Gå til innhold

DØDSFALL I BERGEN!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt har det noe å si om han idag døde av corona eller noe annet? Hva han døde av har da ikke noe å si! Ja sånn har det blitt og sånn blir ddt fremover. Begynn å forstå at det blir sånn eller så får du et trist liv

Anonymkode: 49339...f25

Eh, jo? HVORFOR skal en eldre pines til døde med noe unødvendig? Det som er gjort, er gjort. Ikke mye å gjøre med det. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor folk gir blanke f i de eldre. De sitter på gamlehjem, de er snart død uansett, hvorfor gidde å bry seg egentlig. Så lenge det er vilt fremmede folk er det vel ikke viktig. 

Anonymkode: 8579d...16a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fælt at det skjer dødsfall uansett alder :( Tenker på de pårørende. 

Nå må smitten synke igjen. Får ikke håpe det øker mer og blir ny nedstengning. Men hvis enkelte folk IKKE vil følge smittevernsreglene og anbefalingene så er det ikke rart hvis det blir en ny nedstengning.

Endret av Warrior
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde dødd av influensa og!! 

Anonymkode: 6a690...f44

Nei det skal du ikke ta for gitt. Influensa smitter ikke like lett.  De eldre vaksineres også som regel for influensa. 

Anonymkode: 8508f...4b0

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det var en smittet student som besøkte han på gamlehjemmet. Da er det en smittft ansatt eller familie som har besøkt gamlehjemmet uten å teste seg eller ikke overholdt karantene. Skal du si at alle som var samme sted som han er ansvarlige da, siden noen av de dro med smitten inn? Dumt for deg at du er lei. Andre er lei av å ikke kunne leve livet vanlig. 

La oss se dette som et tenkt scenario:

Sykehjemsbeboer dør av covid-19, etter å ha blitt smittet av

• Sykepleier. Sykepleier ble smittet av
  • Sin nabo. Naboen ble smittet av
  • Sin sønn, studenten, som ble smittet av fadderukearrangement tidlig i august

Hvis du mener dette er et helt usannsynlig scenario vil jeg gjerne ha dementiet like detaljert.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh, jo? HVORFOR skal en eldre pines til døde med noe unødvendig? Det som er gjort, er gjort. Ikke mye å gjøre med det. Det eneste jeg ikke forstår er hvorfor folk gir blanke f i de eldre. De sitter på gamlehjem, de er snart død uansett, hvorfor gidde å bry seg egentlig. Så lenge det er vilt fremmede folk er det vel ikke viktig. 

Kan du gi meg en god grunn til at de unge som har såvidt startet å leve livet, skal sette sitt liv på pause for en som allerede har levd hele 80 år? Kan du gi meg en god grunn til at mine barn ikke skal kunne møte på skolen eller jeg miste jobben, for at Olga på 80 skal leve i 5 mnd til? Nei sorry jeg kommer ikke til å endre mitt liv til det negative for å skjerme risikogruppen. Ofret masse når smittesituasjonen tilsa at det var viktig å følge smittevern. Nå er smitten så lav at det er ikke seriøs nok situasjon til at folk gidder mer.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Hvis du mener dette er et helt usannsynlig scenario vil jeg gjerne ha dementiet like detaljert.

Javel alle studenter er ansvarlige for alle coronadødsfall. Så fint at du har klart å finne ut av dette!! Ring nrk og del åpenbaringen med alle

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Og jeg er spylei av korona og av tiltak. Men aller mest er jeg lei av at enkelte mener seg fritatt for tiltakene. De har jeg ingen respekt eller forståelse for.

Skrevet
1 time siden, Blondie65 skrev:

Hvorfor skal vi ha lockdown? Kan vi ikke heller følge både de anbefalingene som har gjeldt fra 12. mars, og de skjerpede som kommer nå? Vasker alle hendene, holder avstand, unngår unødige kollektivreiser, begrenser aktivitet på shoppingsenter, bruker munnbind på kollektivtrafikk og begrenser sosial kontakt så klarer vi å ta denne smittetoppen også.

Fordi folk ikke klarer å følge disse anbefalingene.

Anonymkode: 500ea...a79

Gjest Blondie65
Skrevet

Javel alle studenter er ansvarlige for alle coronadødsfall. Så fint at du har klart å finne ut av dette!! Ring nrk og del åpenbaringen med alle

Sa jeg det? Poenget er at det settes i gang en kjede - og derfor kan vi ikke tenke at dette ikke gjelder meg for jeg blir ikke syk. Noen andre kan bli syk fordi jeg velger å ikke følge smittevernreglene. Det er her dugnaden kommer inn.

Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Hva er dine tanker om alle de eldre som vandrer på sentere, cafe, hele dagen lang da? De eldre damene som ikke holder avstand i butikken? og går tilbake til eldrehjemmet ig smitter de andre der? Det er ikke et mulig scenario nei

• Liker 4
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det, er det synd at et menneske på over 80 på et aldershjem, må bøte med livet fordi yngre  , uansvarlige mennesker må feste og reise på utenlandsturer, harryhandle osv.  Og disse menneskene gjør det, vel vitende om konsekvensene som kan oppstå. Og som nå har gitt smitteklynger, og smitte som er ute av kontroll, (som i Bergen.) Det riktige, var om det var en av disse menneskene som døde. Men neida, det må være en som sannsynligvis ikke hverken har festet eller handlet i Sverige eller hvert i noe som helst annet land enn Norge, eller noe annet sted enn Bergen for den del. Det er ingen holdepunkter for at ikke dette mennesket kunne levd 10, kanskje 15 år til. Det var for tidlig for akkurat dette mennesket å dø, samme hva gjennomsnittlig levealder i Norge .

Iskulden , noen viser overfor andre, og overfor liv, er skremmende. Men jeg tror pipen får en annen lyd når de sitter i samme situasjon selv.

Anonymkode: 66b82...a1a

Enig det. Virker som nordmenn har blitt iskalde akkurat som landet vårt. Respekten  for de gamle er fraværende. Og folk er så egoistiske i tankegangen sin. En fra eller til .. er ikke så nøye liksom. De eldre er også mennesker. Corona døden sies også og være grufull. Og de som dør har pårørende som er i sorg. 

• Liker 2
Skrevet

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Snitt gjenværende levetid for et menneske på et sykehjem i Bergen er under ett år fra de flytter inn...

De dør ofte av den første smitten de får, uansett hva det er. 

Anonymkode: 3fd36...f8c

• Liker 8
Skrevet
18 minutter siden, Bix skrev:

Skal man følge denne tankegangen - "at dessverre kan man ikke unngå at vi alle dør en dag" - kunne man like så godt legge ned helsetjenesten og stenge sykehusene.

Problemet her er at hadde det ikke vært for de festkåte idiotene som på liv og død måtte feste, hadde denne personen høyst sannsynlig fortsatt vært i live.

Er så lei av å måtte høre på evige bortforklaringer og bagatellisering i forbindelse med viruset; det å feste og drikke seg dritings, handle billig flesk i Sverige, eller dra på ferie til syden er tydeligvis så utrolig nødvendig at man gir blaffen i grunnleggende smittevern.

Vi er midt inne i en pandemi, for pokker.

Nå er det slik at folk blir syke og skadet uten fare for å dø i nærmeste framtid også, og det er disse menneskene sykehus og helseinstitusjoner er til for. Ikke for å holde folk i live lengst mulig for enhver pris.

Anonymkode: ba1ba...039

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du gi meg en god grunn til at de unge som har såvidt startet å leve livet, skal sette sitt liv på pause for en som allerede har levd hele 80 år? Kan du gi meg en god grunn til at mine barn ikke skal kunne møte på skolen eller jeg miste jobben, for at Olga på 80 skal leve i 5 mnd til? Nei sorry jeg kommer ikke til å endre mitt liv til det negative for å skjerme risikogruppen. Ofret masse når smittesituasjonen tilsa at det var viktig å følge smittevern. Nå er smitten så lav at det er ikke seriøs nok situasjon til at folk gidder mer.

Det handler om de som ikke bryr seg og følger smittevernreglene. Jeg skjønner at folk er drittlei, herregud jeg er da lei selv, men når noen oppfører seg som at pandemien er over tar det bare enda lengre tid.  

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine tanker om alle de eldre som vandrer på sentere, cafe, hele dagen lang da? De eldre damene som ikke holder avstand i butikken? og går tilbake til eldrehjemmet ig smitter de andre der? Det er ikke et mulig scenario nei

Joda, det er det selvsagt. Jeg mener at vi alle skal følge smittevernreglene, også eldre som bor på sykehjem.

Skrevet
29 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hvis jeg nå skulle vært veldig kynisk - og helt uten at jeg ønsker død over noen - så er det på tide at en av disse festmenneskene dør. Altså en eller annen som har vært på studentfadderuke eller på fest en helg i august eller september godt under 25 år som får korona og dør. Nok en gang, dette ønsker jeg ikke, men det hadde fått øynene opp for at dette er en sykdom som også kan ramme og drepe yngre mennesker.

Dessverre er det som skal til før folk får respekt for sykdommen og tiltakene. Det er synd... det burde holde at vi vet hvordan tilstanden var i andre land og lære av det. Vi vet også at flere unge har dødd der. Men så lenge det ikke har skjedd i Norge så tror visst ingen at det KAN skje i Norge heller.. det er helt ufarlig , ingen som ikke lå for døden uansett har dødd påstås det. 

• Liker 3
Skrevet

Det handler om de som ikke bryr seg og følger smittevernreglene. Jeg skjønner at folk er drittlei, herregud jeg er da lei selv, men når noen oppfører seg som at pandemien er over tar det bare enda lengre tid.  

eller bare ikke gidder å bry seg. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Joda, det er det selvsagt. Jeg mener at vi alle skal følge smittevernreglene, også eldre som bor på sykehjem.

Så hvorfor konkluderer du med at en student startet smitten som drepte denne mannen og ikke en av de som bor med han på eldrehjemmet? Eller om en av de som jobber der har vært på en fest for voksne? Eller om vedkommendes barn eller barnebarn har blitt smittet på skolen/bhg?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ingenting som heter eldre hjem her i Norge, mulig private men det har jeg ikke hørt om. På sykehjem får du plass hvis du ikke kan klare deg hjemme enten du et dement eller for syk. Ellers går du hjelp i ditt eget hjem. Tror ikke det et mange som lever 10-15 år på sykehjem. De fleste gamle som dør av korona på sykehjem vil jeg tro dør med viruset og ikke av.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snitt gjenværende levetid for et menneske på et sykehjem i Bergen er under ett år fra de flytter inn...

De dør ofte av den første smitten de får, uansett hva det er. 

Anonymkode: 3fd36...f8c

Den som brakte smitten til denne eldre er smittet selv. Var det nødvendig også - alle skal jo ha influensa? Hvis alle ansatte på sykehjem må være hjemme i karantene, hvem skal da ta seg av de eldre som kan dø når som helst etter at de har flyttet inn?

Selv om jeg ikke ønsker død over noen, er jeg heller ikke spesielt overrasket eller bestyrtet over at noen på et sykehjem er død. Men var det nødvendig, med tanke på at vedkommende mest sannsynlig døde alene borte fra sine kjære?

Der flere er opptatt av å bagatellisere dødsfall blant eldre på grunn av eller med covid-19, er jeg opptatt av livskvalitet. Smitte på sykehjem er forferdelig fordi vi snakker om alle mulige tilstander og mennesker som kanskje ikke forstår verden rundt seg, som får nye mennesker å forholde seg til fordi "de vanlige" er hjemme i karantene, og så dør de med bare fremmede rundt seg. Er det verdig synes du? Er ikke dette noe vi bør unngå?

• Opprett ny...