AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Hei. Jeg venter min første og er kun 8 uker gravid (i morgen!) Jeg har hørt at man kan være trøttere når man er gravid men jeg opplever at dette er i helt ekstrem grad. Jeg klarer ikke å gå opp trappene uten å bli veldig kortpustet, blir sliten av å dusje, jeg må legge meg ned om jeg gjør noe som krever litt energi fordi jeg blir svimmel og sliten. Er dette vanlig? Anonymkode: 85ddb...d1d
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Helt vanlig, det går som oftest over etterhvert:)
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Ja, det er vanlig. Møtte meg selv i døra når jeg gikk gravid. Tenkte at å være trøtt skal gå greit, alle er vel trøtte av og til. Men jeg ble altså så utmattet. Akkurat som du beskriver. Grusomt! Heldigvis gikk det over iløpet av andre trimester. Du er i de verste ukene nå, hold ut. Anonymkode: 88301...144
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Ja jeg var sånn de første par månedene i tillegg til kvalme. Jeg jobbet i barnehage og var helt knekt. Når jeg kom hjem sovnet jeg på sofaen kl 18. Det går over🙂 Anonymkode: 1e53d...7c7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Skrevet 9. september 2020 Jeg var det ikke med førstemann, men denne gangen er jeg så trøtt at jeg nesten besvimer. Det kan komme helt plutselig. Så rart. Jeg har aldri vært slik trøtt noen gang før. Først nå skjønner jeg hva utmattelse betyr. Anonymkode: 4391f...73f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #7 Skrevet 9. september 2020 Jepp. Tullet med jeg hadde fått ME av hele greia. Graviditets-ME. Anonymkode: 69945...eb0
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Skrevet 9. september 2020 Har det som deg, uke 7. Livet føles knapt levbart for å være ærlig. Kvalm i tillegg, sliter med å spise og drikke og har søvnvansker så ligger våken selv om jeg er heeeeelt utslitt. Unner deg et bedre 2. trimester og ber til høyere makter om at dette går over, vil bare grine! Anonymkode: 5f909...0f7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #9 Skrevet 9. september 2020 Helt normalt. Hadde det med begge mine. Anonymkode: b14ad...81b
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Skrevet 9. september 2020 Ja. Helt normalt. Gikk over i uke 12-13 hos meg. Anonymkode: 9a88e...3d3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Skrevet 9. september 2020 Uke 6, jeg er helt slått ut. Går på jobb og karrer meg hjem. Idag har jeg sovet siden jeg kom hjem fra jobb, våknet nå og føler meg helt merkelig. Er konstant sliten. Føler ikke jeg har noe liv mer, er skuffet så langt. Trodde man skulle kjenne på mer lykkefølelse. Føler meg egentlig bare helt elendig. Lyst å bli sykemeldt, er kvalm hver morgen og utover dagen på jobb, i tillegg til å føle meg helt utmattet. Kaffe hjalp litt, men igår postet noen en artikkel link her med ny forskning, at kaffe er potensielt sett skikkelig farlig for fosteret. Så da ble den goden tatt også. Slutte å snuse OG slutte med kaffe er ganske heftig. Men tror det å være sliten er helt naturlig. Jeg kan iallefall skrive under på det, har aldri vært så sliten før som nå. Fatter ikke at noen går to måneder og ikke aner de er gravide. Min kropp sier ifra noe helt vanvittig på flere måter. Føler ikke jeg er meg lenger. Rar følelse. Anonymkode: 133a9...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå