde smittespredningen ganske lav med lite inngripende tiltak. Det er bare å se på Sverige. Helsevesenet kollapset aldri der, og nå er smitten under kontroll. Til tross for at de aldre stengte samfunnet ned slik som Norge. Anonymkode: 52bcc...e9c De har mer enn 10 ganger så mange døde i forhold til folketall, økonomien går minst like dårlig som i Norge, arbeidsledigheten er høyere, og det er fortsatt forbudt ved lov med samlinger på mer enn 50 personer så mange ting er stengt. SÅ ufattelig fritt og godt er det ikke i Sverige for tiden. Forskjellen er at svenskene finner seg i alt mulig uten å klage. Anonymkode: 2c524...d18
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #165 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor er dette dødsfallet registrert? På VG har det stått at det er 264 dødsfall, og det har vært det i en uke. Hvorfor har ikke VG registrert dette dødsfallet fra i går? Anonymkode: 2ec05...f43 Jeg tror dette har gått VG hus forbi. Det minner oss dog om at smitten er livsfarlig, og det begrunner nok en gang om behovet for langt strengere smitteverntiltak her i landet enn vi har hatt til nå. Dette burde være tilstrekkelig til å beordre unntakstilstand i hele landet og stenge samfunnet langt mer omfattende enn før. Anonymkode: 90b80...5f9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #166 Skrevet 10. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dette har gått VG hus forbi. Det minner oss dog om at smitten er livsfarlig, og det begrunner nok en gang om behovet for langt strengere smitteverntiltak her i landet enn vi har hatt til nå. Dette burde være tilstrekkelig til å beordre unntakstilstand i hele landet og stenge samfunnet langt mer omfattende enn før. Anonymkode: 90b80...5f9 Jeg regner med dette innlegget er ironisk? Anonymkode: dcb03...c14
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #167 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dette har gått VG hus forbi. Det minner oss dog om at smitten er livsfarlig, og det begrunner nok en gang om behovet for langt strengere smitteverntiltak her i landet enn vi har hatt til nå. Dette burde være tilstrekkelig til å beordre unntakstilstand i hele landet og stenge samfunnet langt mer omfattende enn før. Anonymkode: 90b80...5f9 Hvordan kan noe gå VG hus forbi, når VG har linket til NRK sin artikkel om dette dødsfallet? De vet jo om det, likevel oppdateres ikke tallet på de døde. Det betyr jo at dette dødsfallet har skjedd noen dager siden? Gammelt nytt, med andre ord, men greit å trekke frem for å hause opp hysteriet enda mer? Anonymkode: 2ec05...f43
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #168 Skrevet 10. september 2020 F Bergen!!! Måtte bare ha masse sammenkomster med studenter de siste ukene??? Seriøst? hvem trodde at det var en god ide? Anonymkode: 278d3...548
Fremhevede innlegg