AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #1 Skrevet 9. september 2020 Hva kan man ha der for å utnytte plassen? Har nylig kjøpt leilighet og kommer ikke til å ha mulighet til å bytte ut kjøkkenet før om et par år, det er og ganske nytt så det vil være å hive pengene ut av vinduet.. Men jeg er nå vant til å ha skap som går helt opp og siden kjøkkenet er lite så må jeg nesten bruke plassen til oppbevaring. Noen som har tips til hva jeg kan ha oppå skap som ser fint ut? Som og kan brukes til oppbevaring av alt fra mat til bakesaker. 😄 Helst må det vel og være lokk på det sånn at det ikke kommer støv på det. Er jo støvsamler deluxe det der. 😩 Anonymkode: 01471...155
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Skrevet 9. september 2020 Jeg har jerngrytene mine oppå ene overskapet. Faktisk rimelig praktisk 👍 Anonymkode: 97c10...94a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Skrevet 9. september 2020 Har et skap som går til gryter og slikt for det er så smalt og de store grytene er på boden for de blir sjelden brukt her i hus Anonymkode: 01471...155
Gjest RaptorStrike Skrevet 9. september 2020 #4 Skrevet 9. september 2020 Kan ikke fatte og begripe hvorfor man ikke setter inn takhøye kjøkkenskap altså.
Eneri Skrevet 9. september 2020 #5 Skrevet 9. september 2020 Praktisk å legge matpapir oppå skapet iallefall, bare å bytte ut og lett å vaske toppen av skapet når ikke så mye fett osv har samlet seg der. Ellers kan du kanskje måle hvor høyt det er, og så kjøpe bokser/ kurver med lokk og oppbevare ting du ikke må hente ned hver dag? Finbestikk, kjevle, stavmixer, termokopper, brødformer, sølvtøypuss osv. 5
VoodooChild Skrevet 10. september 2020 #6 Skrevet 10. september 2020 Jeg hadde sjekket muligheter for å sette på foringer opp til taket. Den plassen blir helt ufattelig ekkel og skitten av fett og støv.
Gjest EmKay Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Noe sånt som dette? Trekassen kan jo males i ønsket farge, evt kan du bruke noen litt finere pappbokser som kan byttes ut innimellom om det blir for ekkelt opp på der. Selv hadde jeg nok fått satt på plass noen foringer, f.eks. av hobbyplater, og ikke brydd meg så mye om lagringen. Men det kunne gjerne gått an å laget noen hengslede luker/dører av foringer/plater slik at du kan bruke lagringsplassen uten at det blir masse støv og fett der.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 21 timer siden, RaptorStrike skrev: Kan ikke fatte og begripe hvorfor man ikke setter inn takhøye kjøkkenskap altså. Ikke sant, nyere leilighet er det og...! Forstår virkelig ikke hva de har tenkt. 17 timer siden, Eneri skrev: Praktisk å legge matpapir oppå skapet iallefall, bare å bytte ut og lett å vaske toppen av skapet når ikke så mye fett osv har samlet seg der. Ellers kan du kanskje måle hvor høyt det er, og så kjøpe bokser/ kurver med lokk og oppbevare ting du ikke må hente ned hver dag? Finbestikk, kjevle, stavmixer, termokopper, brødformer, sølvtøypuss osv. 1 time siden, VoodooChild skrev: Jeg hadde sjekket muligheter for å sette på foringer opp til taket. Den plassen blir helt ufattelig ekkel og skitten av fett og støv. 1 time siden, EmKay skrev: Noe sånt som dette? Trekassen kan jo males i ønsket farge, evt kan du bruke noen litt finere pappbokser som kan byttes ut innimellom om det blir for ekkelt opp på der. Selv hadde jeg nok fått satt på plass noen foringer, f.eks. av hobbyplater, og ikke brydd meg så mye om lagringen. Men det kunne gjerne gått an å laget noen hengslede luker/dører av foringer/plater slik at du kan bruke lagringsplassen uten at det blir masse støv og fett der. Er rundt 35-40 cm så det er jo masse plass som jeg ikke har lyst til å kaste bort når jeg bor i en relativt storliten leilighet. Foringer vil jo gjøre at jeg mister lagringsplass og det vil ikke se bra ut når jeg har så mye plass. Det blir faktisk ikke støvete og klissete slik som det ble i min første leilighet når jeg var yngre, der ble det skikkelig ekkelt. Men her lå det ingenting og jeg har snart bodd her i over et år... 😮 Veldig bra ventilasjon her og det er jo et nytt bygg så kanskje derfor? Uansett så jeg må nok gå for slike bokser som jeg kan ha der oppe med ting som ikke blir brukt like ofte... Vet ikke om det er lurt med pappbokser for de tåler vel ikke så mye vekt... Men noen kurver eller rett og slett trekasse som jeg kan male lik kjøkkeneskapene kan jo være brukbart. Anonymkode: 01471...155 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 Jeg hadde samme problemet i min gamle leilighet. Jeg hadde et Ikea-kjøkken, og oppdaget plutselig disse skapene som passet perfekt på toppen, både i høyden og bredden. Bare dyttet de inn og brukte de til ting jeg aldri/sjelden bruker. Disse er 40 cm høye og 60 cm brede. https://www.ikea.com/no/no/p/metod-horisontalt-veggskap-med-trykk-apen-hvit-veddinge-hvit-s99394442/ Anonymkode: e0380...f61 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde samme problemet i min gamle leilighet. Jeg hadde et Ikea-kjøkken, og oppdaget plutselig disse skapene som passet perfekt på toppen, både i høyden og bredden. Bare dyttet de inn og brukte de til ting jeg aldri/sjelden bruker. Disse er 40 cm høye og 60 cm brede. https://www.ikea.com/no/no/p/metod-horisontalt-veggskap-med-trykk-apen-hvit-veddinge-hvit-s99394442/ Anonymkode: e0380...f61 Ganske dyrt da. Man kan finne fine kurver og bokser til en billig penge på Søstrene Greene, Ikea eller Finn. Blir mange bokser for prisen av en oppbevaringsboks som koster 800 kr! Anonymkode: a6dd3...454
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde samme problemet i min gamle leilighet. Jeg hadde et Ikea-kjøkken, og oppdaget plutselig disse skapene som passet perfekt på toppen, både i høyden og bredden. Bare dyttet de inn og brukte de til ting jeg aldri/sjelden bruker. Disse er 40 cm høye og 60 cm brede. https://www.ikea.com/no/no/p/metod-horisontalt-veggskap-med-trykk-apen-hvit-veddinge-hvit-s99394442/ Anonymkode: e0380...f61 Så det bra ut på avstand? Jeg har samme problem. Nytt kjøkken med for små skap 🙄 Anonymkode: 5ec4c...24f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske dyrt da. Man kan finne fine kurver og bokser til en billig penge på Søstrene Greene, Ikea eller Finn. Blir mange bokser for prisen av en oppbevaringsboks som koster 800 kr! Anonymkode: a6dd3...454 Vel, jeg kom med et forslag til løsning. Jeg vet lite om ts sin økonomi, men antar hun selv vet om dette er aktuelt eller ikke. Anonymkode: e0380...f61 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det bra ut på avstand? Jeg har samme problem. Nytt kjøkken med for små skap 🙄 Anonymkode: 5ec4c...24f Ja, det ble veldig bra. Siden kjøkkenet også var fra IKEA passet skapene. Anonymkode: e0380...f61
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ganske dyrt da. Man kan finne fine kurver og bokser til en billig penge på Søstrene Greene, Ikea eller Finn. Blir mange bokser for prisen av en oppbevaringsboks som koster 800 kr! Anonymkode: a6dd3...454 Ah, søstrene grene hadde jeg helt glemt ut, der må jeg sjekke hva de har. Fant noen kule kurver på kremmerhuset og. Jeg er litt smågjerrig så det blir nok heller fine kurver til en billig penge enn skap. Selv om det var et godt forslag. Ingen av de som passer helt inn med kjøkkenskapene jeg har fra før og fant ingen maling som ligner fargen på det jeg har fra før. Er egentlig ganske dyre skap som er litt spesielle jeg har så skal litt til for at jeg finner noe skap som passer med de... Anonymkode: 01471...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå